4 jarige Ronaldo x Lucky Boy aan het werk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotjebruun

4 jarige Ronaldo x Lucky Boy aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 16:33

Naam: Uranita
Roepnaam: Uranita
Geslacht: Merrie
Geboorte datum: 07-06-2001
Vader: Ronaldo
Vader v Moeder: Lucky Boy
Ras: KWPN
Kleur: Bruin
Schofthoogte:1.62
Aftekeningen: Geen

Uranita is aan het begin van de zomer naar de trainings stal van Ron Vermunt (V&M Stables) gebracht om te worden ingereden. De eigenaresse besloot dit niet zelf te gaan doen wegens ernstige singeldrang.Met veel geduld en regelmaat is er in een korte tijd veel bereikt. Aan het einde van de zomervakantie is Uranita terug gekomen en doet alles super. In het voorjaar wil de eigenaresse met Uranita starten. Uranita beschikt over ruime gangen.

In de stal is het een echte merrie . Uranita is een paard met heel weinig massa, er is al alles aan gedaan om haar voller te krijgen maar niks wil helpen. Ze heeft een luchtzuigband om en die helpt gelukkig heel erg goed.

Hier dan de foto's van Uranita tijdens het rijden. Graag commentaar op het rijden. Voor de duidelijkhied, ik zit niet op het paard.

Stap

Afbeelding

Afbeelding

Draf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje erg wazig, sorry.
Afbeelding

Galop

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog enkele andere foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Foto voor dat uranita werd ingereden.
Afbeelding

Zo dat waren ze.

Geef je commentaar en tips maar over het rijden!!!

_Nann_

Re: 4 jarige Ronaldo x Lucky Boy aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:36

mooi paardje, zonde dat de ruiter steeds die binnehand zo vast zet.... is je paardje trouwens een luchtzuiger ? wel leuke foto's verder, vind alleen dat het dier erg op de voorhand gereden word, en een jong beest moet gewoon op zijn eigen benen leren lopen.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:38

Heey Lotte!!!

Leuk dat je het erop heb gezet...!

Uranita doet het super!...
Alleen Antionette moet eigenlijk nog ff om haar houding denken...

Iedereen sorry voor de slechte kwaliteit...

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 16:43

OrissE_GipsY schreef:
mooi paardje, zonde dat de ruiter steeds die binnehand zo vast zet.... is je paardje trouwens een luchtzuiger ? wel leuke foto's verder, vind alleen dat het dier erg op de voorhand gereden word, en een jong beest moet gewoon op zijn eigen benen leren lopen.

Dank je wel. Maar het si niet mijn paard he, maat van een stal genoot. Ja Uranita is een heel erge luchtzuiger. Daarom ook die band om, anders zit er helemaal geen grammetje vet aan.

Het lopen op de achterhand gaat al steeds beter. En ja ze zet erg haar binnenhand vast, maar komt allemaal wel goed.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:59

Hebben jullie al eens laten kijken waarom ze zo slecht dik wordt en luchtzuigt?
In combinatie met singeldwang denk ik al snel aan hele erge buikpijn.

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:00

Zeker een leuk paardje..
Wel jammer dat het een erge luchtzuiger is
Doei

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:14

aha, je moet idd uitkijken, luchtzuigers zijn vaak ook "koliek"paarden.... maar het wil natuurlijk niets zeggen he....

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:28

Katja schreef:
Hebben jullie al eens laten kijken waarom ze zo slecht dik wordt en luchtzuigt?
In combinatie met singeldwang denk ik al snel aan hele erge buikpijn.

De eigenaresse heeft het paard eerst proberen zelf zadelmak te maken. Dit ging dus fout met het zadel, daardoor heeft ze singeldwang gekregen. Dat is nu zo goed als over. Luchtzuigen komt door de verevling denk ik. Uranita is pas ingereden om 4 jarige leeftijd, maar ze stond al binnen vanaf haar 3e. Keus van de eigenaresse geweest, zo kwam Uranita er te weinig uit en ging zich vervelen, en zo ook luchtzuigen. En door het luchtzuigen wordt ze ook niet veel dikker.

Er is al vaker naar gekeken en ze heeft mee gedaan aan een proef met luchtzuigen. Maar haalden niks uit. En het dik worden, door het luchtzuigen en anders weten we het niet. Ze kijkt het nog even aan en als het echt niet beter wordt, wordt er verder naar gekeken.

