Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kim20 schreef:Hoe je het kunt voelen? Tja, beetje lastig uitleggen. Als je paard vierkant staat voelt het alsof je op een berg zit. Staat je paard niet vierkant dan zit je meer in een dal. Zo heb ik het geleerd te voelen en ik voel het nu altijd goed.
heb soms wel eens als ik even stil sta dat ik voel dat de rechterkant meer naar beneden staat. Wilde gewoon even weten hoe je het kunt voelen. In welke klasse moet een paard het kunnen?
heb ook een paar keer gevoeld dat ze dus niet goed stond en idd...is makkelijk te voelen maarja blijft lastig om d'r gelijk vierkant te laten staan, meestal moest ik ff een pasje achteruit of iets vooruit.
OrissE_GipsY schreef:ik vind dit punt dus ook vreselijk moeilijk ! dus ik volg het topic eventjes, oris is namelijk een ontzettende pismerrie.. en met rijden dus nogal eens behoorlijk vervelend maar als ik dan vooral wil gaan halthouden( vierkant) moet ik dus echt idd best wel terugrijden eerst, en goed links-rechts drijven, voordat ze ook daadwerkelijk vierkant staat, maar ik vind dit ook ontzettend moeilijk om te voelen. 9 van de 10 keer staat ze dus ook gewoon niet vierkant of zet ze op het laatste moment net een been opzij ofzo, om gewoon eff lekker er onder uit te komen heb ik het id...
als er nog meer tips zijn
echt goed kan ik het nog niet maar voel het wel goed. als ze vierkant staat heb ik het idee dat ze wat hoger staat, en als er een wat benen naar achteren staan is ze wat ingezakt
. Ligt het ook niet een beetje aan de beenstanden van een paard? lijkt me wel dat een paard met correcte beenstand makkelijker vierkant kan staan....of niet?
het gaat nu ietsje beter, maar lang niet perfect.