een klein vraagje voor springhouding...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebekky

een klein vraagje voor springhouding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 19:09

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik spring erg graag en vaak alleen is me opgevallen dat als de hindernis elke keer hoger wordt, ik mijn benen raar hou.
Ik ga zeg maar op het puntje van me tenen staan om het even simpel uit teleggen.. maar weten jullie misschien hoe ik mezelf dit afleer en echt gewoon goed me hakken naar beneden hou?
Ik heb goed les en tot de 1 meter heb ik nergens last van maar als het echt hoger gaat worden dan gaat het automatisch ik dnek wel elke keer van: hakken naar beneden maar toch doe ik ze omhoog en dat is met de landing soms erg lastig neerkomen...
Het is misschien een beetje een rare vraag maar ik dacht ik kan het altijd vragen misschien dat een van jullie mij kunnen helpen...

groetjes!!!

Qimm

Re: een klein vraagje voor springhouding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:26

Ik denk dat je zelf hoger wil springen, het is in iedergeval een probleem tussen je oren Probeer je niet bewust te zijn van de hoogte van de hindernis, maar gewoon springen alsof het 50cm is. En zeg tegen je zelf hakken laag, hakken laag (gewoon hardop he? denken is te makkelijk)

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 20:43

haha ja ik zal het proberen! ik heb morgen weer les en ga vast weer springen.. dan hoor je mij de hele tijd: hakken laag hakken laag zeggen
bedankt voor het reageren

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:59

Heb je je beugels wel kort genoeg voor het springen? Het lijkt mij namelijk dat je, als je beugels op springmaat zitten, je eigenlijk niet op je tenen kúnt gaan staan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:53

Je wil niet weten hoevaak ik hardop tegen mezelf herhaal, recht op, recht op. (ik heb geen les dus iemand moet commentaar geven ) Maar het helpt. Succes!