Maar die band helpt super tegen het luchtzuigen. Ze doet het nu bijna niet meer.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:34

Leuk dier!
Krijgt het paard ook weidegang een paar uur per dag? Of zit dat er bij in?Echt zonde dat ze is gaan luchtzuigen..
Laatst bijgewerkt door Ursy op 03-10-05 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:36

Oh wat een leuk paardje zeg! Ze lijkt echt veel op haar opa! 2 druppels water!!

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:12

Maar ja, die luchtzuigband is niet de oplossing he, dat is pure symptoombestrijding! Uit de dingen die je hebt verteld komt ewl naar voren dat het paard zich blijkbaar verveelt en daardoor is gaan luchtzuigen. Ook heeft het paard singeldwang gekregen door de eigenaresse. De conclusie die ik hier uit trek is dat de eigenaresse meer begeleiding nodig heeft bij het werken met een (jong) paard. Het zou zonde zijn als ze het zou verpesten! Een paard wordt niet voor niks niet dikker lijkt me...

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:29

Het is idd jammer dat Uranita dit doet...
Het is idd volgens mij door verveling.

Het is idd niet DE oplossing, maar weten jullie dan nog iets? Kunnen Lotjebruun of ik het door geven aan de eigenaresse...

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:38

Misschien een tip voor het luchtzuigen: Bach-druppels (bloesemtherapie). Mijn paard is ook een luchtzuiger (en toevallig familie van jouw paard, zit ook Lucky Boy in) en wij hebben die band ook een tijd gebruikt, maar het beschadigde haar hoofd vooral en het hielp niet 100%. We zijn toen Bach-druppels gaan geven (we hebben de druppels uitgezocht die bij mijn paard pasten) en dat heeft erg geholpen, ze is veel minder gaan luchtzuigen. Het is belangrijk dat paarden geestelijk ook lekker in hun vel zitten...
Verder is die van mij ook heel ielig geweest maar we zijn toen overgegaan op een ander merk biks (en we zijn er mix en lucerne bij gaan geven) en dat heeft erg geholpen. En van hooi worden ze wel wat voller... Sommige paarden zijn ook gewoon wat 'slanker', dat wordt vanzelf beter door spieropbouw.
Over het rijden: leuk paardje, maar de amazone zou er wat netter op kunnen zitten: benen niet te ver naar achteren, handen naast elkaar, rechtop blijven zitten en niet voorover.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:47

Hoeveel voeren ze? Is er al naar de tanden gekeken? Want ik denk eigenlijk dat het echt wel ergens aan moet liggen dat dat paardje niet dikker wordt. Misschien wat foto's van binnen laten maken?
Verder vind ik het een heel sprekend paardje, ze zijn samen een leuke combinatie. Heeft diegene waarvan het paardje is ook les? Want ik vind het beeld wel een beetje onrustig, vooral de binnenhand.
En als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het paard er voordat ze is ingereden op de longeerfoto er beter uitzien dan op de rijfoto's.. Ze is voller en toont tevredener. Kan ook nu zijn dat het volle is vervangen voor her en der wat spiertjes.
Verder zou ik niet weten wat er aan de hand is
Wel heel leuk paardje.

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 15:03

De tanden zijn oke, niks mee aan de hand. Ze krijgt per dag kuil, hooi, witlof wortelen, biks en muesli. Ze krijgt dus genoeg voer naar binnen. Uranita is verder een super vrolijk en energiek paardje, alleen op stal niet zo vrolijk.

De Bach druppels is misschien wel een idee om in ieder geval te gaan proberen. Wie weet helpt het wat. We weten dat de luchtzuig band het probleem niet verhelpt maar alleen maar onderdrukt. Maar zonder luchtzuigband, wordt Uranita nog dunner en heeft ze meer kans op koliek.

De eigenaresse krijgt les, ze heeft inderdaad een beetje een onrustige binnenhand en haar zit is niet zo best. Hieraan wordt gewerkt, ze krijgt momenteel veel begeleiding.

Als er nog iemand tips heeft voor het luchtzuigen en het dikker maken van Uranita, laat maar horen!

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:55

heel mooi paard!!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:06

errug mooi paard.. Is het de bedoeling van jullie trainingsmethode (ik weet niet hoe ik het precies moet noemen) dat het paard al zo snel helemaal naar beneden moet lopen?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:25

He familie van mijn paardje
Jammer dat ze moeilijk dikker te krijgen is ze is erg schraal.