Hoe moet ik het weer opbouwen na kreupel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Hoe moet ik het weer opbouwen na kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:23

Hallo!

Mijn paard was de laatste 2 weken kreupel. Ik heb er na de eerste week een dierenarts bijgehaald. Zij zei dat het niet zo erg was en dat ik na een week rust weer kon rijden. Morgen is de week om en dus begin ik weer met rijden. Hoe moet ik het opbouwen? wat moet ik doen, hoelang? Ik wil niet dat het over zoveel weken wéér gebeurt :/

Ik moet er wel bijzeggen dat ik 17 jaar is, maar dat ie de laatste 2 weken nog wel heeft gelopen. Ik hoef dus niet uit het niets op te bouwen zegmaar. Ik gewoon gelongeerd (rustig) en buiten gewandeld.

Alvast bedankt voor je advies

groetjes Martine

WowAmigo

Re: Hoe moet ik het weer opbouwen na kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:41

Hai!

Je kan eerst nog een keer of twee beginnen met wat fanatieker te longeren (eerste keer net niet in het zweet, tweede keer wat meer aan het werk) en als dat goed lijkt kan je er wel weer op. Gewoon een beetje aanvoelen hoe het er mee staat! Begin gewoon op zo'n manier dat ie er geen spierpijn van zou krijgen, dus gewoon lekker een beetje warmdraaien en met een weekje kan je wel weer op je oude niveau verder.