We waren er mooi op tijd en konden rustig aan doen.
Eerst naar de voorkeuring, ze had een hartslag van 40 en de ademhaling was 8 p/m. Voor locomotie had ze een A en alles was goed
Toen zijn we rustig gaan zadelen en om 10.28 mochten we dan eindelijk starten!!
Ze was in het eerste stuk vrij heet en ik moest haar echt tegen houden want ze moest nog 36 km.
Het eerste stuk liep ze echt super en was ze niet vervelend, maar toen we in de polder kwamen werd ze echt vervelend en wou niet meer vooruit en ging ze steigeren en achteruit lopen.. niet echt handig dus en ik ben er een klein stukje naast gaan lopen. Later er weer op en toen ging het een stuk weer goed maar toen er klasse 2 ruiters langs de andere kant van de weg kwamen wou ze maar al te graag mee en ging ze weer steigeren. Ik kon haar gelukkig wel aan en ze liep weer braaf verder. Wat ze de rest van de route ook bleef doen.
De 2 km voor de P/A zijn we rutig gaan stappen en ze had hier een hartslag van 54 en een ademhaling van 16 p/m. En we konden weer verder.
Bij de finish was haar hartslag eerst te hoog (66) (ze maakte zich nog even druk vlak daarvoor dus ik denk dat het daardoor kwam) maar naar tien minuten was hij teruggezakt naar 56 en dit was weer goed.
Ik had haar lekker afgezadeld en wat drinken gegeven wat ze toen gelukkig wel wou want ze wou tijdens de rit steeds niks hebben.
Daarna nog een stuk gaan lopen want ze was nog wel erg warm ook na het afsponzen en ik was bang dat ze anders heel stijf zou worden.
Tijdens het uitlopen struikelde ze toen over een maisstompje en bij de nakeuring liep ze in draf helaas niet zuiver meer en werd ze afgekeurd

Dat vond ik echt heel jammer.
We hadden een snelheid van rond de 10,5/11 km per uur en dit vind ik toch wel netjes voor de eerste keer

Mijn vader had eerst een totaal verkeerd beeld bij de endurance maar nu hij heeft gezien dat het er heel gezellig is en er ook een heleboel oudere mensen mee doen wil hij de volgende keer ook mee doen

foto's:

?
echt balen