Voorover-teugels kort probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lars_power

Voorover-teugels kort probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 13:09

Ik heb een probleem :

Ik heb beetje angst voor schrikkerige paarden.En nu ze wat frisser zijn helpt mijn probleem me dus niet opweg
Doordat ik denk dat asl ik mijn teugels kort heb meer *contact* heb met het paard ga ik voorover zitten.
Nou 1 ik val sneller en 2 het is niet echt fijn voor het paard.Ook steek ik mijn tenen erg uit.
Heeft iemand tips voor mij?Mijn instructrice roept bijna de hele les :
Heee Eeeeeeeeem teugels LANGER!!

Urielle

Re: Voorover-teugels kort probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:20

ontspanning bij jezelf : zingen! zodra je gespannen wordt zing je een liedje voor jezelf en voor je paard, concentreer je op het mooi zingen dan adem je automatisch lager en ontspan je jezelf. Bijkomend voordeel: je leidt jezelf af van het 'enge'.

Houding: probeer je te concentreren op het voelen van je zitbeenknobbels en het lang maken van je benen. Visualiseer dat je om je paard heen zakt.

Als je begeleiding hebt kun je misschien eens wat vaker aan de longe gaan en dan een knoop in je teugels leggen en je beugels uitdoen. Je merkt dan dat je een betere balans hebt dan je zelf denkt en je moet meer op je paard gaan vertrouwen.

EDIT: typfout

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 14:57

Dankjewel.
Dat liedje zingen doe ik ook best vaak.Vorige week moest ik een moeilijke oefening doen.Paard stilgezet..ik zielig gekeken van NEE ik kan dit niet!Toen kreeg ik het liedje just for you (Van spargo (A)) in mijn hoofd.Dacht even na over mijn hele paardrijd "carriére"En toen ging ik ervoor.
OVer de houding ik zal het proberen maar kan me nu even niet voorstellen hoe ik zou moeten visualiseren dat mijn paard om me heenzakt.Zal er morgen op letten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:37

andersom he jij om het paard dus je benen wordt langer en langer en langer en je zit dieper en dieper en dieper

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 16:09

Ah sorry verkeerd gelezen.Zal het zeker gaan proberen!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:21

tja, ik heb dat ook weleens en dan hou ik gewoon mijn handen boven de schoft. dan voel je direct of je teugels te kort zijn of te lang. als je dan nog netjes voor je gaat kijken, zit het behoorlijk stom als je voorover zit, zo heb ik het een beetje afgeleerd. kwestie van te blijven ademen en rechtzitten, anders verkramp je en neem je korter, terwijl dat (zoals je zelf aangeeft) totaal niet werkt, paard wordt er juist gekker van.