Meet mijn nieuwe spetter: Don Juan @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

Meet mijn nieuwe spetter: Don Juan @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 22:32

Mijn eerste HAW topic van mijn echte Don Juan...

Hij kan nog niet zo veel maar hij doet zijn best... Ik heb hem nu ruim 2 maanden en in het begin luisterde hij helemaal niet naar het been en nu gaat hij al heel aardig... hij loopt lekker voorwaarts en vaak ook wel lekker rond over de rug enzo... ik zelf ben al heel trots op hem... maar ja ik ben niet echt objectief!

Commentaar mag, graag zelfs... ik weet dat ik af en toe teveel naar de grond kijk... (ik probeer nog steeds mijn fortuin te vinden) en dat ik af en toe mijn been wat teveel optrek... (ben ik voor in zittraining)...

De foto's staan een beetje door elkaar... Maar goed... shoot... wat vinden jullie van mn kanjer?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dreamy

Re: Meet mijn nieuwe spetter: Don Juan @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:34

Wat een lekker ding!
Dat beige / geruite staat ook erg goed!

Ziet er netjes uit

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:36

Egt wel een mooi paardje!!!!
en dat beige staat hem idd heel erg goed!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:38

Ziet er goed uit.
En erg leuk paardje.
Probeer alleen wel je handen wat dichter bij elkaar te houden .

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 22:41

thnx... dat van mn handen schiet er inderdaad wel eens bij in... in de oprichting valt het vaak wel mee... maar met lang en laag rijden blijft het mis gaan... hihi... ik zal er meer op oefenen...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:08

ben helemaal verliefd op je dekje! Waar heb je die gekocht?

gr claudia

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:15

Wat mij stoort is dat idd je hakken heel erg optrekt ..
Je hebt gelukkig geen sporen aan, anders zou het heel vervelend voor je paardje zijn en wordt ie alleen maar moeilijker aan het been ..
Wel vind ik het een super leuk paardje om te zien

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 08:46

Hi... heb mijn dekje gekocht bij Hypo(d)rama....

ennuhh LoveJoew... ik heb wel een spoortje aan die hangt helemaal op mijn hak.... ik trek mijn been zo nu en dan op om ervoor te zorgen dat hij niet naar binnen viel... er lag een heel eng zeil in de hoek en daar wilde hij liever niet langs... mijn been alleen was daarbij niet voldoende dus riep ik even de hulp in van mijn spoortje... voor de rest doe ik het eigenlijk niet... (heb ook bewust mijn spoor ver omlaag staan)... wil hem namelijk niet slechter voor het been maken

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:09

Ik vind m mooi hoor Sans! En ik kan weten hoe moeilijk ie is op je been pffffffff

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 15:40

haha... heej san... gezellie hoor jij ook hierzo ... ik ben ook heeeeel trots op hem dat ie al zo zijn best doet... maar ja het gaat niet zo snel... maar heel veel kleine beetjes beter maken heel veel... en we hebben de tijd

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:44

en teugels niet té lang

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:56

Nou ziet er leuk uit hoor!
leuke combinatie! misschien kan je proberen je tenen wat meer naar binnen te draaien geeft een mooier plaatje denk ik!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:59

De teugels zijn niet te lang als de handen op de goede plaats zouden staan. Ik begrijp dat je de handen breed wilt zetten om hem makkelijker af te laten buigen, maar dat kan wel even, als je daarna maar je handen weer goed zet, want zo komen de hulpen toch allemaal anders over dan als van waar het hoort. Je hebt je handen ook vaak plat. maar, en dat zie ik graag, je gebruikt je handen tenminste, ze staan niet bevroren op een plek. Je bent " in gesprek" met je paard via handen, zit en been en het ziet er mooi en rustig uit.
In galop lijk je een holle rug te trekken. Probeer juist je bekken achterover te kantelen.
Ook lijkt het of je hier en daar wat rond in de schouders wordt. dat gaat samen met dat breed zetten van de handen. Als je handen op de goede plek komen, kun je ook beter recht opzitten met borst naar voren/schouders naar achteren. Van je hoofd weet je zelf al.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 16:12

@ Lusitana: dank je voor je commentaar.... heb ik echt wat aan... heb idd mijn handen wat breed... paard is veel te hoog in de oprichting ingereden en probeer hem nu lang en laag zelf de hand op te laten zoeken... omdat dit nog niet echt goed lukt 'help' ik hem daar af en toe bij door mn hand wat breed te zetten... niet helemaal de goede manier maar het lukt me beter dan wanneer ik mijn hand hoger en dichter bij elkaar heb (misschien heb je hier nog een tip voor?)... probeer inderdaad wel te 'spelen' en nooit mijn hand vast te zetten...

Soms trek ik inderdaad een holle rug... soort van overcompensatie voor het krom zitten denk ik... ik zat vroeger heeeeel erg voorover en ik denk dat het daarvandaan komt... ik vrees dat ik toch nog meer zitlessen moet gaan volgen hihi..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:30

Ik rijdt op het moment een (erg verzwakt) paardje waarbij ik de handen breed moet zetten om een beetje contact te krijgen, daarom weet ik dat je er soms niet onderuit komt. Er is geen echt trucje om van het een naar het ander te komen, het is proberen. Meestal kan ik geleidelijk mijn handen hoger brengen als het contact eenmaal bevestigd is. Maar als ik dan een overgang maak, moet ik meestal weer eerst breed. Wat bij "mijn" paardje je ook wel helpt, is de buitenteugel af en toe helemaal los, dus hand naar voren brengen (even over de manenkam strijken) en de andere hand op zijn plek brengen (dus normale positie) en dan je buitenhand erbij zetten. Je kunt het ook andersom doen, als je paard onmiddelijk afwend als hij geen buitenteugel voelt...)
Echt, het is een kwestie van proberen. Vooral wendingen gaan goed met de handen "gewoon", dus s-en en 8-en groot en klein. Schoudervoor en wijken gaat soms ook goed met de handen op de goede plek. Soms rijdt ik maar gewoon helemaal in verlichte zit met de handen laag en als ik dan lanzaam ga zitten, neem ik de handen mee. Meestal blijft het contact op de juiste manier bewaard.
En lekker "in gesprek" blijven!!!

Met je handen op de gewone plek een paard lager laten komen lukt meestal door een teugel gewoon strak te houden en wat spelen met de ander, en op een gegeven moment wat geven met de andere hand, maar dat gaat lang niet bij elk paard op.
Altijd flink been en zit erbij. Dat moet de overhand hebben. Hoe minder teugel je kunt gebruiken, hoe beter, probeer daar naar te streven.
Helemaal met losse teugel losrijden, en dan echt tien minuten, ook draf en galop pakken, wil ook wel eens helpen. Maar als het paard daarbij de rug hol trekt en de neus omhoog steekt, heeft dat geen enkele zin.

Zitlessen zijn altijd nuttig.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 16:59

oke dank je.... ga t proberen!