heeft er iemand hetzelfde probleem of n oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

heeft er iemand hetzelfde probleem of n oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 09:46

ik rijdt nou al een tijdje paard, maar sinds een week of twee rijdt ik het paard(rody) voor de eigenaar(liza) die over stapt op zijn halfzus(lady).
nou gaat het wel goed, zeker met de begeleiding die ik van liza krijg, maar ik merk van mezelf dat ik nogal voorover zit en m'n hakken niet uitdruk, zeker als ik geconcentreerd bezig ben ga ik erg voorover zitten, als ik dan weer ''wakker'' word ga ik wel weer goed rechtop zitten en druk ik m'n hakken weer uit, maar zodra ik weer gefocust aan 't werk ga heb ik 't zelfde

heeft iemand dit ook gehad en er een oplossing voor gevonden?

verder blijf ik er natuurlijk op oefenen maar ik vroeg me af of iemand een gouden tip had waar door het sneller gaat

het is ook voor het paard ondat ie zich nog wel es vast wil houden en een verkeerde zit is dan niet echt goed voor hem.

Sophie2

Re: heeft er iemand hetzelfde probleem of n oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:59

vraag aan iemand op die je er CONTINUE op blijft wijzen..

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:03

Jaaa ik lees mee ik heb er ook altijd last van en dat is erg onhandig op wedstrijd dus ik lees mee

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:42

Probeer goed op de reactie van je paard te letten. Als je lekker achterover zit en je benen mooi lang maakt en ontspannen zit, zal je paard beter gaan lopen. Als je voorover valt en je hakken optrekt, zal het paard waarschijnlijk iets veranderen qua lopen (snelheid, rug vasthouden enz).
Als je je paard beter wilt laten lopen moet je er dus goed op letten wanneer hij een goede reactie geeft. Op deze manier wordt het makkelijker om correct te gaan zitten. Anders val je steeds weer terug in je oude patroon of ga je verkrampt proberen je hakken naar beneden te drukken of iets dergelijks.
Succes ermee

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:15

In het boek Centered Riding (ook in Nederlands verkrijgbaar) van Sally Swift staan heel veel oefeningen om je zit te verbeteren. Het boek is ook wel in de bibliotheek te leen.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:47

Je kunt een paar zitlessen nemen van iemand, diegene hoeft nieteens heel deskundig te zijn, gewoon aan de longe, teugels los, beugels af.. en dan ZITTEN, en je constant op je houding blijven wijzen.