Super Groninger ruin aan het dressuurwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Super Groninger ruin aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 22:30

Naar mijn weten heb ik Hercules nog nooit dresserend in HAW gedemonstreerd. Dit wordt dus ons debuut

Voor mij was dit een leuke training, omdat mijn beide vriendjes actief meededen:
Hercules onder het zadel en Michel instruerend en fotograferend

Afbeelding
Hercules is een Groninger ruin die uit zichzelf niet buitengewoon indrukwekkend ruim loopt. Dat verklaart mijn karmijnkleurige snuit .

Afbeelding
Het was dus de bedoeling dat Herc zijn beentjes strekte, niet dat ik mijn armen strekte *bloossss*

Afbeelding

Afbeelding
Die twee schattige meisjes op het hek waren ons bijna fataal geworden (lees: "Whèèèlp!")

Afbeelding

Afbeelding
"Alleraardigst, zo`n grasknipbrommachine!"
(Dit is dus typisch Herc: eerst op tilt slaan door twee onschuldige koters en even later gemoedereerd een grasmaaier-in-functie bestuderen...

Met dank aan fotograaf Michel!

Jolien_x

Re: Super Groninger ruin aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:32

Mooi paardje,
aha grappig dat hij niet van die grasmaaier schrikt maar wel van die 2 kindjes

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:39

machtig mooi paardje, daar hou ik wel van
veel plezier en succes nog, rijd je trouwens wedstrijden met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:04

Dat ziet er toch aardig uit, wat een geweldig profiel heb je trouwens!
Erg leuk gedaan!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 23:19

Bedankt!

@Mariz: Nog niet, maar als alles volgens plan verloopt gaan we in januari 2006 echt starten.

@ShannaY: Hij doet erg zijn best, maar automatisch gaat het allemaal niet. Het kost ons dus veel inspanning om een mooi beeld neer te zetten, maar het is iedere keer een feest om dat met zo`n geweldig paard te mogen doen!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 00:07

Hahahahaha leuk he schattige kids.
Par vind ook alles goed, zolang het maar niet kindertjes op, onder of naast een hek zijn

Maar het ziet er netjes uit hoor, hier en daar nog wat dingetjes maar zal wel goedkomen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 00:19

Hercules heeft sowieso moeite met levende wezens. Gister reden we naar de bak van kennissen die een dierenweitje hebben met varkens (die vrolijk naar het hek toe hobbelen zodra ze een paard zien) , een geit en twee alternatieve schapen. Dat is op zich al stressfactor 8 voor mijn paardebeest, maar als er door zijn 'imposante' geknor dan ook nog eens een verdekt opgestelde groep eenden beledigd kwakend opvliegt, dan is de taks echt wel bereikt hoor...

Ik moet dan ook ego voor twee hebben als ik hem rijd. Het is een heel verschil met zijn moeder. Die is tien centimeter kleiner, maar echt een leiderstype. Herc zit wreed onder de plak bij haar!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:01

Leuk paardje zeg!
Ik vind het er goed uit zien maar je zou af en toe op je handen moeten letten want soms (zie foto 1,2,3,4) maken ze rare bewegingnen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:05

Varkens zijn heel vaak, heel eng voor paarden. Ulysses zakte echt door zijn hoeven( bijna 4 benen plat op de grond) toen hij het varken naast de bak ontwaarde!
Met een gigantisch gesnuif en terugdeinzen is hij er nu dan echt aan gewend en krijgt Nollie best vaak een kusje.

Wel zie ik Hercules op de laatste foto denken: leg dat toestel weg, haal dat ijzer uit mijn mond dan ga ik die gozer effe helpen met maaien!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 19:48

@ Amondi: Klopt: four legs good, but sometimes BAD! En Herc wil Baas idd graag helpen, die twee zijn dikke maatjes.
Hij denkt trouwens ook: FEED ME! Want daarvoor gaat hij dikwijls demonstratief de deur staan blokkeren: stukjes brood...

@ Lauef: Mijn laatste instructeur heeft vele veldslagen gestreden tegen vooral mijn rechterhand, maar zijn gebrul heeft gelukkig zo z`n vruchten afgeworpen: het debacle met rechts is nagenoeg opgeheven. Wel heb ik lang piano gespeeld en dat is op foto twee vooral goed te zien (maar dat had ik zelf al aangegeven). Rare bewegingen maken mijn handen echter niet, hoor (hoe dat op een foto anders moet lijken is me een raadsel, ik dacht nl dat foto`s een moment weergaven en geen tijdslijn ). Dat pikken veel paarden namelijk niet en het jonge grut waarmee ik doorgaans werk al helemaal niet.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:51

Leuke foto's Uums

Dat komt volgende jaar helemaal goed als je gaat starten

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 22:19

Ah, bedankt! We moeten alleen deze lijn nog wel even weten voort te zetten. Zolang er geen varkens, geiten en andere enge wezens in de buurt van de bak komen heb ik er wel vertrouwen in.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:42

Wow Ingeborg! Dat ziet er echt super bevestigd uit! Ik hoop echt dat je snel je E kan halen en op jouw tempo kan gaan starten! Ik kom je aanmoedigen met spandoek en al Tip: begin te starten in Kollum, zijn ze zeer gul met het weggeven van punten tijdens een debuut

Trouwens, is dat het paard die mij elke zaterdag morgen (geloof ik) wakker hinnik?

