Jolly [shet] @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Jolly [shet] @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:22

Haaii

Vandaag weer op Jolly gereden en me moeder gevraagd om foto's te maken. Het ging aardig maar het wijken wou totaal niet dus ik ben ook niet met de travers bezig gegaan.
De staartriem is al besteld dus daar liever geen commentaar over hij is onderweg
De foto's zijn overbelicht doordat me moeder vergeten was hem in te stellen
Voor de rest is nuttig commentaar welkom, maar houd der even rekening mee dat Jolly nu 2 en een halve week bij mij is en we pas anderhalve week dressuurmatig aan het rijden zijn!
Commentaar over te groot weet ik zelf ook wel
Je mag het zeggen maar het is helemaal overbodig want ik luister der toch niet naar

Mijn eigen commentaar:
- kapstoktenen
- Leg me been soms nog naar boven
- Geld aan het zoeken (soms)
- rechtop blijven zitten
- Owja en de beugels zijn te kort Als we samen beter kunnen rijden gaan die vanzelf langer hoor

Hier de foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Niet meer aan de teugel
Afbeelding

4. achterbeentje weggezakt
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Bezig met voortebereiden voor een stapje wijken
Afbeelding

7. Hoofd
Afbeelding

8. Vrienden voor het leven
Afbeelding

9. Domme hond Leive Jol
Afbeelding

10.Begint al te komen aan de teugel in draf
Afbeelding

11. Klein wijkje
Afbeelding

12. Bijna vierkant
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Sterkken en aan de teugel!
Afbeelding

15. Galop Zelf nog niet trots op
Afbeelding

Doegg

mirarocky

Re: Jolly [shet] @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:24

hoi hoi
en te groot dat is wel zo maar hij houdt je nog makkelijk dus euh verder geen commentaar gewoon lekker verder rijden meid.

groetjes

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:25

ziet er goed uit!!
commentaar ben ik niet goed in
maar ik zou wel wat je handen meer naar achter houden!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:25

leuke foto's!
T ziet er goed uit

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:27

egt leuke foto's en idd het commetaar wat je al zei maar dat geldzoeken valt reuze mee hoor ik heb het erger

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:28

Leuke foto's! Tziet er goed uit voor de 2,5 week dat je hem nog maar hebt!

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:28

je bent een beetje te groot .. maar hij tijd wel leuk..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:34

jashin: Ik leer juist op les dat ik Jol naar voren moet rijden en niet zo moet pielen bij me buik .. dus ik denk dat ik me handen maar zo moet houden

tamira_ellen: tijd .. ik snap het niet sorry

Voor de rest allemaal bedankt

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:42

aah wat een leuke pony!!
het ziet er echt super goed uit, aangezien je hem nog niet zo lang hebt...
vind jullie een leuke combi hoor
commentaar heb je zelf al gegeven, denk alleen dat je met je kont te ver naar achteren zit (maar heeft ook te maken dat je met superkorte beugeltjes rijdt!)

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:45

Beugels nog wat langer?, dan kun je mee lopen, tsja het is maar wat je leuk vindt.
Ik denk niet dat je door een onnatuurlijke gedwongen houding goed leert rijden. Want je moet je zo in alle bochten wringen om balans te vinden op het paard, met inderdaad te korte beugels.
Valt me op dat er steeds meer topics komen met bijna volwassenen op shets, ik heb altijd geleerd dat shetjes voor de kleintjes zijn waarop je leert rijden, zo ben ik met mijn 7 jaar ook begonnen.
Sorry ik kan geen ...oooo wat leuk commentaar geven, rijtechnisch gezien vindt ik dit geen prettig beeld. Maar dat is mijn mening.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:50

Vind je niet te groot. je past er netjes op! ziet er ook mooi uit, jullie samen!
Ze loopt ook mooi!

Mensen met grote paarden vinden het misschien een vreemd gezicht maar dat ligt puur aan wat je gewend bent!
Persoonlijk vind ik dit nog heel goed kunnen!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:51

kizz_rianne: Dank je wel Ja het komt ook door me korte beugeltjes

Morgannah: En ik sta open voor je mening
Alleen wat ik wel jammer vind is dat je gelijk zeg dat ik bij langere beugels kan meelopen want dat is echt niet zo
Ik heb nog genoeg foto's waarbij ik zonder zadel rijd en dan kan je heel goed zien dat het echt nog 20/30 cm is voordat me voeten op de grond komen ..
Ik ben14 dus niet bijna volwassen.
Ik zit niet te wringen om me balans dus dat klopt niet
En ja ik heb te korte beugels
In ieder geval hoeven shetlanders niet altijd als kinderpony te ze kunnen makkelijk gewoon voor je werken zoals elk ander paard!
Shetlander zijn daar niet minder op!
En dat is mijn mening

BlazingBoots: Dank je
En het is een hij

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:57

shetlanders als kinderpony? Echt waar? Wie het aandurft mag zn kind op mn pony zetten. maarruh.. wel op eigen risico!
Levensgevaarlijk, kleine kids op shetten. ok, er zijn absoluut goeie shets bij hoor, maar over het algemeen zijn ze stronteigenwijs, en dat in combinatie met een klein kind is gewoon vragen om problemen!
Verder, mijn commentaar op de TS: vind dat je hem nog prima een tijd kan rijden, ben zelf 19 en rij mijn donderjager ook nog wel eens. Ik moet alleen zeggen: Laat hem voor los... Want je bent wel wat te groot voor hem, en daardoor zit je hem sneller in de weg. Hij heeft dus zijn lichaam helemaal nodig om jou correct te dragen. Laat dus voor zn koppie los. Zodra de balans in orde is, zul je zien dattie vanzelf aan de teugel komt. Dan is hij er klaar voor, nu nog niet.
Het is niet aanvallend bedoeld, maar gewoon opbouwend.
Groetjes, Lacuna

