hoe kweek ik ontspannen handen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

hoe kweek ik ontspannen handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:49

het recht richten van mn paard gaat aardig alleen ik moet leren mn handen wat meeverender en nog ontspannender te maken, vooral in draf vindt ik dat moeilijk omdat je zelf ook zo beweeg, wie heeft er voor mij tips en een goede uitleg alvast bedankt!

Jaduuh

Re: hoe kweek ik ontspannen handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:27

Probeer vanuit je schouders te ontspannen naar je vingers toe en uhm .. hoe leg je dat uit .. goed in en uit blijven ademen dan ben je vanzelf al ontspannender en eerst maar je teugels heel losjes in de hand houden als je niet goed genoeg kan ontspannen ..
Naja sorry als je hier niks aan hebt ik kan het niet uit leggen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:43

ja je moet vanuit je rug, je schouders en armen ontspannen. bij mij helpt het om te denken dat ik mijn ellebogen een beetje naar beneden moet 'duwen', dan ontspannen mijn armen meestal ook en mijn handjes er dus bij.

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 20:56

ok bedankt.. ik heb mn teugels ook al ietsje te lang het is eigenlijk niet dat ik met een te harde hand rijdt maar meer dat mn hand te onrustig is... ik zit er redelijk ontspannen op maar hoe krijg ik nou ook rustige en ontspannen handen?"

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:25

als je minder afhankelijk van je handen wil worden kun je het beste aan de longe en dan je teugels niet vasthouden, zonder teugel rijden. je moet je hand stil proberen te houden en op de plaats houden zoals je normaal je teugels vast hebt. als dat niet werkt, moet je met waterbekertjes gaan werken (lekker koud in de winter) hahaha
succes groetjes nicolle

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:04

houd je ellebogen goed aan je lichaam en laat daarbij je onderarmen ontspannen afhangen. Schouders naar achteren doen helpt hier ook bij. Draai je handen bij de polsen lichtjes naar binnen en houd zo losjes de teugels vast met je duim bovenop. Niet knijpen, gewoon een hele losse vuist maken. Eigenlijk krom je alleen maar je vingers, de rest van het werk wordt door je benen en zit gedaan. Succes!

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:32

Je kunt ook is met 'de stok' rijden.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:51

Denken dat je een hele natte spons in je handen hebt waar zo min mogelijk water uit mag vallen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:40

Een zweepje in je hand en het zweepje moet altijd naar beneden wijzen..dan kun je niet spannen,want zodra je spant wijst het zweepje naar achter..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:05

Elisa2 schreef:
Een zweepje in je hand en het zweepje moet altijd naar beneden wijzen..dan kun je niet spannen,want zodra je spant wijst het zweepje naar achter..

Zo hebben ze het mij ook geleerd.
Sluit je ellebogen goed aan aan je lichaam. Trek een denkbeeldige lijn waar je handen niet voor mogen komen. Zorg ervoor dat je handen gesloten zijn en je teugels niet langer kunnen worden.

Verder kan het helpen van zitlessen te volgen. Ik doe dit om de maand. Ik moet dan mijn arm naar voor strekken voor m'n gezicht en proberen stil te houden, m'n armen opzij spreiden en proberen stil te houden en als dat lukt moet 'k m'n handen zo houden dat het lijkt alsof 'k m'n teugels vasthoud, en ze moeten dan ook gewoon stil blijven.

Tegen mij zeggen ze me dat ik me moet inbeelden dat ik in elke hand een vogeltje vast heb, ik moet het vasthouden zodat het niet kan gaan vliegen, maar ik mag het niet doodknijpen... Maar ik moet zeggen, bij mij helpt dat eigenlijk niet zoveel... De zitlessen helpen veel meer.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:07

ik heb ook dat probleem, dan begint het heel ontspannen, en naarmater ik aan het rijden ben wordt rambo zwaarder in de mond zeg maar, en dan merk je aan het einde ineens dat je veel kracht in je handen neemt.

dat is heel vervelend, zo'n cirkel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:40

Ik heb er geen last meer van,je moet gewoon heel bewust oefenen ook als je niet aan het rijden bent,span,ontspan,span,ontspan..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:56

ik HAD gespannen handen omdat ik mijn schouders en ellebogen aanspande. Ik heb een tijdje voor de oefening met 'springruiterellebogen' moeten rijden, nu zit ik weer netjes en kan ik er van voren goed afblijven.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:59

Wat ook mee kan helpen is in een stressballetje knijpen als je niet op een paard zit. Dit helpt echt enkan bijv ook voor de tv e.d..

Het bevordert de fijne motoriek, Ik heb het een tijdje gedaan om mijn linkerhand minder stug te maken.