Mike@western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Mike@western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:05

Hierbij presenteer ik dan voor het eerst op bokt mijn mannetje, Mike

Mike is een 6-jarige paint ruin, een beetje lomp en eigenwijs, maar ik ben erg trots. We zijn samen bezig met de westernbeginselen en zelf ben ik aardig tevreden. De foto's zijn gisteren gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dreamy

Re: Mike@western

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:15

Ziet er lekker ontspannen uit
Leuk paard!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:29

Woow leuk paardje!!
ziet er netjes uit !!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:29

Ik vind het er leuk uitzien! Mike is ook erg leuk!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:30

Leuke fotos! Mike is echt een lekker ding

Op bijna alle foto's heb je vrij veel contact met het bit, is Mike zo'n drammerd? Dat is dan waarschijnlijk vosbonte-eigen, ik rij d'r ook zo-ééntje.... Met een dergelijk bit zou je eigenlijk met een lichter contact moeten rijden, op je laatste foto ziet het er al een stuk 'vriendelijker' uit.

Wat een gave staart heeft hij trouwens!

Afbeelding

[edit]typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 02-10-05 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:44

Mike is inderdaad wel een beetje een drammerd, ik noemde het al lomp... Ik heb dit bit net, reed hiervoor op gewoon een trensbitje, en had gehoopt verschil te merken, maar dat wil nog niet zo vlotten. Toen ik hem kreeg, had hij al een beetje beton in zijn mond en ik heb er wel moeite mee om dat te verbeteren. Binnenkort begin ik weer met lessen, dat werkt misschien beter dan wisselen van bit...

Hij heeft net als in zijn manenkam, drie kleuren in zijn staart. Het blijft inderdaad grappig!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:25

Dat van het bit viel me ook al op. Verder ziet het er al netjes uit
Leuk patroon heeft hij.

An0ukJeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:31

ziet er netjes uit leuke foto's

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:38

Waaa. stoer paardje zeg !

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:43

gaaf!
leuk paardje! kzou ook graag western willen rijden, maar geen mogelijkheid toe.
even vanuit het engels rijden gezien (heb je waarschijnlijk geen bal aan maar toch...) je zit op sommige foto's wat ver naar voren, bij mij ist zo dat je dan t paard uit balans haalt, waardoor hij vanzelf meer gaat vragen.

Misschien kun je dr wat mee, anders toch super paardje!!!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:44

Ziet er leuk uit! wat heeft hij een leuk koppie!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:00

leuk beestje en leuke foto's
je hebt idd een beetje te veel contact met de mond vooral met zo'n bit.
wat er op de laaste foto beter uit ziet.
ik denk dat je met lessen idd wel wat veder zou komen.

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:07

Heel gaaf paard, heb je je beugels niet te kort of zit je prima zo??
Succes met hem en ik hoop jullie gauw in het ëcht "te mogen bewonderen!!

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:09

volgens mij zitten je beugels inderdaad wat kort, k zou ze 2 gaatjes langer doen en of je zit te ver naar achter of je zadel is wat aan de kleine kant, of zie ik dat verkeerd, bij ons op de manege staan ook western ruiters, maar die zitten echt anders en als ik er mee rijd, zit ik ook wat verder naar voor, of wat ik al zei, is je zadel misschien te klein??
maar verder ziet het er goed uit voor de beginselen van de western, wat wil je gaan doen eigenlijk, reining, pleasure, trail, cutting???

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:32

Stoer paardjee!!!
Ziet er netjes uit hoor!!
Blijft stoer dat western

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:26

Leuk paard! hij doet het goed! vooral die laatste foto ziet er erg onspannen uit! (wel verkeerd foto moment in de draf...maar dat maakt niet uit)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 22:42

Bon_Jovi schreef:
volgens mij zitten je beugels inderdaad wat kort, k zou ze 2 gaatjes langer doen en of je zit te ver naar achter of je zadel is wat aan de kleine kant, of zie ik dat verkeerd, bij ons op de manege staan ook western ruiters, maar die zitten echt anders en als ik er mee rijd, zit ik ook wat verder naar voor, of wat ik al zei, is je zadel misschien te klein??
maar verder ziet het er goed uit voor de beginselen van de western, wat wil je gaan doen eigenlijk, reining, pleasure, trail, cutting???

