Ik heb mijn haf nu ongeveer 5 maanden,en het ging hartstikke goed in 't begin,maar volgensmij gaat ze me nu uitproberen;
Ze is nu 4 jaar ,is ingereden door een z-amazone..
Toen ik d'r net had,was ze erg lief met rijden,maar de laatste tijd doet ze steeds vervelender;ze wil obsoluut niet stilstaan als ik op d'r zit;ben ik streng tegen d'r ;gaat ze beginnen met draaien,voorzichtig te steigeren;gelukkig niet erg hoog,maartoch..Toen ik d'r net had wandelde ik eerst veel met d'r aan de hand ,ging erg goed,en toen erop,ging ook goed;net of ze me erg goed vertrouwde..
En we gaan ook wel 's met een groepje ruiters op weg,gaat ook erg goed..Maar de laatste paar dagen als ik alleen op stap wil,verzet ze zich erg;schrikt van elke aankomende auto;terwijl 't eerst goed ging,wil niet stilstaan en gaat dus steigeren..zou ze me nu uittesten?Of zou ze écht bang/zenuwachtig zijn?
Of zou dit komen omdat ze misschien in de pubertijd zit?
In de bak met rijden is ze weer hartstikke lief..
Ik ben van plan om binnenkort,áls ze de trailer inwil(krijg binnenkort profecionele hulp met trailerladen)om met d'r naar de manege te gaan voor wat lessen..Misschien dat het dan wel beter word...
Maar iemand nog tips om dat steigeren af te leren?