Aan het been (kom hier plies kijken, ik heb hulp nodig)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Aan het been (kom hier plies kijken, ik heb hulp nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 14:05

Ik zit met een probleem, alleen weet ik dat het niet door mij komt. Mijn zusje rijd altijd met zweep, gebruikt hem ook om men pony voorwaarts te drijven, rijd haar niet verzameld/aan de teugel, gebruikt geen beenhulpen met bijv. de hoek om gaan (ze trekt de pony gewoon om) en toen ik zij : ik wil dat je meer met je benen gaat werke en ik wil niet dat je met een zweep rijd weigerde ze omdat "de pony dan niet meer zou luisteren". ik weet zelf beter, want als ik haar rijd is nee sorry was ze altijd goed voorwaarts op het been. Maar sinds een week of 4 niet meer. (Sinds toen is mijn zusje meer op de pony gaan rijden). Ik heb tegen men zusje gezegt dat ik die zweep niet wil hebben, en ik heb haar (ong zo lange ---- ) sporen gegeven. Nieuw probleem, ze gebruikt die sporen hetzelfde als een gewone beenhulp, en ze houd zich niet aan de afspraak om zonder zweep te rijden. Ik hep de sporen weer terug genomen, maar het probleem is nog even erg. Wie kan mij helpen???????

M3isSi3j

Re: Aan het been (kom hier plies kijken, ik heb hulp nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:19

Als je paardje bij haar niet hoeft te werken hoef dit geen invloed te hebben op jou prestaties.

Je zal hooguit wat langer los moeten rijden de dagen nadat je zusje heeft gereden maar je moet het voor elkaar zien te krijgen dat je paardje dondersgoed weet als jij opstapt gaat er gewerkt worden.

dit bereik je enkel door heeel conseqent te zijn. Been is reactie: geen reactie is een tik. Ga niet eerst drijven, nog eens proberen en er dan over nadenken of je hem eventueel bij zou kunnen gaant ikken als.. dit doet te lang. Je moet snel zijn:been, geen reactie? TIK! Op die manier koppeld je paardje pas de tik aan de hulp.. anders niet meer..

Wat betreft je zusje. Geef der een kort springzweepje, deze tikken maar zacht bij..

Succes

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:14

dit si dus de reden waarom ik nooit een paard samen met mijn zus zou kopen..... krijg je alleen problemen mee.. ieder heeft zijn eigen manier van rijden.... of niet in dit geval.. erg lastig

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:37

Ik denk dat dit ook wel degelijk met je zusje te maken heeft,
je pony weet donders goed wat ze kan maken bij de 1 of de ander,
alleen je zusje maakt je pony nu dood voor het been,als gevolg dat ze dat bij jou ook niet zal doen..

Heel lastig probleem,gezien zij niet wil luisteren,

heeft ze les?
zoja probeer het aan jullie instructrise voor te leggen..
hoe ze rijdt is in mijn ogen zoieso neit normaal..

Ben blij dat ik me paard niet hoef te delen met iemand die niet luisteren wil!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 08:35

Ga jij ook rijden op de pony of rij je de KWPN'er uit je profiel?
Als het haar pony nu is kun je het probleem toch aan je ouders voorleggen, je bent niet voor niks M2. Je zusje zal gewoon op les moeten, vreemde ogen dwingen. Ik persoonlijk zou het heel snel opgeven om een dwarse puber mijn wil op te leggen.

Als jij nog wel op wedstrijd wilt met de pony, moet je dat gewoon weigeren, het heeft geen zin om op wedstrijd te gaan als een pony niet naar behoren getraind wordt. Tenslotte rij je geen B meer.

Jammer dat jullie dit probleem hebben, goede instructie voor je zusje is de enige oplossing, ze moet zelf inzien dat het anders moet en kan.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 09:23

heej heel erg bedankt voor ut reageren, ze heeft nu les. Weet er iemand hoe ik dit topic kan verwijderen??????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:42

verwijderen hoeft niet, het zakt vanzelf weg. Schrijf je wel gewoon Nederlands (dus geen ut )