Ik vind zelf ook dat mijn beugels iets langer mogen, dat had ik vanaf het zadel niet in de gaten, waar zijn foto's al niet goed voor, volgens mij is het zadel niet te klein?? Er is mij altijd geleerd om achter op je kont te gaan zitten, achterin het zadel, anders dan het dressuurrijden, maar ik kan het mis hebben

Ik wil Mike graag in de pleasure, horsemanship en trail uit gaan brengen. Ik heb hem al wel eens pleasure gestart en dat ging aardig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:48

Leuke foto's en leuk paard
Wat je al niet uit foto's kunt halen he?
Je hebt volgens mij inderdaad iets te veel druk op de teugels. Als je paard blijkbaar een mond van beton heeft zou ik niet meer druk nemen maar juist wat meer toestaan zodat hij op zijn eigen beentjes gaat lopen.
Porbeer wel rechtop te blijven zitten, volgens mij is met de beugels wat langer het plaatje al een stuk mooier

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 23:09

wendytjeG schreef:
Porbeer wel rechtop te blijven zitten, volgens mij is met de beugels wat langer het plaatje al een stuk mooier

Dat denk ik ook, wordt aan gewerkt! Foto's zijn soms hard...

Op zijn eigen benen lopen doet hij inmiddels wel, zijn gangen zijn wel redelijk constant en bevestigd, daar kan het contact van de teugels wel voor wegvallen, ik ben zelf nog steeds een halve engelse ruiter ben ik bang voor , en ik denk dat ik hem voor de foto's ook iets te mooi in zijn hals wilde laten lopen... Ik had ook niet het idee veel in de hand te hebben. Of ik hem op dit bit, trens, halster of zonder laat lopen, wordt hij eigenlijk ook niet anders van, hij past zijn tempo aan stem, been en zit aan. Hij heeft een harde mond, maar ik bedoel hierbij meer het stuur- en buigwerk.

Ik wacht met smart weer om te beginnen met les

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:26

@MightyMike: Mijns inziens is je zadel zeker niet te klein, hoor!
Vanwege de wat te korte beugels krijg je een beetje een stoelzit, waardoor je teveel achter in je zadel, bijna op de cantle, komt te zitten. Makkelijk op te lossen met iets langere beugels, dus.
Ik wilde juist opmerken dat het me een fijn zadel lijkt en dat het Mike ook heel goed lijkt te passen [we zien helaas ook wel eens anders op Bokt ]. Welk merk is het?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 23:49

Het is een Billy Cook en ben er verder ook eigenlijk wel erg tevreden mee, denk idd dat het meer aan mijn beugels ligt. Het zadel lijkt Mike idd verder goed te passen en is volgens mij ook niet te klein.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:54

ziet er mooi uit. ik rij nu een alf jaar western en heb daar voor drie jaar dressuur gereden ik weet dus hoe moeilijk de over gang is. als je een paar keer les heb gehad zo je merken dat het los laten in de mond stees beter gaat.

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:40

MightyMike schreef:

Ik vind zelf ook dat mijn beugels iets langer mogen, dat had ik vanaf het zadel niet in de gaten, waar zijn foto's al niet goed voor, volgens mij is het zadel niet te klein?? Er is mij altijd geleerd om achter op je kont te gaan zitten, achterin het zadel, anders dan het dressuurrijden, maar ik kan het mis hebben

Ik wil Mike graag in de pleasure, horsemanship en trail uit gaan brengen. Ik heb hem al wel eens pleasure gestart en dat ging aardig.

dan heb je het denk ik niet mis hoor, zo heel erg veel verstand heb ik er ook nie van en het is ook niet dak elke dag westernrijd, net maar zo'n keertje als ze es vragen of ik er es op wil..en ik kijk wel bijna altijd naar hen, vink egt gaaf..
maar ik dacht ik zeg het ff over je zadel want misschien had ik wel gelijk en kon je er iets mee he...
maar dan had ik het nie goed gezien denk ik...
nog veel succes en plezier met je paardje, maar dat gaat wel goedkomen denk ik..zo te zien

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:48

Zadel past naar mijn idee prima....