Neapolitano Capriola

Strana

Romeo (zoon van Capriola)

De zijka
nt van Capriola's hoofd
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Maargoed, ik had een vraag voor degene die al wat langer in de Lippizanderwereld zitten. Kennen een van jullie een hengst (wellicht inmiddels ruin, of zelfs al overleden) genaamd Tulipan? Hij was van Filip Dros, wiens manege in Barendrecht (bij Rotterdam) stond. Was overigens ook spierwit. Het is al een aantal jaren geleden (lees een jaar of 8 ofzo)...maar het schoot me ineens te binnen!
XoNo schreef:Kennen een van jullie een hengst (wellicht inmiddels ruin, of zelfs al overleden) genaamd Tulipan? Hij was van Filip Dros, wiens manege in Barendrecht (bij Rotterdam) stond. Was overigens ook spierwit. Het is al een aantal jaren geleden (lees een jaar of 8 ofzo)...maar het schoot me ineens te binnen!
Lekker klein, gespierd...Quarters are my favorite! Ook sinds kort hoor, had er weleens van gehoord, maar voordat ik western ging rijden nooit echt in verdiept.
Ze hebben er ook mee gefokt. Er staat nu op de manege, welke inmiddels is overgenomen (Hippisch Centrum Barendrecht) nog een Lippi van Tulipan, namelijk Kajash. Hij is wat klein uitgevallen...meer een pony maatje...heb geen idee hoe het komt. Cody schreef:Ik vind Capriola wel erg mooi, hij moet ook nog altijd onze merrie Pliva dekken (overeenkomst met vorige eigenaar Pliva), maar wat we wel jammer vinden is dat hij een beetje een ramsneus heeft, terwijl Pliva een best fijn hoofdje heeft. Foto's van Pliva in mijn profiel en op mijn site.