Ben zòòòòòò trots op mn meissie en mn ventje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Ben zòòòòòò trots op mn meissie en mn ventje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 23:27

Gisteren heeft mijn bijrijdpaard even gefunctioneerd als manegepaard.

Een vriendin van me zou haar rijden voor me (M86ike). Ging super. Daarna mocht een meisje van stal (Alice) er even op, wilde even kijken hoe dat ging. Wel netjes aan de longeerlijn. Alice vond het wel spannend in het begin, maar heeft wel gedraafd. Zat heel apart zei ze. Ze is een paard met hele vlakke gangen gewend en Violet gooit heel hoog op. Maar ze vonden het allebei heel leuk. Daarna ging er nog een meisje op van stal die dacht dat ze haar er wel even doorheen kon rijden. Maar ze vergat even dat Vio nog maar 3 is en dus nog niet alles snapt. Ze mocht ook heel snel weer afstappen van me want ze was mij veel te ruw. En t beestje is al zo hard in haar mond. En als ze niet goedschiks aan de teugel loopt dan maar zagen he? Nou mooi niet, dat doe je maar op je eigen paard! Kom op zeg t is een 3-jarige! Terwijl ze erop zat aan de longe kwam er een of ander pennymeisje dwars door de bak galopperen, door de longeerlijn heen notabene! Leer dan eerst ff sturen! Had er bijna onthoofd. En had haar er ook afgetrokken als ik de lijn niet los had gelaten (nou ja, laten vieren). Eigen schuld, vind ik dan. En dan ben ik weer blij dat mn paardje zo'n harde mond heeft. Anders waren er echt ongelukken gebeurt! Had ze ook al een paar keer gewaarschuwd en wie niet horen wil moet maar voelen!

Maar goed. Als laatste wilde mijn vriend er even op. De eerste keer op een paard. Maar Vio was zo braaf dat we het wel aandurfden!
Hij er op en Maaike had hem aan de longe. Het opstijgen ging echt super! Heel rustig en behoedzaam en Violet bleef zowaar stilstaan (is uniek! ) Toen eerst er even naast gelopen aan de longe en steeds wat laten vieren. Ik gefilmd en foto's gemaakt. Hij luistert nu eenmaal beter naar een ander dan naar mij.

Hieronder de foto's. Het is geen goede kwaliteit, maar ze zijn met mijn fototoestel gemaakt.

Eerst ff meelopen:
Afbeelding

Afbeelding

Euhhh...
Afbeelding

Afbeelding

Tenen naar binnen!
Afbeelding

Handen laag!
Afbeelding

Netjes toch?
Afbeelding

Afbeelding

Oeps! Handen bij elkaar houden schat!
Afbeelding

Het was dus de eerste keer dat mijn vriend op een paard zat, dus vond het heel netjes! Hij heeft alleen nog moeite met zijn handen laag houden en zijn beenligging af en toe, maar ja dat is ook niet gek de eerste keer toch? Op een gegeven moment schoot ze even in draf omdat ze een ander paard langs de weg zag lopen, maar ze deden het keurig!

Ben echt supertrots op Violet! (ook op mn vriend natuurlijk, maar verwachtte ook niet anders van hem!) Ze deed het geweldig en was echt superbraaf!

Wat vinden jullie?

snoetie

Re: Ben zòòòòòò trots op mn meissie en mn ventje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 23:45

ik vind het wel lief van haar hoor, zomaar iedereen erop laten en dan ook nog eens braaf rondhobbelen [behalve bij dat stomme meisje]

vind haar trouwens erg apart uitzien, echt een leuk koppie!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 23:47

Ze weet precies bij wie ze braaf moet zijn en bij wie niet. Ben wel blij dat ze hard in haar mond is bij dat ene meisje. Anders was dr mond nu echt kapot geweest!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:08

Ik ben de foto´s aan het kijken en opeens schiet me te binnen:

Dat ken ik!!

Barneveld is het nie? Rij je er al lang en neem je daar ook les?

