Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)?

dus hou je hand stil, rij overgangen en ontspan als ie stiller is. Anders net wat druk erop. En verder zou ik doen alsof mijn neus bloedt. Gewoon doorrijden. Rij oefeningen e.d. ook daar wordt hij fijner van, losser door z'n lijf en vandaaruit moet ie ook vanzelf voor fijner worden
suc6! 

Urielle schreef:o ja, dat was ik vergeten, ik help idd met de stem en dat scheelt, goede tip kawa
de schijnovergangen ga ik in elk geval ook proberen en dan breng ik nog eens verslag uit!
Vertel jij ook wat bij jou heeft gewerkt Desire?
lindsey schreef:Dat van die muur vind ik echt een heel slecht idee zou ik absoluut niet gaan proberen. vind de kleine wendigen, voltes, en schijnovergangen een veel beter idee.
Misschien die ZZ-L amazone die je paard hiervoor heeft gereden eens vragen hoe zij het precies deed.
runningkawa schreef:Ik zie nu ja ava
Die eerste na dat klavertje, die staat te koop of niet?
Vind dat zo'n leuk paard om te zien op de foto

Juco schreef:ik heb soortgelijk probleem, alleen op M-niveau. Bij mij hielp het om te hardop tot 3 te tellen bij elke overgang terug...
Na een paar dagen snapte hij het en het heeft zeker geholpen.
Je begint te tellen en precies op 3 komt de overgang.
Ik rijd zoveel op mijn stem, zeker bij nieuwe dingen. Je overvalt hem nl nogal snel met nieuwe dingen en om hem met je stam attent te maken dat er iets komt reageert hij beter op subtiele hulpen.
Aangalopperen op een recht stuk snapte hij echt niet. Als ik nu let op zeg weet hij dat er een galop komt en ik kan ik de overgang heel subtiel maken.