Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ineke2 schreef:Ik zou onmiddelijk opzoek gaan naar een andere instructrice, maar dat terzijde...
Zelf loslaten, ook al is dat heel moeilijk. Als jij loslaat, valt er namelijk niets te trekken voor het paard
Citaat:Amen, wat betreft de slof!
MArl0esJuh schreef:Citaat:Amen, wat betreft de slof!
bedoel je hiermee dat je tegen de slof bent?
Lianne007 schreef:als jij merkt dat ze zich sterkt maakt,halthouden en losbuigen naar rechts,en langzaam naar links, zo ga je niet in gevecht.
als je merkt dat ze na geeft tijdens het halthouden en inbuigen,hand ontspannen weer recht richten en verder rijden, ik doe dit elke keer als mijn paard zich sterk maakt
Lianne007 schreef:als jij merkt dat ze zich sterkt maakt,halthouden en losbuigen naar rechts,en langzaam naar links, zo ga je niet in gevecht.
als je merkt dat ze na geeft tijdens het halthouden en inbuigen,hand ontspannen weer recht richten en verder rijden, ik doe dit elke keer als mijn paard zich sterk maakt
) Casca schreef:Lianne007 schreef:als jij merkt dat ze zich sterkt maakt,halthouden en losbuigen naar rechts,en langzaam naar links, zo ga je niet in gevecht.
dit heeft bij die van mij dus totaal geen zin... je buigt alleen zijn hals terwijl je toch lengtebuiging wil.... een paard kan ook wel buigen met zijn neus om bv een vlieg weg te jagen... dus dat heeft volgens mij niks met "los" aan beide kanten te maken...