Javelin @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Javelin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:33

Nienke, NAZ hier op bokt, vond het wel eens tijd worden dat ik ook met mijn paardje op bokt.nl kwam, dus afgelopen donderdag, toen we nog konde genieten van de laatste dag mooi zomerweer, hield Nienke de in de aanslag om wat foto's van Javelin en mij te maken. En al zeg ik het zelf, ze mogen er wezen De 1e foto's zijn gemaakt bij een recreatiegebied een paar meter van stal vandaag. De overige zijn van het rijden op stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie nu wel dat ik de neiging heb om in elkaar te kruipen, mijn hakken op te trekken en mijn handen naar me toe te halen. Iets om hard aan te werken. En van vinden jullie ervan? Brand maar los....

Denica

Re: Javelin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:35

Ten eerste vind ik het een leuk dier! Stoer halster heb je ook..
Echt veel commetaar heb ik niet, ik vind het er al vrij netjes uit zien.
Het lijkt alleen net zo alsof je je onderbenen wat ver naar achteren hebt liggen, op een boel fotos. Kan aan mij liggen, maar het viel me op.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:50

Dank je voor je reactie Het halster mocht ik even lenen van Nienke Van mijn onderbenen klopt inderdaad. Gisteren werd ik er weer op geantendeerd tijdens een wedstrijd. Advies was om mijn beugels tijdens het trainen vast te maken aan het zadel waardoor ik ook stiller met mijn onderbenen wordt. Het is het proberen waard...

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:56

Wat een leuk paard heb je! Commentaar geef je zelf al. Ik zou als ik jou was je jet eerst gaan richten op die hakken, aangezien je met sporen rijdt dat voor je paard ook wel zo fijn is.

Veel plezier verder!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:01

Mooie foto's met die zon
En wat een mooi paard

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:14

Wat een gaaf paard heb jij onder je kont ! Echt een heel leuk dier. Je zit er nog niet eens zo slecht op hoor, het enige wat een klein beetje stoort zijn idd je onderbenen en je rug recht. Verder vind ik je er netjes opzitten jullie zijn een hele leuke combi

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:25

Ga er een beetje van blozen. Vind mijn paardje ook wel een showbinkie . Ben ook erg trots op hem!!
En wat betreft mijn houding: klopt helemaal. Moet er gewoon op gaan letten dat ik meer steun op mijn beugels krijg, hakken uitdrukken, en mijn borst meer vooruit waardoor mijn rug ook rechter wordt.
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 25-09-05 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:25

ziet er netjes uit. alleen kijk je steeds naar beneden. heel verleidelijknatuurlijk om geld te zoeken haha. had je nog geld gevonden? verder ziet het er heel goed uit!!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:29

Kan altijd nog wel wat geld gebruiken Het is gewoon zo verleidelijk om naar beneden te kijken vooral als ik zo in elkaar ga zitten. Weer een punt om op te gaan letten. Bedankt!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:30

mooi paard en ook erg mooie foto's

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:41

Javelin schreef:
:o Ga er een beetje van blozen. Vind mijn paardje ook wel een showbinkie . Ben ook erg trots op hem!!
En wat betreft mijn houding: klopt helemaal. Moet er gewoon op gaan letten dat ik meer steun op mijn beugels krijg, hakken uitdrukken, en mijn borst meer vooruit waardoor mijn rug ook rechter wordt.

Gewoon elke keer denken TI*TEN naar voren
Helpt bij mij

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:53

Doet me denken aan mijn ponylessen. Toen zij de instructeur: borst naar voren, laat zien wat je hebt. Maar ja als je zo klein bent heb je nog zo weinig hi,hi,hi.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:09

Hé, wat een leuke foto's

Wat betreft meer steun op je beugels: nog een gat korter Je hebt hem er iig fijn aan staan Miran!
En als je nog eens foto's wilt dan roep je maar!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 08:46

Had mijn beugels zaterdag tijdens de wedstrijd al een gat korter gedaan. De grip werd al meer alleen moeten mijn onderbenen een stuk stiller en mijn hakken moet ik meer uitdrukken. Heeft Marjan vanavond weer iets om aan te werken tijdens de les. Als ik wil zal ik zeker een gil geven en als jij weer een keertje Javelin wil rijden hoor ik het wel

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:53

hele mooie foto;s... wat een nek zit er op dat beestje zeg... met rechts een showbink... leuke combi ook jullie twee... vindt het er geheel niet slecht uit zien...

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:24

Echte gave foto's.
Wat me trouwens wel opvalt is dat je er meestal rechter opzit dan op de foto's (ik zie je natuurlijk wel vaker rijden).
Misschien was je wel erg bezig hoe je paard liep en vergat je daarbij om zelf mooi recht op te zitten (heb ik zelf ook last van als ik weet dat er foto's worden gemaakt).

Groetjes,

p.s: tot vanavond (ik voel me niet zo lekker, dus ik hoop niet dat ik ziek word en vanavond niet kan rijden).

