Het gaat juist zo goed, Een goede stap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Het gaat juist zo goed, Een goede stap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 23:13

Ik ben zegmaar bestwel een reacreatieve ruiter. Maar nou rijd ik mijn haflinger wel altijd aan de teugel. Nou ging ik er even op met een halster als hoofdstel en zelfs toen liep ze aan de teugel. Nu heb ik twee hoofdstellen, is het mss een leuk idee om in de bak gewoon uit eentje het bit te halen?

8nnemiek

Re: Het gaat juist zo goed, Een goede stap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:23

Er zijn genoeg bitloze hoofdstellen te koop. Ik weet niet hoe je dat precies van plan bent, om gewoon het bit eruit te halen, maar dan blijft t hoofdstel toch niet meer zitten?? Of wilde je het hele bakstuk eraf halen en alleen de neusriem gebruiken? In ieder geval lijkt t me niet super zitten.
Wel kun je misschien eens een touwhalster proberen, die zijn heel fijn als je paard er goed op reageerd. Lekker licht en bijna niet te voelen, maar werken wel goed in als het even nodig is.
Of een side-pull is misschien wat voor je. Er zijn er zo veel verschillende!
In ieder geval zal het erg fijn zijn voor je paardje, zo lekker zonder bit!

Krips

Re: Het gaat juist zo goed, Een goede stap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 07:49

Jaa, ik moet nog even kijken hoe ik dit ga doen. En hoe het het makkelijkste gaat. Maar kun je gewoon afwisselen, af en toe met bit af en toe zonder? want ik men ook enzo, en buitenrijden wil ik oook liever niet zonder