Mijn pony maait in draf, op rechte stukken in bochten niet, is er een speciale oorzaak dat dat maaien veroorzaakt, zijn er meer mensen die dit hebben met hun paard/pony?? Heeft iemand evt nog tips, ik hoor het graag.
op rechte stukken en in bochten niet Wanneer dan wel
indd wanneer wel?? enneh ik reed met mijn paard gewoon veel op de binnenhoefslag, want het kan een teken zijn dat hij vroeger te veel op de hoefslag heeft gelopen toen hij ingereden werd.. tenminste dat was bij mijn paard het geval , vandaar dat ik op de binnenhoefslag ging rijden maar dat hielp wel.. succes
Jou pony maait dus in draf alleen op rechte stukken?? Mijn pony maaide ook heel erg in draf toen ik hem kreeg hij was toen nog jong en net ingereden. Ik heb dit tegen de hoefsmid verteld en hij heeft de ijzers er iets anders ondergelegd zodat het maaien minder zou worden. Ook moet je erop letten dat je van voren niet te veel wilt regelen dat kan ook een oorzaak zijn. Bij mijn pony is het maaien nu helemaal over mede door de ijzers en doordat ik minder van voren wil regelen..
Mijn paard maait ook met alleen zijn linker voorbeen. En dat komt omdat hij nogal toontredend staat met dat been. De hoefsmid kan hier wel iets aan doen, maar helemaal weg gaat het nooit.
Volgens mij heeft het niet in alle gevallen een medische oorzaak. Een ander beslag zou kunnen helpen, maar soms is het gewoon ook echt het gangwerk.....