paard wil niet stilstaan, dramt door

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

paard wil niet stilstaan, dramt door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 20:40

ik heb even een vraagje:
het lukt me niet goed om mijn paard halt te laten houden. ze gaat op mijn handen hangen en blijft doorlopen. ook als ze al stilstond, zet ze toch nog weer een stap, en nog een. ze heeft verder geen druk karakter, is juist erg rustig. hoe kan ik dit het beste oplossen? alvast bedankt!

_Evelien

Re: paard wil niet stilstaan, dramt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:44

misgien kan je als ze stilstaat een snoepje geve als je er op zit..
en belonen bij mij helpte het ook

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:53

niet terugtrekken maar een strenge ophouding maken als ze doorloopt en zelf heel stil blijven zitten met je zit.
Uitgebreid belonen als ze even stil staat.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:26

Als ik jou bericht lees kan ik er uit opmaken dat je hem dus wel stil krijgt en dat hij daarna blijft drammen.

Je geeft aan dat het paard gaat hangen op je hand. Belangrijk is dus dat jij je paard niet de mogelijkheid geeft om te gaan hangen. als je je paard teugrijdt naar het halthouden mag je dat dus best wel doen met een ophouding met beide handen. Zodra het paard dan stil staat, moet jij als ruiter ontspannen. Als jij niet ontspant zal je paard ook nooit ontspannen en dus terug gaan trekken. Als je paard dan weer wegstapt rijdt je hem twee passen gewoon naar voren en maakt opnieuw een overgang naar het halthouden. Het paard moet leren wachen op jou. Dit is iets wat je oplost door gewoon heel consequent te blijven. Steeds weer corrigeren en je zal merken dat het dan steeds beter gaat.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 13:29

bedankt voor de reacties! ik zal hard oefenen!
rivanalover: jouw tactiek is volgens mij al eerder bij haar toegepast, want als ze stilstaat, draait ze haar hoofd supersnel naar links of naar rechts, en duwt dan tegen mijn been aan. ik kreeg haar hoofd dan ook bijna niet meer recht. dat is er nu gelukkig bijna uit, maar het lijkt me dus niet z\o slim om dat te gaan doen