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:59

Leuk dier, gelukkig dat het goed is afgelopen met die longeerlijn.... Mag ik vragen waarom je op jouw drie jarig paard andere mensen laat rijden? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar zou je daar niet mee wachten tot je paard wat ouder is? Ik weet overigens niet hoe lang je paard onder het zadel is!?
Ik zou op mijn jonge paard in ieder geval niet iedereen erop laten.
Maar ik kan begrijpen dat jouw vriendin haar even wilde proberen.
Succes verder met je leuke paard!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:26

hey moniek leuk dat ik wat langer bij de paarden ben en dat ze me vertellen dat je nu een stom stukje op bokt hebt staan.
ten eerste dat meisje wat door de longe kwam rijd net als je vriend erg kort en kan dus nog niet zo goed sturen dus moet je je mond houden als je ziet dat ze nog niet zo goed kan rijden houd JIJ daar rekening mee
ten 2e ik zaag niet ik vraag alleen wat harder doordat ze zo hard in de mond is heeft ze een iets hardere hand nodig ik heb even na gevraagt op stal aan de meiden of ik zaag en hun zeggen dus van niet en je hebt me er niet afgezet zoals jij in je verhaal verteld ik ben er zelf af gegaan omdat ik een tuiger niet fijn vind rijden dus ga de waarheid niet omdraaien ga violet en lincoln maar eens vergelijken lincoln liep net zo als violet toen ik kwam en die loopt nu al weer op een stuk netter als vio
en zoals jij doet je hand vast zetten nee dat is lekker bij een paard dat al een harde mond heeft doe je goed en ik ben het iid met dat meisje eens op een paard van 3 zet je niet alles en iedereen dat ga je eerst zelf trainen tot ze de basis goed kent en dat doe je dan ook zelf en laat je niet door je vriendinnen doen omdat je hem zelf niet aan kunt
ik hoop je snel te zien bij de stal dan hebben we het er nog over want achter mn rug om om me banketstaaf ben je bij mij fout dag moniek

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:34

Bienotje schreef:
Ik ben de foto´s aan het kijken en opeens schiet me te binnen:

Dat ken ik!!

Barneveld is het nie? Rij je er al lang en neem je daar ook les?

Ja klopt, het is Barneveld. Rij er nog niet zo lang en heb geen les.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:41

3 en dan al een harde mond?
Sorry vindt het verhaal erbij erg aanvallend en eigenlijk niet leuk om te lezen.
Zeker toen ik daarna een reactie erover kwam. Komt mij een beetje kinderachtig over.
De foto's zijn vrij onduidelijk om een goed beeld te geven. Maar waar ik toch het meeste moeite mee heb is het feit hoe je over de mond van dit paardje praat, wat is ervoor gebeurd dat ze zo hard in de mond is geworden?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:56

Dat weet ik niet. Was ze al voor ik haar ging rijden. En ze is ook gigantisch sterk.
Waardoor je automatisch meer kracht zet en ze dus alleen maar harder word. En het gaat nu een beetje de goede kant op, gelukkig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:02

Leuk paardje,
ze is wel lief voor 3 jarige met al die mensen erop, hoop dat t snel beter gaat met het zacht in de mond worden e.d.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:11

Moosje schreef:
Ze weet precies bij wie ze braaf moet zijn en bij wie niet. Ben wel blij dat ze hard in haar mond is bij dat ene meisje. Anders was dr mond nu echt kapot geweest!

Daarmee bedoel ik degene die door de longeerlijn heen liep. Niet degene die erop zat hoor!!!!!!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:42

Arm beestje, drie jaar en dan al zo... ben blij dat mijn driejarige nog zo lekker onbedorven is, die moet zelfs nog ingereden worden haha!
Ik zou er inderdaad niet zomaar iedereen oplaten, maar dat is al vaker gezegd. Ik ga me niet bemoeien met een of andere ruzie, maar een reactie als :het dier heeft een harde mond dus moet je maar even harder doorvragen.. ben ik het niet mee eens.. verder zeg ik er niets over..
Joh, ga gewoon lekker in in rust van je beestje genieten. De foto's zijn een beetje vaag, maar het is en leuk diertje om te zien!

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:06

leuk paardje
Jammer dat de foto's zo vaag zijn
En over die ruzie heb ik zo ook mijn mening maar het lijkt me verstandig om dat niet te zeggen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 20:29

Ik reageer er ook niet op. Iig niet op dit topic. Vechten we samen wel uit, is n stuk verstandiger!

XXX Mo

giwrliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 08:34

je bent net nieuw bij ons op stal... en je loopt al gelijk iedereen afte kraken ten eerste: dat "penny" meisje rijd nog niet zo lang en het is een schat van een meid en ze rijd op een shetlander die no al eens eigenwijs kan zijn je kunt haar niks kwalijk nemen! ten tweede: maria heeft er wel voor gezord dat jij een paard kon verzorgen bij ons!! wrom zeg je dan op bokt dat ze loopt te zagen (joh als je ergens mee zit zeg dat dan gelijk recht in iemands gezicht ) en ten derde kijk eerste eens na jezelf hoe je rijd (om daar ngo maar niet over te beginnen) !!! en tot slot ten vierde : ik vind dit gewoon super kinderachtig om op bokt mensen af te zeuren ! ik vraag me eigenlijk af : wat is nou eigenlijk je probleem??!! .. sjoerd je kan hier beter een slotje op zetten dit gedoe slaat nerges op ....