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:05

haha.,..oh is het een hij..ik dacht er nog over maar heb toch voor zij gekozen.
Ik moet toch eens wat beter gaan lezen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:14

Ziet er leuk uit RL!
Jolly loopt ook al netjes!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:22

Nou sorry hoor maar dat vindt ik wel zwaar overtrokken. Als een pony of paard levensgevaarlijk is dan klopt er iets niet.
Eigenwijs is heel wat anders dan levensgevaarlijk.
Mijn paard is af en toe net een shet in een groot lichaam, lekker eigenwijs, maar absoluut niet levensgevaarlijk.
Toch zou ik liever een klein kind op een shet zetten dan op dat eigenwijze ding van mij (om te leren rijden), gewoon omdat dat veel moeilijker te hanteren is, en als ze er een keer afkukelen is de weg naar de aarde toch veel langer als vanaf een shet.
En ik weet zeker dat ik vierkant uitgelachen zou worden als ik nog maar twintig centimeter overhield onder mijn voeten op mijn knol. Gewoon omdat het geen gezicht is. Dat is nou eenmaal zo met verhoudingen.
Als je de beugels zo kort moet maken dan blijft bij mij het feit dat je niet goed in balans kan zitten.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:33

neeneenee, de combinatie eigenwijze shet + jong kind = levensgevaarlijk... de pony zelf niet. sorry als het zo overkwam
persoonlijk zie ik liever een klein kind op een brave oude manegepony ofzo. Gewoon om de eerste beginselen te leren.
En wat het "eraf kukelen" betreft... ik ben met mijn acties ontelbare keren van paarden en pony's afgevallen van verschillende maten, maar de enige keer dat ik er echt wat aan over heb gehouden was van een shet. Omdat je, door die korte afstand, geen tijd hebt om je rond te maken.
En ja, ik word regelmatig vierkant uitgelachen als ik met mn shet langsrij. Zo van "heb je hem te heet gewassen" of "kun jij dat ding niet beter zelf op je rug nemen?" of nog veel erger: "koop een paard waar je wel op past" en dan denk ik, mensen denk nou is na voor je wat zegt. Zie je dan niet dat pony en eigenaar een hele hoop lol hebben? Dringt het dan niet door dat als de pony er problemen mee heeft, hij het echt wel laat weten aan je? Sommige mensen houden gewoon zoveel van hun pony dat ze hem niet willen wegdoen voor een grotere, en hebben niet de mogelijkheid om een grotere erbij te nemen...
maja, ieder zn mening natuurlijk. Uiteraard, het is geen gezicht, ik op mn shetlander. maar hij draagt me nog met alle plezier, en zolang dat zo blijft, blijven wij af en toe lekker ritjes maken.
Niet l*llig naar jou toe bedoeld hoor, dit is gewoon mijn persoonlijke mening.
Groetjes,Lacuna

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:41

Nee hoor, ik respecteer je mening, en begrijp je visie ook wel.
Het is ook mijn eigen visie hierover (zeker geen aanval of verwijt), ik wil een ieder verder gewoon vrij daarin laten, al zet ik bij bepaalde aktie's wel kanttekeningen.
In dit geval met Jolly zijn er niet veel kanttekeningen, als hooguit de lengte waardoor er met te korte beugels gereden moet worden.
En op Jolly is al helemaal niets aan te merken, want dat is gewoon een onwijs leuk shet om te zien, en dat mag zeker gezegd worden.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:46

Leuke combi zijn jullie
Ik vind je helemaal niet te groot, Shetlanders kunnen dit makkelijk hebben, die pony heeft geen last van je! Juist mooi dat er gereden met hem wordt...
Ziet er netjes uit, alleen met wijken moet je oppassen dat je niet scheef gaat zitten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:33

wat een leuke shet.
ik vind het er netjes uit zien hoor.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:43

ziet er leuk uit!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:51

Leuk hoor!! Ik rijd sinds kort ook op mijn shetlanderhengstje.. Is die van jouw ook zo ongelovelijk sterk?? Heb je er gewoon een klein pony zadeltje op zitten??

Groetjes

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:31

Morgannah Bericht Onderwerp: Re: Jolly [shet] @ dressuurworkGeplaatst: 05 Okt 2005 18:45

Locatie: Sassenheim Beugels nog wat langer?, dan kun je mee lopen, tsja het is maar wat je leuk vindt.
Ik denk niet dat je door een onnatuurlijke gedwongen houding goed leert rijden. Want je moet je zo in alle bochten wringen om balans te vinden op het paard, met inderdaad te korte beugels.
Valt me op dat er steeds meer topics komen met bijna volwassenen op shets, ik heb altijd geleerd dat shetjes voor de kleintjes zijn waarop je leert rijden, zo ben ik met mijn 7 jaar ook begonnen.
Sorry ik kan geen ...oooo wat leuk commentaar geven, rijtechnisch gezien vindt ik dit geen prettig beeld. Maar dat is mijn mening.

Ik ben het niet met je eens wnat ik heb ook een paar weken geleden die meisjes waren 15 of 16 en die Reden op Mini Shetlanders dat is pas dieren mishandeling maar dit kan nog makkelijk

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:43

Beetje groot maar wel leuk paardje!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:46

Aaaaaahhh,lief!!
Hij doet echt zijn best voor je..
Lief hoor!