buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maarloesx

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 12:29

Als mijn pony en ik een buitenrit gaan maken loopt ze op de heenweg zoo sloom dat ik echt bijna in slaap val ga ik meer been geven.. daar doet hij echt niks opuit volgens mij gaat ze daarvan alleen nog maar zachter lopen en op de terug weg dan wil ze t liefst in galop naar huis wie weet wat ik moet doen?

M3isSi3j

Re: buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:36

Zorgen dat je neit steeds het zelfde rondje rijdt. op die manie rkrijgt die te snel door wat de heen en terug weg is.

Wees op de heenweg eens heel streng: been is voorwaards, reageerd die niet geef je hem eens een goeie tik! Na 2x begrijpt de dat wel. Dit moet je heeeeel conseqent volhouden en dus niet elke pas willen drijven want dan gaat die gewoon op je been hangen.

op de terug weg kan je hem wat met zn schouder voor zetten of pasjes heen en weer wijken om hem bij je te houden zonder n zn mond te hoeven hangen.

Succes

Krips

Re: buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:25

Kun je niet zorgen dat je paardje de buitenrit leuker vind. Mijn haf heeft dit ook welleens, maar als ik andere mee neem of zorg dat ze lekker fit is heeft ze er meer zin in. Of zoals M3isSi3j zegt is varieren in de tocht.. Verder heb ik eigenlijk ook geen idee