Maar wat ik daar las vond ik toch wel een beetje te veel van het goede
Ging dat wel om wedstrijdpaarden, maar ze hadden het over de klasses B t/m M, dus geen 'professionele' ruiters. Een paar stukken uit het artikel;
Citaat:Hoe ziet nou een krachttraining voor je paard eruit? Stevig. In de bak zet je bijvoorbeeld over de lengte 5 sprongen neer van ten minste 1 meter, gewoon in-uitjes. Om te voorkomen dat je paard na die 5 sprongetjes denkt; zo dat zit erop, zet je aan de andere kant twee pylonnen. Dus je springt 5 keer, komt uit bij A. Over de lange zijde trek je dan een sprint naar de pylon aan de C zijde, daar galoppeer je omheen, je sprint weer terug en maakt nu vanaf de A zijde de sprongen. Dat doe je 4 keer. Dan 2 minuten stappen, en dan begin je opnieuw. 5 keer. Dan heb je dus al honderd sprongen gemaakt in een trainingssessie. Vierhonderd per week (*eerder stond; 4 trainingen per week). Sommige ruiters vinden dat veel, maar het is echt de enige manier.
Gelukkig stond er nog ergens tussen neus en lippen door vermeld dat je het beter wel kan opbouwen, maar wat denken jullie hier nou van?
Honderd sprongen per training! Mijn paard ziet me aankomen
Dan verliest hij na een week zijn lol in het springen. En daarbij, 400 sprongen van minstens 1 meter in de week vind ik zelf ook overdreven. En dan in het weekend ook de wedstrijden nog, want daar draait het dan natuurlijk om . (
)Nouja, ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen uitleggen wat hier het nut van is, want het lijkt mij dat als je je paard gewoon goed traint, maar dan met minder sprongen en leuke dingen tussendoor doet, hij ook goed springt en er nog lol in heeft ook. Maar goed, ik hoor graag andere meningen dan de mijne, en ben benieuwd of er iemand is die deze manier van trainen verder kan uitleggen.
Kom maar op!
, mij lijkt ook dat een paard zijn enthousiame snel kwijt is. Ik stond bij een springruiter op stal en zij reed haar paarden om ze soepel en elastisch te houden en aan het einde van de trainig (niet eens elke training) maakte ze een stuk of 6 sprongen. Soms was het een training die echt op het springen was gericht en dan maakte ze behoorlijk was sprongen. 
dan heb je er elke keer al 5 te pakken.
Zo houd je de paarden fris en blijven ze het springen leuk vinden!
Maar ik moet zeggen dat ik dit ook wel erg veel vind, een a twee keer in de week lijkt me nog niet zo slecht.