Teugels..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 09:57

Hey,
Ik heb een klein probleempje: ik kan mijn teugels niet goed vasthouden! Ze glijden altijd uit mn handen :S (ik draag handschoenen , maar met blote handen glijden ze ook!)

Heeft er iemand tips om ze beter te kunnen vasthouden?

Cuddie_

Re: Teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:39

dat probleem heb ik nou ook ik begin met de teugel goed in mn handen.. maar op een gegeven moment zonder dat je het weet is hij een stuk langer hoop dat iemand tips heeft

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:40

Ik heb dat dus ook. Wat je dan iig kan doen is een stukje tape op je teugels plakken, zodat je weet waar je ze vast moet hebben. Als ze dan uit je handen glijden kan je het iig zien. Ik weet niet of je daar iets aan hebt, maar dan zijn je teugels niet meteen 30 km te lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:48

Ik heb springteugels met van die leren stops eraan. Heb daar altijd verschillende standen in en zo glijden ze niet. Rij ook met handschoenen, van die leatherfeel dingen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:05

je kan inderdaad een stuk tape plakken op je teugels zodat je weet waar je je handen moet houden. Wat ook kan helpen is inderdaad springteugels met stopjes op. Maar vooral HANDEN GESLOTEN HOUDEN!!! Als je vingers openstaan kan het niet anders dan dat je teugels langer worden. Hou je handen netjes dicht (is trouwens ook veel beter als je zou vallen, want met open vingers zou je wel eens 't één en 't ander kunnen verstuiken of zelfs breken). Je hoeft natuurlijk niet je handen te klemmen, want dan ga je trekken in de mond en spanning opbouwen waar het niet hoeft. Gewoon losjes om de teugels.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:44

Ik heb ook een tijdje met leren teugels gereden en daarbij kon ik met of zonder handschoentjes rijden, mn handen gleden gewoon weg, zeker als mn paard op zn hals begon te zweten hadi k geen grip meer ..
Het handen gesloten houden deed ik ook maar door het zweet had ik geen grip meer ..
Nu heb ik springteugels, niet voor het springen, maar puur voor het grip hebben op de teugels ..

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 12:00

Sommige paarden dat ik rij (op de manege) hebben sprinteugels , die glijden minder weg maar ze glijden nog steeds :S.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:02

of je maakt kleine knoopjes op de goeie plaats en die knoopjes hou je in je vuist. Dan kunnen ze ook niet glijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:13

wemkelover schreef:
of je maakt kleine knoopjes op de goeie plaats en die knoopjes hou je in je vuist. Dan kunnen ze ook niet glijden.

Hoe wil je kleine knoopjes gaan leggen in teugels???

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:25

een gaatjesding pakken (waar je gaatjes mee in leer kan maken) en een gaatje maken in de teugel. Daar een zwart touwtje doorheen halen en in het touwtje een paar goede knopen leggen en dat om de teugel halen. Gewoon beetje frotten, zo krijg je een verdikking, waar je de teugels achter kan pakken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:33

Gewoon een knoop maken is toch niet zo moeilijk en het hoeft maar een poosje tot jij je teugels vasthoud. Het was maar een idee hoor !!! Heb het eens een keer gezien en dacht dat is wel handig.

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:42

Heey..

Als je je hand goed rechtop houdt, kan je je duim stevig op teugels drukken, daar heeft je paard ook geen last van.
suc6

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:09

of één grote knoop maken met beide teugels... en wat bij mij helpt is mijn duimen op de teugel te leggen als ik door heb dat hij weg glijd. ( zou ik eigenlijk altijd zo moeten houden maar is een beetje moeilijk )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:02

wemkelover schreef:
Gewoon een knoop maken is toch niet zo moeilijk en het hoeft maar een poosje tot jij je teugels vasthoud. Het was maar een idee hoor !!! Heb het eens een keer gezien en dacht dat is wel handig.

Rustig maar hoor, ik dacht dat je bedoelde een knoop maken aan beide kanten en dan die knopen in je handen houden ofzow, dan heb je alleen zo'n dikke knoop in je handen en leek me beetje lastig....

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:09

Rijd je met van die gladlederen teugels?
Die glijden bij mij ook door mijn handen.
Heb nu geen gladde teugels meer en ze glijden niet meer.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:24

Oh, heb ik in galop ook wel eens...
besef ik na een tijdje dat mijn teugels plots toch wel een stuk langer zijn hihi...
Zelfs met anti-slip en eender welke soort teugels...
Nu probeer ik echt op mijn handen te letten,
en de laatste tijd lukt het wel.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:16

Ik heb dat ook heel erg gehad! Ik kon mn teugels maar niet op maat houden..
Het was bij mij echt óf zelf lekker ontspannen en dan werden mn teugels te lang. Óf goed opletten dat mijn teugels op maat bleven, maar dan ging ik mn hele armen en schouders spannen.
De laatste tijd gaat het gelukkig wel een stuk beter.

Je moet proberen goed je handen gesloten te houden en mooi je duimen bovenop.
En je kan bv elke keer als je bij de A bent en bij de B en C en E steeds weer je teugels op maat maken. Als je er zelf heel goed op gaat letten dan doe je het later 2x per rondje en op een gegeven moment zal het steeds beter gaan!
Succes!

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:01

ik gebruik altijd springteugels... die hebben van die handige stops.... die leren dingen glijden altijd uit mijn handen. ALs ik eens een keertje met leren teugels moet rijden pak ik altijd een hand zand uit de bak en strooi dat over de teugels... zijn ze een stuk stroever