Anky clinic 23 sept, Hulst!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Anky clinic 23 sept, Hulst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 10:09

hey
via een vriendin die nog in Hulst gestald staat, was ik te weten gekomen dat er gisteravond een Anky clinic ging zijn op manege Heikant in Hulst. Natuurlijk wisten we niet dat we van tevoren kaarten moesten bestellen Naima en ik hebben alle niet-geoorloofde manieren geprobeerd binnen te geraken om vervolgens aan de kassa nog een reddende engel te vinden die ons een kaartje wou verkopen
We hebben wel 3u op de grond op houten planken gezeten (aauw ) maar het was het waard!

Eerst gaf Anky les aan twee combinaties: Claudia Fassaert met Olympic (v Jazz), zij rijdt Prix St Georges. En Stefanie De Frel met ?? (paard van Misha Koot) Stefanie rijdt momenteel Junioren en is ondertussen al 25keer kampioene geworden. Ze traint bij Jo Willems.
Stefanie:
Afbeelding
Claudia met Olympic in stap
Afbeelding
Claudia met Olympic wijken
Afbeelding
Claudia met Olympic in passage
Afbeelding
De passage ging echt super, ze hebben ook even getraind op de piaffe en dat zal ook wel goed komen
Foto van Claudia voorop en daarachter Stefanie
Afbeelding

Tussen de pauze was er een show van een Fries en een Falabella (of minishetlander?? Pepe) Zij deden kunstjes zoals zitten, steigeren, op het blok staan, spaanse pas, Fries kon ook piafferen / passageren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door die ring kon hij ook doorspringen, maar of ik was te laat met klikken, of de camera was te laat
Die kleine kon ook nog onder de Fries doorlopen en tellen (met zijn hoefjes het antwoord "krabben") was wel lief

En Anky met Mistral: ik vond het een mooi paard, maar zeer spijtig dat het paard een vrij slechte galop had, en middendraf?
Afbeelding
Ja hij is kijkerig
Afbeelding
Afbeelding
heel kijkerig Het werd wel beter na een tijdje. Toen plofte er een ballon en Mistral reageerde er niet eens op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
we zaten dicht
Afbeelding
héél dicht
Afbeelding
Luisteren naar een vraag. (de vraag was: ga je Yannick Janssen ook meteen op een paard zetten of mag hij kiezen welke sport hij wil doen)
Afbeelding
Afbeelding
jah, dicht he
Afbeelding
Sorry voor de vele stapfoto's en dikwijls ook wazig. Maar je hebt nu wel een ideetje hoe het er was.
Ik vond het zeer leuk (twee keer op één week tijd ) Alleen spijtig dat die commentator begon te vragen over die rechtzaken en de processen enzo. Verknalde de sfeer een beetje... Maar Anky bleef rustig en legde uit over het hoe en waarom.
Ik vond ook spijtig dat mensen geen rijtechnische zaken vroegen en alleen over die stelling rond en diep, of over haar zoontje enzo
Volgende keer stel ik een lijst op met rijtechnische vragen, zodat we weer een clinic krijgen over paardrijden en niet over Anky's priveleven
xxx

NWDynamite

Re: Anky clinic 23 sept, Hulst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 10:26

je had wel goede plekjes hoor! , 't ziet er leuk uit
Wat was haar antwoord op de vraag haha? (volgensmij hij mag zelf kiezen)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 10:33

hey
ja we zaten op hardhouten planken, en dat voor drie uur pijnlijk
maar we zaten dan wel op de eerste rij

Anky antwoordde dat hij niet op een paard zou gaan voor hij het zelf vraagt. Als hij het wil en echt wil rijden, gaat ze hem natuurlijk steunen zoveel ze kan. Maar als hij wil gaan voetballen of wat dan ook, dan mag hij dat zeker ook doen
xxx

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:29

ik ben ook geweest
was een leuke clinic
wij zaten ook zo dicht (2meter van B of E aan de tribune )
dat kleintje was zo schattig ( professer peper):D

MarNouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:35

Hey,leuk.Veel die ik ken zijn er ook naartoe gegaan.Ook veel van stal bij ons.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:44

Jaja, het was wel leuk gisteren
Ben nog steeds stijf in mn dijen en het lijkt nog altijd alsof ik geen gewrichtsband niet meer heb in mn enkel

Het was wel de moeite om eens te gaan kijken Het paard van Stefanie vond ik persoonlijk beter dan dat van Claudia wel.

