santos schreef:
Ik probeer mijn paard dus nageefelijk te krijgen. Nu lees ik alle vorige topics been, been, been. Maar mijn paard is al zo voorwaarts
Zeg niet dat het de tijd moet hebben, het paard is al 22 jr.
Je paard is erg voorwaarts maar totaal niet aan het been en daar moet je eerst aan werken voordat je je paard nageeflijk kan rijden.Door het rijden van ontzettend veel overgangen wordt je paard scherper aan je been en wordt gelijk de achterhand sterker wat heel belangrijk is.Met heel veel overgangen bedoel ik ook heel veel dus op 1 lange zijde kun je wel 8 keer een overgangrijden wees heel creatief en blijf ook heel veel figurenrijden zoals grote voltes,kleinevoltes en slangevoltes zodat je je paard ook wat extra kunt laten inbuigen zodat de spieren aan de zijkant ook worden opgerekt en soepeler worden maar ondertussen blijf je wel gewoon bezig met overgangen rijden.Houdt het werk wel afwisselend en doe ook eens iets anders zoals balkjes lopen ,buitenrit of wandelen zodat je paard plezier houdt in het werken.Hier moet je echt tijd aan besteden en dit heeft wel even nodig omdat je paard dit niet gewend is is dit best moeilijk voor je paard.Ik las dat je aan de teugels trekt hier moet je meteen mee ophouden hoe moeilijk dat ook lijkt je moet de overgangen op je zit gaan rijden als jij aan de teugels blijft trekken zal je paard je hand niet vertrouwen en dus niet nageeflijk gaan lopen wat toch jouw einddoel is.Liever een lange lijs die goed aan je been is en lekker van achter begint te lopen dan een paard dat in de krul loopt en voor je been weg loopt en door de bak heen vliegt.
Verder is het wel degelijk van belang dat je paard al 22 is en zul je hier rekening mee moeten houden.Omdat je paard al ouder is zal het juist moeilijker en meer tijd kosten omdat je paard toch wat stijfer is als een jong paard.Wie kun je meer laten bewegen een kind van 10 jaar of een oma van 70 jaar??
En jij hebt een oma dus ga hier goed mee om en bouw alles rustig op en overvraag niets.Ik hoop dat het zo duidelijk is en anders vraag je maar succes.