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:32

Boris94 schreef:
Echte gave foto's.
Wat me trouwens wel opvalt is dat je er meestal rechter opzit dan op de foto's (ik zie je natuurlijk wel vaker rijden).
Misschien was je wel erg bezig hoe je paard liep en vergat je daarbij om zelf mooi recht op te zitten (heb ik zelf ook last van als ik weet dat er foto's worden gemaakt).

Groetjes,

p.s: tot vanavond (ik voel me niet zo lekker, dus ik hoop niet dat ik ziek word en vanavond niet kan rijden).

Mijn vriendin merkte dat ook al op Misschien was ik wel teveel bezig met mijn paardje en dan ook nog wetende dat er gemaakt gingen worden. Maar goed, toch moet ik daar goed op letten. Misschien is een spiegel wel een optie zodat ik het zelf eens kan zien als ik aan te rijden ben. Beterschap en wie weet tot vanavond

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:36

wat een geweldig paard! ik vind jullie een mooie combi! Ja commentaar heeft de rest al gegeven..wel wil ik nog even zeggen dat ik de kwaliteit van de foto's ook onwijs goed vind!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:13

wat een mooi paard zeg, en met de rest van het commentaar ga ik mee! Verder vind ik het er mooi uit zien.

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:41

Mooi paardje

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:10

Javelin schreef:
Advies was om mijn beugels tijdens het trainen vast te maken aan het zadel waardoor ik ook stiller met mijn onderbenen wordt. Het is het proberen waard...

Dat lijkt me niet zo'n goed idee.......het is zelfs zeeeeeeeer gevaarlijk.
Mocht je eraf vallen, dan kan de beugelriem niet losschieten, met alle gevolgen van dien!!!

Het heeft mij mijn linkerknie gekost. Doordat de beugel vast bleef zitten, kon mijn linkervoet niet mee omhoog toen ik er rechts afviel en brak mijn been bij de knie op het zadel. Het heeft me twee operaties gekost, twee keer 3 maanden NIET lopen en heel veel revalideren, om nu weer enigszins redelijk te kunnen lopen. (Ik kan gelukkig wel paardrijden) Ik kan niet meer hardlopen, niet knielen, niet hurken enz.....dus behoorlijk beperkt.

Dussuhhh zoek maar gauw een andere manier op te leren je been wat stiller te houden

Leuk paard!!!! Welk niveau zijn jullie?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 13:33

fabienne schreef:
Javelin schreef:
Advies was om mijn beugels tijdens het trainen vast te maken aan het zadel waardoor ik ook stiller met mijn onderbenen wordt. Het is het proberen waard...

Dat lijkt me niet zo'n goed idee.......het is zelfs zeeeeeeeer gevaarlijk.
Mocht je eraf vallen, dan kan de beugelriem niet losschieten, met alle gevolgen van dien!!!

Het heeft mij mijn linkerknie gekost. Doordat de beugel vast bleef zitten, kon mijn linkervoet niet mee omhoog toen ik er rechts afviel en brak mijn been bij de knie op het zadel. Het heeft me twee operaties gekost, twee keer 3 maanden NIET lopen en heel veel revalideren, om nu weer enigszins redelijk te kunnen lopen. (Ik kan gelukkig wel paardrijden) Ik kan niet meer hardlopen, niet knielen, niet hurken enz.....dus behoorlijk beperkt.

Dussuhhh zoek maar gauw een andere manier op te leren je been wat stiller te houden

Leuk paard!!!! Welk niveau zijn jullie?

Dank je, mijn rijinstructrice raadde mij het ook al af. En als ik dat van jou nu zo lees.....gaat je niet in je koude kleren zitten.
Javelin en ik rijden momenteel L2 met 8 punten.

We zijn gisteren al aardig bezig geweest in de les om een goede manier te bedenken want we zijn er nl. achtergekomen dat ik mijn bovenbeen span waardoor je je geen druk mee heb op je beugels en lekker gaat swabbelen. Heb al aardig wat huiswerk meegekregen .
(heb jij misschien nog tips?)

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:42

Jee wat een gaaf paard heb jij, die hals!!!! En dat vrolijke koppie! Moet je trots op zijn!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:35

Hihi Javelin, ik heb nog steeds wel hetzelfde probleem; het is wel wat verbeterd sinds ik met GPG beugels rijd. Och en met zwabberbenen ben ik mt Fab toch gewoon Z1 geworden

Zie onderstaande link voor een stukje film (met MiaMora tijdens les), compleet MET zwabberbenen

(Oh ja....de verhoudingen kloppen niet helemaal omdat het eigenlijk breedbeeld opgenomen is en dat wordt in een klein vakje gepropt daar)

http://www.youtube.com/watch.php?v=ZF31lum-cxY

romytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:38

Wauw wat een mooi paard alleen je mag je schouders wel wat meer naar achteren verder is het super netjes!