Een vriendin van me zou haar rijden voor me (M86ike). Ging super. Daarna mocht een meisje van stal (Alice) er even op, wilde even kijken hoe dat ging. Wel netjes aan de longeerlijn. Alice vond het wel spannend in het begin, maar heeft wel gedraafd. Zat heel apart zei ze. Ze is een paard met hele vlakke gangen gewend en Violet gooit heel hoog op. Maar ze vonden het allebei heel leuk.
Daarna ging er nog een meisje op van stal die dacht dat ze haar er wel even doorheen kon rijden. Maar ze vergat even dat Vio nog maar 3 is en dus nog niet alles snapt. Ze mocht ook heel snel weer afstappen van me want ze was mij veel te ruw.
En t beestje is al zo hard in haar mond. En als ze niet goedschiks aan de teugel loopt dan maar zagen he? Nou mooi niet, dat doe je maar op je eigen paard! Kom op zeg t is een 3-jarige!
Terwijl ze erop zat aan de longe kwam er een of ander pennymeisje dwars door de bak galopperen, door de longeerlijn heen notabene! Leer dan eerst ff sturen!
Had er bijna onthoofd. En had haar er ook afgetrokken als ik de lijn niet los had gelaten (nou ja, laten vieren). Eigen schuld, vind ik dan. En dan ben ik weer blij dat mn paardje zo'n harde mond heeft. Anders waren er echt ongelukken gebeurt! Had ze ook al een paar keer gewaarschuwd en wie niet horen wil moet maar voelen!
Maar goed. Als laatste wilde mijn vriend er even op. De eerste keer op een paard. Maar Vio was zo braaf dat we het wel aandurfden!
Hij er op en Maaike had hem aan de longe. Het opstijgen ging echt super! Heel rustig en behoedzaam en Violet bleef zowaar stilstaan (is uniek!
) Toen eerst er even naast gelopen aan de longe en steeds wat laten vieren. Ik gefilmd en foto's gemaakt. Hij luistert nu eenmaal beter naar een ander dan naar mij.
Hieronder de foto's. Het is geen goede kwaliteit, maar ze zijn met mijn fototoestel gemaakt.
Eerst ff meelopen:
Euhhh...
Tenen naar binnen!
Handen laag!
Netjes toch?
Oeps! Handen bij elkaar houden schat!
Het was dus de eerste keer dat mijn vriend op een paard zat, dus vond het heel netjes! Hij heeft alleen nog moeite met zijn handen laag houden en zijn beenligging af en toe, maar ja dat is ook niet gek de eerste keer toch? Op een gegeven moment schoot ze even in draf omdat ze een ander paard langs de weg zag lopen, maar ze deden het keurig!
Ben echt supertrots op Violet! (ook op mn vriend natuurlijk, maar verwachtte ook niet anders van hem!) Ze deed het geweldig en was echt superbraaf!
Wat vinden jullie?

Ook op het been reageert ze nog niet zo goed, maar ook dat is al een stuk verbetert!