Aftellen voor de start

Net gestart

Bij het licht aan het eind van de 'tunnel' schrok Viool van woezels in de sloot en opeens lag ik ernaast. Ik had de teugels nog vast, Viool sprong langs mijn hoofd en daarbij kreeg mijn schouder nog even een flinke ruk. Had ik maar op tijd losgelaten... maar het ging ook zo snel.
Het leek allemaal mee te vallen. Met wat hulp van achteropkomers weer opgestapt en doorgereden. Een kilometer verderop een spoorwegovergang met metalen platen. Eng? Nah, Viool klepperde er zo overheen. Paarden...
Grooms

Met rijmaatje

Toch best een relaxte poownie

Koelen met rechts lukt hier nog

Op de P/A: HF 48!

We vinden elkaar nog best lief

En weer verder!

Een bidonnetje optillen lukt nog wel...

...maar een koelfles wordt al wat pijnlijker

Nog steeds gezellig samen

Rechter armpje wil niet meer

Gaan we weer

Armpje was hier al aardig buiten werking
--> gelukkig geen woezels meer!

Eindelijk: de finish!!
Nou ja, cheerleader met één armpje dan 

Daarna hield het op met het armpje. Stekende pijn in mijn schouder. Voor het eerst was ik blij dat ik maar één rondje hoefde.

Direct naar de EHBO (mijn grooms zouden de nakeuring van Viool regelen) waar mijn schouder werd behandeld en ik het advies kreeg de volgende dag even langs de huisarts te gaan. Dat bleek maandagochtend idd een goed plan, toen kon ik bijna niets meer met het armpje. Huisarts en orthopeed constateerden een verrekking van spieren en banden in mijn schouder. Ze waren het unaniem eens: weekje mitella en vooral veel rust...
Ik sta dan wel bekend als stronteigenwijs en zou zó weer op een paard stappen, maar het doet écht pijn en ik krijg mijn arm inmiddels nog steeds niet hoger dan ellebooghoogte. Aangezien ik binnen niet al te lange tijd weer probleemloos wil kunnen rijden en in het verleden al genoeg ellende heb gehad met verrekkingen (enkelbanden) zit er maar één ding op: even braaf naar de dokter luisteren. Dus ik typ nu lekker langzaam met anderhalve hand. Mijn houding achter de pc is verre van Arbo-technisch verantwoord, maar je moet toch wat.

Anyway, de inschrijving voor Wanroij ligt al klaar, die wedstrijd is toch pas eind oktober en dan zit ik ongetwijfeld allang weer pijnloos op het paard.

Oh ja, de uitslag. We hebben de wedstrijd goed uitgereden met 3x HF 48 en A's voor locomotie. Voor turgor e.d. ook nette waarden, alles N en <1. Viool had ondanks haar beginnende wintervacht blijkbaar weinig problemen met de wedstrijd (op de woezels na dan
). Uiteindelijk 10.75 km/u gemiddeld gereden, langzamer dan in KWB maar deze keer hadden we nogal wat oponthoud: mijn val, veel tijd genomen bij groompunten en P/A, rijmaatje viel halverwege ook nog spontaan van haar paard en natuurlijk het stappen voor P/A en finish. Ben alles bij elkaar toch best tevreden. 
Meer foto's van mijn eigen rit staan HIER.
Voor een algehele indruk van de wedstrijd: Ommen 2005