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 09:04

Ik denk dat dit beter via Pb gezegd kan worden daar hier ook namen genoemd worden, en dat lijkt me niet zo netjes naar desbetreffende personen toe.
Tenminste ik zou het niet zo leuk vinden als mijn naam hier op deze manier voorbij zou komen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 22:46

Ik heb geen namen genoemd. En als degene die erop gereageerd hebben dus niet in dit topic gereageerd hadden was er ook niks aan de hand geweest. En heb de persoon in kwestie ook al geprobeerd uit te leggen dat het gewoon mijn mening is. Maar goed, ik ga er verder niet meer op in in dit topic. Als er verder nog mensen zijn die het er niet mee eens zijn kunnen ze pb-en.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 23:01

Leuk paardje hoor, inderdaad niet zo netjes om kritiek te geven in een topic met zulke woorden.. Ben het niet eens dat dat meisje zegt: Ze is wat harder in de mond dus vraag ik ook harder. En: Ik heb gevraagd aan meisjes op stal of ik zaag en zij zeggen van niet. Ik denk niet dat mensen dat recht in je gezicht zullen zeggen, en met een paard wat harder in de mond is moet je geduldig zijn en hem juist ruimte geven dat ie het zelf op gaat zoeken. Dat het voor hem fijn is om nageeflijk te lopen en niet pijnlijk. Terugtrekken is nou niet echt de bedoeling.. Maarja..

Leuke neusriem trouwens!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 23:17

Nikkii_Lisa schreef:
Leuk paardje hoor, inderdaad niet zo netjes om kritiek te geven in een topic met zulke woorden.. Ben het niet eens dat dat meisje zegt: Ze is wat harder in de mond dus vraag ik ook harder. En: Ik heb gevraagd aan meisjes op stal of ik zaag en zij zeggen van niet. Ik denk niet dat mensen dat recht in je gezicht zullen zeggen, en met een paard wat harder in de mond is moet je geduldig zijn en hem juist ruimte geven dat ie het zelf op gaat zoeken. Dat het voor hem fijn is om nageeflijk te lopen en niet pijnlijk. Terugtrekken is nou niet echt de bedoeling.. Maarja..

Leuke neusriem trouwens!

Ik ben ook geduldig met haar. Daarom gaat het allemaal niet zo snel. En denk dat ze hadden verwacht dat het allemaal wat sneller zou gaan en dat er wat sneller meer verbetering te zien zou zijn. Maar goed, ze doet het steeds beter. Besteed ook veel meer aandacht aan grondwerk en longeren dan aan het rijden. Dat komt allemaal wel. Dat is mijn mening in ieder geval.
Over het harder doorvragen ben ik het met je eens, maar dat was dus al duidelijk denk ik. Ook op het been reageert ze nog niet zo goed, maar ook dat is al een stuk verbetert!
En als ik niet zou kunnen rijden, wat gesuggereerd word in dit topic, dan zou ik dat ook niet voor elkaar krijgen, net als haar ontspannen en nageeflijk rijden. Niet dat dat altijd lukt, maar ook dat gaat beter.
Neusriem vond ik idd ook erg leuk! Had ze al toen k haar ging verzorgen.

Groetjes Monique

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:33

hey monique
ik ging eerst de foto's kijken en dacht hey is dat maike en toen je verhaaltje lezen en had nog gelijk ook haha yeeh ik herkende der gewoon.
wel leuk hoor dat je vriend op violet heeft gehobbelt en dat violet zo braaf is.

groetjes ageline

zo een leuk berichtje mag ook wel is hiero

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:15

Thanks Eekie!
Met giwrliej heb ik het al uitgepraat via PB.
En Idylle spreek ik van de week vast nog wel een keer op stal!

XXX Mo

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:58

Triest verhaal.....

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:28

heej moos
lief paardje hoor
en laat ze maar zeuren de eigenaar zou jou toch niet laten rijden als ze je niet goed genoeg vond????
zie je op school
xx anneM

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:54

ik kan er niet zo veel tegen...dat jij net doet dat je het allemaal voor elkaar heb gekregen..ten eerst zo vaak ben je er volgens mij niet..ten tweede heeft femke er hiervoor op gereden. en die had haar al nageeflijk lopen...dus dat jij vind dat jij het allemaal zo goed kan en het er allemaal heb geleerd kloptg een ruk van

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 23:44

Inmiddels heb ik het (gisteren) uitgepraat met Idylle.
Wilde het jullie even laten weten.