Het wisselt een beetje hoeveel tijd ik heb, ik rij zeg maar 4 tot 6 dagen per week. De paarden staan regelmatig op de wei en ik rij soms in de buitenbak en soms op een wei. Als ik gehaast ben of slecht gehumeurd zet ik ze aan de longe omdat ik vind dat het weinig zin heeft om gestressed erop te gaan zitten. Verder af en toe eens balkjes lopen en ik hou de training an sich ook afwisselend. Wat ik rij is afhankelijk van het niveau van het paard.
Overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen sowieso, incl een blok halthouden en evt. achterwaarts. Ook achtjes en slangenvoltes en voltes openen en sluiten. Werken aan het rechtrichten. Halsstrekken in alle gangen.
Verder schoudervoor, schouderbinnenwaarts, travers, appuyementen en contragalop als ze eraan toe zijn (en ik wacht daar niet lang mee, al hoeft het vroeg in de training nog lang niet perfect). Appuyementachtig naar de hoefslag stappen in een hele steile lijn, (keert)wendingen om de voor- en achterhand, aanspringen in (contra-)galop op hoefslag, middellijn of diagonaal, eenvoudige galopwissels, als je er aan toe bent changementen... pff er is zoveel te doen 
En de ene dag spits je je toe op het een, de andere dag op wat anders...