Mijn pony drukt zich er vaak uit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole19

Mijn pony drukt zich er vaak uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 14:22

Hallo, Ik heb een pony die zich er vaak uitdrukt tijdens de draf, in stap en galop doet hij het niet. Als hij zich eruit drukt doe hij zijn hoofd omhoog en zijn rug naar beneden, zodat er bijna geen mogelijkheid is om hem weer netjes aan de teugel te krijgen. Wat kan ik hier tegen doen?

monsera

Re: Mijn pony drukt zich er vaak uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:27

Ga je pony goed gymnastiseren.Hij is waarschijnlijk wat stijf en durft zijn rug niet los te laten.Ga heel veel overgangen rijden doe geen 5 passen hetzelfde tempo.Wat in het begin goed werkt is heel veel overgangen stap-draf-stap-draf enz. daarna kun je ook overgangen galop en schijn overgangen maken.Je moet daarbij ook heel veel figuren blijven rijden om je pony ook aan de zijkanten recht en links op te rekken en soepel te maken veel grote voltes, kleine voltes, slangevoltes en dan af en toe een keer extra naar binnen of naar buiten laten kijken maar ondertussen niet je overgangen vergeten.Ondertussen houd je je handen gewoon op zijn plek en houd je contact met de mond van je pony en zul je zien dat het steeds beter zal gaan.Het kan wel een aantal weken duren wees wel geduldig je pony moet gewoon wat sterker worden.

Lotje85

Re: Mijn pony drukt zich er vaak uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:56

Zorg inderdaad dat je je pony sterker maakt met veel tempowisselingen en figuren. Houdt daarbij normaal contact met de mond en let dan nog even niet op de hoofdhouding. Waar je wel erg op moet waken is dat hij goed voor het been is tijdens alle gangen. Dat is de basis. Als je dit steeds meer voor elkaar krijgt door daar heel consequent in te zijn, zul je merken dat de hoofdhouding ook steeds beter wordt. Je paard aan de teugel laten lopen doe je nou eenmaal niet met je handen, maar met je benen.