Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als je goed rijd komt hij vanzelf alano schreef:ben het eens met Sydney2005. mijn paard is nu 3 maanden onder het zadel en loopt goed rond....allemaal door ontspanning dan komt de rest vanzelf. als hij op zijn eigen benen kan lopen dan kan je hem gaan oppakken.

Farouche schreef:Het klinkt heel stom maar ik bedoel het niet boos:
ik rijd ook een pony in, ze is nu 3,5 jaartjes jong... en ik rijd haar expres NIET aan de teugel. Dat is namelijk erg slecht voor de rug, een jong paard is nog niet volgroeid, dus om dan nagevelijk te lopen is het niet goed voor zijn/haar rug. Je kunt het paardje wel al aan het bit rijden maar nog niet nagevelijk rijden.
Dit heb ik geleerd van een GP ruiter, en niet van zomaar iemand die af en toe is een paardje rijd. Dus het is wel echt waar.
je kijkt maar wat je met de informatie doet
Succes
die van mij is ook 3,5 en loopt met sufferd constant naar onderen! hij hangt niet of niks loopt gewoon op zijn eigen benen,
Farouche schreef:Het klinkt heel stom maar ik bedoel het niet boos:
ik rijd ook een pony in, ze is nu 3,5 jaartjes jong... en ik rijd haar expres NIET aan de teugel. Dat is namelijk erg slecht voor de rug, een jong paard is nog niet volgroeid, dus om dan nagevelijk te lopen is het niet goed voor zijn/haar rug.
Je kunt het paardje wel al aan het bit rijden maar nog niet nagevelijk rijden.
Dit heb ik geleerd van een GP ruiter, en niet van zomaar iemand die af en toe is een paardje rijd. Dus het is wel echt waar.
je kijkt maar wat je met de informatie doet
Succes

en dat ze niet half onder uit moet gaan in de bocht tijdens het galloperen
in de draf vind hij het nog moeilijk vooral in bochten op zijn eigen benen te lopen dus daar wil hij ondersteuning van de teugel, maar dat mag hij niet, anders leert hij nooit op zijn eigen benen te lopen. Ik vind wat Farouche geloof ik
zei echt onzin.. Het is juist goed voor de rug
maar het verhaal word anders als je je pony aan de teugel trekt!