Mike is een 6-jarige paint ruin, een beetje lomp en eigenwijs, maar ik ben erg trots. We zijn samen bezig met de westernbeginselen en zelf ben ik aardig tevreden. De foto's zijn gisteren gemaakt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Met een dergelijk bit zou je eigenlijk met een lichter contact moeten rijden, op je laatste foto ziet het er al een stuk 'vriendelijker' uit.

leuke foto's

Bon_Jovi schreef:volgens mij zitten je beugels inderdaad wat kort, k zou ze 2 gaatjes langer doen en of je zit te ver naar achter of je zadel is wat aan de kleine kant, of zie ik dat verkeerd, bij ons op de manege staan ook western ruiters, maar die zitten echt anders en als ik er mee rijd, zit ik ook wat verder naar voor, of wat ik al zei, is je zadel misschien te klein??
maar verder ziet het er goed uit voor de beginselen van de western, wat wil je gaan doen eigenlijk, reining, pleasure, trail, cutting???

wendytjeG schreef:Porbeer wel rechtop te blijven zitten, volgens mij is met de beugels wat langer het plaatje al een stuk mooier
, en ik denk dat ik hem voor de foto's ook iets te mooi in zijn hals wilde laten lopen... Ik had ook niet het idee veel in de hand te hebben. Of ik hem op dit bit, trens, halster of zonder laat lopen, wordt hij eigenlijk ook niet anders van, hij past zijn tempo aan stem, been en zit aan. Hij heeft een harde mond, maar ik bedoel hierbij meer het stuur- en buigwerk.
]. Welk merk is het? 
MightyMike schreef:
Ik vind zelf ook dat mijn beugels iets langer mogen, dat had ik vanaf het zadel niet in de gaten, waar zijn foto's al niet goed voor, volgens mij is het zadel niet te klein?? Er is mij altijd geleerd om achter op je kont te gaan zitten, achterin het zadel, anders dan het dressuurrijden, maar ik kan het mis hebben![]()
Ik wil Mike graag in de pleasure, horsemanship en trail uit gaan brengen. Ik heb hem al wel eens pleasure gestart en dat ging aardig.