bokken/vreugdebok

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

bokken/vreugdebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 23:29

hoe moet je met bokken( vreugdebok) blijven zitten zodat je er niet afvalt..want mijn paard kan vervelend bokken..gr emaartje

ellepel

Re: bokken/vreugdebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:03

ik ga altijd mee met het bokken, iets meer achterover op je kont gaan zitten, probeer te voelen hoe de beweging gaat.
na een paar keer ga je uit jezelf al mee.

vervelend he als paarden dat doen?

nOek_BijOu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:15

Hooooi !

Op je kont en achterover zitten !

Doe maar alsof je billen met lijm aan je zadel zitten geplakt !

En aansporen.. je paard voorwaarts drijven.. ..evt. met een zweepje een tik geven ! zodat hij voorwaarts gaat en stopt met bokken !

Als jij vaak genoeg blijft zitten en hem weer voorwaarts rijd.. zal hij/zij vanzelf ophouden met bokken.. het heeft dan toch geen zin !

Laat dus vooral niet merken dat je onder de indruk bent.. .. zit de bokken uit.. spoor je pony aan en rij door alsof er niks is gebeurd !

Wedden dat de lol voor je pony er snel vanaf is !

Enn.. als het een vreugde bok is.. zou je hem voor dat je gaat rijden even kunnen loslaten.. dan kan hij/zij uitbokken en kunnen jullie daarna samen gezellig gaan rijden !

En verder.. als je pony ooit is een keer bij het bokken ook nog eens rondjes gaat draaien.. op je kont blijven zitten en je gewicht meeverplaatsen !

Veel suc6 ermee !

Ik denk dat het je wel lukt hoorw

'nOek

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:04

een paard kan voorwaarts ook prima bokken hoor

maar idd, gewoon goed op je kont gaan zitten, zo snel mogelijk zijn hoofd omhoog proberen te trekken en proberen de beweging te volgen. Maar ja, sommige bokken wel zo smerig.....

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:07

Ik ga eigenlijk altijd in de verlichte zit staan.. Zo kunnen ze bewegen wat ze willen, knieen erin en bok er maar op los, als het echt te gortig gaat worden wil een flinke schreeuw ook helpen om ze weer met 4 voetjes op de grond te krijgen..

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:34

Je paard naar vore trappen en gaan staan in je beugels werkt het beste! je moet dan enkel voorkomen dat die vol op zn rem staan (dan zal zn hals als een glijbaan functioneren en lig je er voor) of dat die keihard op de schutting afrent en jij naar rechts gaat en je paardje naar links

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:45

iets gaan staan in je beugels is ook wel zo fijn voor je rug ja
maar dan wel je gewicht aan de achterkant proberen te houden want als ze eens goed doorspringen lig je wel

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:49

Ik ga in de beugels staan, meestal is het er toch maar eentje. Zijn het er meer dan kijken of ik het voorwaarts op kan lossen, zoniet stuur ik ze op de kleine volte.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 12:38

bedankt allemaal alvast voor de reacties!!!hij doet het vooral inn het bos in galop...gr

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:22

Hahaha wat een boefje!