ik heb een tijdje terug een topic geopend over dat mn paard nogal erg veel energie had, en dat ik hem waarschijnlijk zal moeten verkopen. ik heb chronisch vermoeidheids syndroom, en ben daarom altijd heel erg moe. ook heb ik erg veel spier en gewrichtspijn.ik heb ongeveer 3 jaar ofzo (weet het niet precies, maar het is lang) niet kunnen rijden hierdoor.
zorro is altijd al een druk paardje geweest, maar toen ik nog gezond was, was dat geen probleem. toen ik ziek werd wel, en daarom had ik al bijna besloten om hem te verkopen. maar ik kan hem gewoon niet missen. dus daarom heb ik besloten om ons nog een kansje te geven.
ik heb een boomloostestzadel aangevraagt, omdat ik had gelezen dat dat alles wat meer ontlast. en dat veel mensen minder moe zijn bij zo'n zadel. het leek me ideaal, en omdat ik door een revalidatie weer wat aan het opknappen ben wou ik het gewoon weer proberen.
ongeveer een maand geleden heb ik het zadel ontvangen en een weekje uitgeprobeerd. de eerste dag heb ik hem gewoon even op zorro's rug gelegt en het viel direct op dat hij veel rustiger was dan met mn gewone zadel. de dag erna ben ik gaan rijden. en het ging super!! zorro was rustig, veel rustiger dan vroeger met rijden, en ik kon het makkelijk volhouden. ik had verwacht dat zorro er als een idioot vandoor ging maar dat was niet zo.
zorreke was zelfs zo rustig dat ik mn zus en mn vriend er ook nog op heb gezet. eerst kon ik er alleen op rijden, zorro was erg vervelend bij anderen. mn zus en vriend kunnen helemaal niet rijden, en die konden er zelfs op! zorro blijft dus mooi bij mij!!
ook nog foto's gemaakt, van mij zijn bijna allemaal mislukt. nou ja komt nog wel. van mn zus zijn wel wat gelukt. even wat commentaar vooraf: ik heb geen rijkleding aan, en gewone sportschoentjes. het kost me zoveel energie om me om te kleden, dat ik dat maar heb laten zitten. mn zit is echt belabbert. mn benen steken af, het lijkt nergens naar. maar geloof me dat dat ook niet mee valt als je zo lang niet hebt gereden en je spieren niet bepaald prettig aanvoelen.
genoeg gepraat, hier de foto's:
ik ben met de cap, andere is mn zus. en zorro in het midden
ooohhh ik schaam me er haast voor.....
en hier liet ik hem net zn hals strekken ofzo, en mn benen zitten alweer zo raar. maar goed... dit waren ze alweer van mij. toen ging mn zus dr op:
en dat waren ze. meer zijn er niet gelukt. deze zijn al heel vaag. maar goed. ik ben gewoon heel blij dat het zo goed ging! en dat zorro bij me kan blijven nu! en nu maar sparen voor zo'n zadel
groetjes anja