verdi (3 jr) zn eerste les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

verdi (3 jr) zn eerste les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:00

nou het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat

eindelijk vandaag mn eerste les gehad
het ging echt super goed (al zeg ik het zelf)
hier komen snel de foto's,

ik weet niet wat ik hier deed maar het was vast nuttig

Afbeelding

lekker stappen

Afbeelding

en halt }> verdi heeft erg dat ie nog ff een paar passen doordramt maar dat ga nu vast allemaal beter worden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inzet pirouette ik moest hem op de 2e hoefslag houden omdat ie erg graag tegen het schot aan 'hangt' en dat vondt ie erg moeilijk

Afbeelding

lekker stukkie

Afbeelding

oei weer die teugels,

Afbeelding

wederom een fijn stukje

Afbeelding

Afbeelding

hier is dus heel duidelijk tezien dat ie erg graag naar de hoefslag wil,ikke nee vertje dat mag je niet

Afbeelding

en lekker uit draven

Afbeelding

nou kom maar op met het commentaar
ik was hier echt aan toe en vondt het super gaan nu merkte ik pas hoe erg nou ja erg ik was vast gelopen,

Suzanne F.

Re: verdi (3 jr) zn eerste les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:04

Leuk dier! Wat is het voor iets?

Het lijkt alsof hij erg in je handen hangt, alsof hij niet op zn eigen benen loopt. Dat hij te diep gaat vind ik nog niet zo´n ramp maar het is niet de bedoeling dat hij zijn balans vind door je hand als steun te gaan gebruiken. Zo leert hij alleen maar om op de voorhand te (blijven) lopen.

Succes ermee!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:06

Erg leuk en mooi paard!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:09

Suzanne F. schreef:
Leuk dier! Wat is het voor iets?

Het lijkt alsof hij erg in je handen hangt, alsof hij niet op zn eigen benen loopt. Dat hij te diep gaat vind ik nog niet zo´n ramp maar het is niet de bedoeling dat hij zijn balans vind door je hand als steun te gaan gebruiken. Zo leert hij alleen maar om op de voorhand te (blijven) lopen.

Succes ermee!

quote="Suzanne F."]Leuk dier! Wat is het voor iets?

dit is nou een paard , je bedoeld vast wie zn vader is zn vader is dornenkönig das er 1 van donnerhal,

en hij komt soms wat tediep maar hij is nogmaar 4 mnd onder het zadel dus dat kun je niet gelijk verwachten van hem dat al helemaal op zn eigen benen loopt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:25

moniek21 schreef:
en hij komt soms wat tediep maar hij is nogmaar 4 mnd onder het zadel dus dat kun je niet gelijk verwachten van hem dat al helemaal op zn eigen benen loopt

Dit heeft imo niks te maken met dat ie pas kort onder het zadel is. Vanaf het moment dat ik ermee in de rondte kan rijden wil ik ze op hun eigen benen hebben lopen. Liever met hun hoofd nog wat te hoog dan dat ze hun balans zoeken op mijn hand. Daar krijg je later dan nog heel veel ellende mee als je dat toestaat.

Maar geen discussie daarover denk ik. Vind het een leuk dier en mooi bloed zo met Donnerhall erachter!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:30

ik zou proberen om hem niet te diep te laten zakken en met iets minder stelling te rijden. Probeer zijn schouder ietsje meer naar binnen te krijgen en dus iets rechter een hoek in te zetten. Verder heel leuk dier, succes ermee!

Gingerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:45

Wat een super leuk paard

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:48

liesje1986 schreef:
ik zou proberen om hem niet te diep te laten zakken en met iets minder stelling te rijden. Probeer zijn schouder ietsje meer naar binnen te krijgen en dus iets rechter een hoek in te zetten. Verder heel leuk dier, succes ermee!

ik wilde hem juist wat dieper omdat ie in het begin heel erg in een zelf houding liep en hij begint nu pas mn hand tevolgen vandaar dus,
we gaan hem alles leren vandaar dat ik nu ook ben begonnen met lessen hopelijk komt alles goed

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 09:16

weer even op gewerkt

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 09:26

Mooi paard!
ik ga ook mee van wat Suzanne F. zei

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:12

mooi paardje
ook best een dikke staart

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:14

Wat een mooi beest zeg
Ziet er al erg netjes uit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:03

Ik wil echt niet zeuren hoor ! Maar heb ik het nou goed begrepen dat je paardje vier maanden onder het zadel is en je al met pirouettes begint?? Is dat wel goed voor een paard?

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:35

wemkelover schreef:
Ik wil echt niet zeuren hoor ! Maar heb ik het nou goed begrepen dat je paardje vier maanden onder het zadel is en je al met pirouettes begint?? Is dat wel goed voor een paard?

Haha, dat was een grapje van TS, joh !
Op die foto stuurt ze hem gewoon naar binnen, de binnenhoefslag op.

Voor de rest: leuk beest !
Met goed lessen en wat geduld, komt dat te diep en met name dat nog wat veel op de voorhand vallen, vast goed !!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:43

mooi paard!! het gaat al aardig...ik vind de foto's waar je hem iets meer ruimte geeft een mooier beeld geven maar dit geef je zelf ook al aan

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:18

Ik vind dat hij op veel foto's wel erg veel binnenstelling heeft. Op die manier stimuleer je hem alleen maar om over de buitenschouder weg te lopen.
Wel een mooi type paard.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:21

mooi paardje, loopt leuk voor zo'n jong ding, alleen jammer van jou handen, het lijkt alsof het paard hangt aan je, en houd je handen ietsje lager, dit is ook onprettig voor het dier. maar voor de rest ziet het er lekker ontspannen uit hoor

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:27

Mooi dier, maar ben het erg met het commentaar van Katja eens..

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:36

Prachtig dier!!! Echt heel mooi! Goed door oefenen, dan kom je er vanzelf!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:22

Katja schreef:
Ik vind dat hij op veel foto's wel erg veel binnenstelling heeft. Op die manier stimuleer je hem alleen maar om over de buitenschouder weg te lopen.
Wel een mooi type paard.

dat was ook de bedoeling hij moest achter ff meer aan het werk dus een paar passen iets meer stelling en dan door middel van een halve volte er weer uit

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:24

wemkelover schreef:

ik was hem vanuit de wending op de binnen hoefslag aan proberen tekrijgen maar omdat hij nogal graag naast het schot loopt kreeg je dit plaatje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:26

OrissE_GipsY schreef:
mooi paardje, loopt leuk voor zo'n jong ding, alleen jammer van jou handen, het lijkt alsof het paard hangt aan je, en houd je handen ietsje lager, dit is ook onprettig voor het dier. maar voor de rest ziet het er lekker ontspannen uit hoor

ik heb dit commentaar al eerder gehad alsof het lijkt dat ie erg hangt en dat is zeer zeker niet het geval ik heb namelijk 2 versleten wervels en als ie gaat hengen dan trek ik dat echt niet dus hij loopt echt heel licht in de hand al ziet het er niet zo uit