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:58

Ziet er leuk uit maar je hebt wel heeeeeeeeeele erge pianohanden hoor! daar moet je nog even op letten verder is het allemaal best netjes!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 21:29

Mwah, Umar was niet dol op Kollum. Je hoort wel paarden, maar je ziet ze niet, daar. Onbegrijpelijk voor zo`n paardebeest!

En Hercus zou inderdaad wel eens voor haan hebben kunnen oefenen . Prelude zou er eigenlijk zaterdag bij, maar omdat de NRPS-merrie KIM zich niet laat vangen, moet Prelude als lokaas op de kwelder blijven en is Herc dus alleen. Laatst heeft hij zo gejammerd dat de groep 4-kids geen liedjes konden oefenen *schaam schaam*

En Bomb, ik ben inderdaad erg muzikaal, zoals genoemd. Erfelijk belast, zullen we maar zeggen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:05

Het ziet er erg leuk uit, mooi stevig paard ook. Denk dat je wel hoge ogen gaat gooien op wedstrijden. Succes ermee.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:58

Hey hey... wat een leuke foto's van een (nog?) leuk(er) paard !

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:59

Wauw wat een mooi paard zeg
Echt een knapperd
Leuke foto´s

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 14:52

Bedankt! Gister heb ik toevallig zijn vader in actie mogen zien. Dat verklaarde veel, ik kan Herc`s uiterlijk en fratsen nu iets beter thuisbrengen.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:52

Uums schreef:
Bedankt! Gister heb ik toevallig zijn vader in actie mogen zien. Dat verklaarde veel, ik kan Herc`s uiterlijk en fratsen nu iets beter thuisbrengen.

HEELE stomme vraag... waar was hij van (geen Gerlinus toch? )

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:05

jou profiel is echt GEWELIDIG! en je paard ook hoor :p wat een leuk beest en hij loopt ook leuk veel succes ermee!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:36

Ik dacht dat Hercules van Hanno was.

Zou het iets typisch voor Groningers zijn, dat schrikken van levende wezens? Met Edward (Groninger: Eendracht x Otto) ben ik onder de slurf van een betonpomp door gegaan, een ruimte van net een meter tussen een heg en de oorverdovend lawaaiige machine. Hij vind machines gewoon leuk en interessant (als jeergens een gat boort moet je oppassen zijn neus niet te raken, zo dicht gaat hij erbij staan kijken.
Maar owee als iemand in een woonkamer waar ik langsrijd opstaat, hij schrikt zich een hoedje. Ook op koeien is hij niet overmatig dol, andere dieren kunnen hem niks schelen. Vooral mensen, dat vind hij erg, of kinderen in skelters.

Terwijl onze welsh pony mensen en dieren (behalve honden) niet eng vind, maar juist weer problemen heeft met stukken wapperend plastic, rare dingen, graafmachines etc. Dingen waar Edward niets om geeft. Met z'n tweeën is het dus vreemd rijden. Hoewel ze allebei inmiddels wel zo koel zijn dat ze er niet zomaar vandoor gaan (gewoonlijk ) gelukkig!

Maar ehm Uums, dat ziet er prima uit!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:27

Jeroentje, Herc is een zoon van Hanno (klopt Rosie), dat was de hengst die zaterdag de lichtste kleur had (en net zo`n zielig portret kan opzetten als zoonlief ). Van Gerlinus hebben we aanstormend 'stud' Gruno (die heeft met Etiënne geweid, afgelopen zomer). Gruun hoop ik te kunnen kopen over een jaar of twee *droom droom* (ik zou Herc ook best willen hebben, maar gelukkig vindt mijn vader hem net zo geweldig als ik, dus die blijft toch wel ).

Rosie, jouw relaas is ZO herkenbaar! Mijn Uumsebeest (k-welsh) was bang voor nagenoeg alles toen we hem net hadden (sprong torenhoog, maar als er een verdachte begonia in het parcours stond had ik weinig kans op een rozet..). Dat is aardig bijgekomen mbv slingers, plastic, spiegels, folie en andere troep, maar diep in z`n hartje had Umie meer met levende have. Herc is het tegenovergestelde. Meneer (1.70m onderhand) gaat het liefst op de loop voor kipjes en aanverwante creaturen...

Mencis, ik zie paars tot achter m`n oren (thanx!)

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:35

heeej,
wat een geweldig paard zeg !!
iets grover gebouwd, vind ik persoonlijk veel mooier dan zo'n krielkippie hahaha
onder het zadel ziet het er ook goed uit hoor !
leuke foto's

je hebt trouwens ook n mooi profiel zie ik net, ik vind die zwarte ( merrie?) ook erg gaaf hoor mooi dier om te zien, allemaal trouwens wel !