Paard zit zo vast op rechts, niet meer leuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monteaura

Paard zit zo vast op rechts, niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 21:08

Hoi, ik rijd een fjord, samen met iemand anders. Soms zit ze zó vat op rechts, dat ze heet been compleet negeert, naar binnen valt in voltes en naar links kijkt op de hoefslag. Enig idee hoe ik haar goed 'los' kan krijgen?

Swintha_13

Re: Paard zit zo vast op rechts, niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:05

heey.. ik heb dat ook met mijn verzorgarabiertje..
ik ga meestal eerst voor het rijden longeren zodat ze lekker los word en daarna rijden en dan is ze al losser en gaat alles steeds beter.. maar weet nie of dat me je fjordje werkt..

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:34

Als ik haar longeer, ploegt ze de bak om,schopt haar hoefballen kapot enzovoorts. Het is niet dat ik haar niet helemaal los krijg, na een half uur heb ik dr soepel, maar ik wil t sneller zodat ik niet een half uur bochtjes hoef je rijden.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:15

Rijdt het paard met je rechterbeen naar je linkerteugel. Probeer zo min mogelijk aan de rechterteugel te zitten, maar wel kontakt houden.

Je moet het zien dat je paard ) gebogen is. Je drijft hem dus met je rechterbeen weer I.

Je geeft aan dat je je paard na een half uur pas soepel hebt. Dit scheelt natuurlijk per paard en als je paard straks recht is, zal je ook merken dat je paard ook steeds sneller los gaat lopen. Dit zijn dingen die je niet in paar weken opgelost hebt. Het is een kwestie van dus consequent rijden en veel geduld hebben. Je moet de spieren aan de linkerkant op gaan rekken en dat kost gewoon tijd.

Heel veel succes in ieder geval.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:56

Is ze niet gewoon een keer uigegleden of gevallen?
Rhea is ook een tijd ontzettend scheef geweest na een fikse val op haar zij, ze had het toen in haar rug.
Ik wilde haar dmv fysiotherapie te laten helpen, maar toen is de vlak ervoor in de sloot gevallen waardoor ze op merkwaardige wijze weer super loopt.

Ik raad je aan om er naar te laten kijken door een ervaren iemand die er verstand van heeft, waarschijnlijk is dit niet zomaar op te lossen met longeren en dergelijke.

memo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:02

Zit ze al altijd zo vast of is het nu slechts de laatste tijd? In het tweede geval zou inderdaad iets medisch de oorzaak kunnnen zijn. Maar indien niet, goede oefeningen zijn:
-veel slangevoltes
-cirkel vergroten met goede / overdreven plooiing
-voetje voor, sbw
-in contrastelling cirkel verkleinen
-op de grond af en toe buiging oefenen aan beide kanten
In het begin zal het niet lukken of heel erg tegenwringen maar met de tijd krijg je een soepel paard, het gaat gewoon om volhouden. indien er niets medisch aan de hand is natuurlijk. suc6 ermee

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:06

Al eens gedacht aan massage?
Zou voorheen niet mijn eerste gedachte zijn geweest, tot ik hoorde en zag wat daarmee bereikt kan worden!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:46

ik ga mee met de tips van Hardi.
Blijf van die rechterkant af en op de linkerhand zo min mogelijk stelling. rijd hem met je rechterbeen recht.

Voor meer info moet je even in het profiel van Bets kijken. zij heeft daarin een aantal sites staan over het rechtrichten enz.

Succes

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:37

misschien eens na laten kijken door een acupuntuur of kraker, misschien heeft zij ergens pijn aan want voor haar heel moeilijk is om rechts te buigen, probeer haar niet te overbelasten maar rustig vragen gaat het niet rij je verder en probeer je het later nog eens. GA ook eens cafaletjes lopen links om en rechtsom. dat ze haar rug ook goed gaat gebruiken, want ze moet van achter naar voren lopen.
veel succes.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:38

ik zou ook eerst het medishe uitsluiten, anders ben je straks nog verder van huis.