Idde mijn nieuwe vz fries @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramira

Idde mijn nieuwe vz fries @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 17:56

Sind een aantal weken verzorg ik een kleine fries van 3,5 jaar oud. Hij was alleen zadelmak toen hij kwam en ik ben hem nu een beetje aan het doorrijden wat nog niet helemaal goed gaat.
Maar er zitten ook goede stukken tussen.
Het grootste probleem is dat hij weet dat hij sterker is dan ik en gaat dan ook geregelt de kant op die hij op wil. In de binnebak gaat het nu gelukkig een stuk beter en eigenlijk doet hij het alleen nog in de buitenbak maar daar word aan gewerkt.

hier de foto´s

Even poseren
Afbeelding

Even instappen
Afbeelding

In draf in het begin wil hij altijd maar hard wordt ook aan gewerkt.
Afbeelding

in galop op de volte en dan....
Afbeelding

rent hij keihard richting de uitgang en kan ik weer opnieuw beginnen.
Afbeelding

maar het kan ook heel goed gaan, behalve mijn houding is hier een beetje gespannen.
Afbeelding

En uitstappen
Afbeelding

Afbeelding

Weet dat mijn zit niet goed is, maar hij gooit ook echt super hoog op en moet daar nog erg aan wennen. Maar we hebben nu elke vrijdag priveles en hopen dat het steeds beter gaat.

groetjes

Manda

Re: Idde mijn nieuwe vz fries @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:27

Leuke fries! Weet je wel afstamming die heeft? En wat is zijn stokmaat.

Wij hebben ook 2 friezen, een 4 jarige en een 2 jarige.

Die 4 jarige rende in het begin ook steeds weg, zal wel fries eigen zijn. Maar ze leren het idd wel en binnen een half jaar ben ik met mijn fries B klaar zowel mennen als dressuur . Vind friezen echt gaaf, apparte beesten met een goed karakter.

Je rijd met thiedeman he? Ik heb in het begin ook eens met een noodslof gereden. (1x) Maar als ze weg willen rennen maakt een hulpteugel ook weinig uit. Ik heb hem gelijk nooit meer gebruikt en beter aan de basis gewerkt, daar alleen kan je dat willen rennen ermee uitkrijgen, niet met een hulpteugel. Maar doe maar wat jij denkt dat het beste is .

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 18:45

Ik rijd inderedaad met thieddemann maar alleen omdat de eigenaresse dit liever heeft. mijn instructrice heeft gister ook nog wat tips gegeven toen ze langsreed en beetje bij beetje gaat het de goede richting op. In de binnebak gaat het zelfs heel goed.

Een bijkomend probleem is dat hij het heel eng vind om alleen te rijden/zijn. En hij weet precies de uitgang te vinden.

Maar het is echt een schatje wel een beetje lomp af en toe maar ja is ook een beetje friese eigen.

Weet trouwens niet zijn afstamming maar zal het eens vragen.

Als hij wil rennen loopt hij inderdaad toch door de hulpteugel heen.

stokmaat is trouwens volgens zijn papier 1.62 hoewel ik dat eigelijk niet zo geloof maar ja.

bedankt voor je reactie

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:52

Komt vast wel goed, als jullie maar plezier hebben toch

En Duke is volgens papier ook amper 1,60. Maar we hebben hem als 3 jarige stamboek laten keuren en nu is hij 4 en ruim 1,64. En misschien dat we hem volgend jaar weer laten keuren voor ster, gewoon voor de lol. Vorige keer werd hij dat niet omdat ze zijn hals te zwaar vonden (maar wel met 7vens in het stamboek gekomen), maar die is inmiddels al een stuk dunner doordat hij nu iets langer ruin is.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:06

Foto's zien er goed uit, leuk paard!
En die truc van het naar de uitgang rennen doen mijn 11-jarige Haf ook, die pakt het bit vast.. Heeft ze waarschijnlijk geleerd op de manege (ze is 8 jaar manegepony geweest), dus echt een uitdaging! Aan de foto te zien ben jij al verder dan wij zijn!