Iedere ruiter reed 2 proefjes op 2 verschillende paarden. 1 proefje op hun eigen niveau en 1 proefje een niveau hoger. De 3 ruiters van dezelfde categorie reden op dezelfde 2 paarden.
Vientje en ik waren zelf ook geplaats in onze categorieen! Ik deed mee in de Ba dressuur waarbij ik 2 keer een B-proef moest rijden (ik ga nu naar de klasse Bb en daar moet je ook een b-proef rijden maar in de finale een L1 proef). Vientje ging L-springen.
De ruiters mogen 16 minuten op het paard zitten voordat ze de proeven moeten rijden waarvan de eerste 8 minuten alleen stappen en de laatste 8 minuten mogen er ook stukjes draf en galop inzitten.
Omdat het op onze manege georganiseerd werd met onze manegepaarden had ik al wel een keer op die paarden gereden maar dit is echt niet vaak voorgekomen. Mijn favoriete paardje liep niet in de Ba mee wat ook wel zo eerlijk is.
De eerste proef moesten de ruiters op Radan rijden en ik moest als eerste van de drie starten.
Normaal gesproken rijd ik na zo'n wedstrijd niet meer op het paard en kunnen de tips alleen aan mij gericht zijn maar aangezien ik nu we de mogelijkheid heb om vaker op deze paarden te rijden kunnen de tips nu ook gegeven worden over hoe het paard loopt.
Het inrijden was buiten en het weer was heerlijk vandaar dat ik vooral inrij foto's heb maar op deze ben ik erg trots

Radan en ik tijdens het inrijden:
En binnen de proef gereden. Tijdens het inrijden liep hij echt super! Zo heb ik hem dus nog nooit gereden!!! (altijd neus zo ver mogelijk naar voren) in de proef lukte het mij helaas niet om hem net zo te laten lopen als bij het inrijden maar ik ben echt super tevreden en er zaten mooie stukjes tussen vodn ik zelf

Middendraf, hij liep echt lekker vooruit maar aaaaai mijn houding

Na mij gingen de andere twee ruiters er hun proefjes op rijden waarna het de beurt was aan de pony Coffee om met ons drieen proefjes te gaan lopen. Helaas werd het toen donker en is de kwaliteit echt vele malen minder dan de foto's van Radan maar toch een paar opgelichte foto's.
En op naar de bak voor de proef!
Hierna was het springen aan de beurt maar daar zal Vientje zelf wel een keer een verslagje van maken denk ik.
En toen was de uitslag en ik ben Nederlands studenten kampioen geworden in de Ba dresuur!!!!!!
Ik had 173 en 174 punten gehaald en in totaal dus 347 punten wat 16 punten meer was dan nummer 2
Ben er blij mee en vond het zelf ook erg lekker gaan en al was ik 3e geworden (waren dus 3 ruiters in elke klasse) dan was ik nog tevreden geweest! Maar het is natuurlijk altijd leuk om te winnen 
Ik zou het leuk vinden als jullie tips hebben en deze ook willen geven. En wanneer er iets minder goed is ook graag zeggen hoe het eventueel wel zou moeten.
ziet er leuk uit
). Het was nl verder een supermooie proef!