Voeten in de beugels!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Voeten in de beugels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:41

Hajjj,,

Ik vind het af en toe wel een beetje moeilijk om mijn voeten echt precies heel mooi in de beugel te leggen.. mijn tenen zitten er zeg maar scheef in.. (in de beugels).. ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..En ook draai ik af en toe mijn voeten heel iets naar buiten.. echt niet veel, maar ik wil zo graag mijn voeten netjes recht langs mijn pony houden.. Hoe kan ik dit oefenen?? Of.. ja wat voor oefeningen zijn hiervoor?

Sophie2

Re: Voeten in de beugels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:59

kom op.. wil graag tips!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:16

Hou je knieen netjs aan je zadel, dan zal je je tenen minder ver naar buiten draaien. Verder zijn er oefeningen die je naast het rijden kan doen om je enkelbanden soepel en sterk te maken zodat je je tenen netjes naar binnen kan draaien. Een voorbeeld hiervan is rondjes draaien met je voet in de lucht.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:42

dankje M3isSi3j,, nog meer tips??

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:16

je zo lang mogenlijk te proberen te maken, je benen zo lang mogenlijk maken, wel erop letten dat je je voeten op de goede plaats blijft houden!
ik heb er ook een beetje last van dat ik onder het rijden de beugels uitschieten.
maar het helpt echt!!!

succes!! groetjes nicolle

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:18

viewtopic.php?f=8&t=472316
Neem eens een zitles, draai je dijbeen wat naar binnen, kantel je bekken, dan draaien automatisch je knie en ook je enkel wat naar binnen waardoor je voet evenwijdig blijven met het paard.
Wat ik nooit zou doen is je enkel alleen draaien. Zo overbelast je je enkel en ga je problemen krijgen later.
Succes