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:00

claudia ken ik heb ik bij gelest en ik denk dat stephanie op narwick reed dat is haar eigen paard een balzflug

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:26

ik was er ook en vond het als westernruiter echt super.
Die anky is niet op dr mondje gevallen, haha

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:36

leuke clinic! Had ik niet moeten gaan werken had ik meegeweest maar dat weet je wel eh kim

Zag er leuk uit en claudia mag zich alvast mentaal gaan voorbereiden op het inrijden van mijn klein Forpreza'tje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:15

Wat is die mistral voor paard dan? Ging ze daar speciaal voor deze clinic op?

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:23

Nicole288 schreef:
Wat is die mistral voor paard dan? Ging ze daar speciaal voor deze clinic op?

Mistral is het paard van haar schoonzus .
ze neemt hem mee op clinics omdat hij wat kijkerig is enzo
goede oefening
haar schoonzus rijdt er grand prix mee
maar ze heeft wel meerdere clinics met hem gereden hoor
dus niet speciaal voor deze

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:17

xafir schreef:
claudia ken ik heb ik bij gelest en ik denk dat stephanie op narwick reed dat is haar eigen paard een balzflug

Ja ik ken Claudia en Stefanie zelf ook Ik heb zelf twee jaar hier op deze manege gestaan, waarvan één jaar gewerkt voor een ruiter daar. Stefanie zit in de rijvereniging van Hulst, en reed mee in de clublessen bij mij.

Maar Stefanie zit absoluut niet op Narwick! Dit is een ander paard, van Mischa Koot. Narwick is van haarzelf. Maar niet deze dus...

@ Quirinake: idd volgende keer moet je echt mee hoor. Das al twee keer dat je het gemist hebt

@ Symo: idd, maar best ook. Als ze niet zou durven praten, zou ze nog meer gezeur krijgen over haar trainingsmethoden enzo. Maar ze heeft gelijk

@ Scoebje: dan zat jij vast niet zo heel ver van ons vandaan!
xxx

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:45

waarom heb je geen foto's van de future guys?
die waren nog het beste van heel de avond, ik vond aan anky eigenlijk geen reet aan, vorige week in deurne vertelde ze precies hetzelfde verhaaltje. en zielig....
en ik vond het niveau te hoog om er iets van te leren,

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:19

het paard waar stefanie op reed heet Atrax. Hij is idd van Mischa Koot. Verder is het manege Heikant, in Heikant en niet in Hulst (maar goed... dat maakt verder ook niet uit he:P). Ik vond het opzich wel een leerzame clinic. Claudia heeft wel nog heel wat te werken aan haar draf/stap overgangen, maar een passage zat er dan weer wel al heel goed op. Ik denk dat Stefanie met dat paard een goede combinatie kan gaan vormen, het was alleen wel duidelijk te zien dat ze nog niet zo lang op dit paard rijdt. Zeker een paard met mogelijkheden, dat wel. De thunderguys vond ik een beetje onzinnig om daar nog op te wachten, die draaien ook al 4 jaar hetzelfde programma! Toch was het een leuke avond!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 13:10

ik heb express Hulst getypt, omdat Heikant zo klein is, dat toch niemand dat weet liggen....

De Future Guys, wanneer waren die misschien?? Ik heb Claudia en Stefanie gezien, dan die Fries en de mini, en dan Anky. En dan was het toch gedaan, of niet?
xxx

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:53

Wat was het antwoord op de vraag die gesteld werd?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:59

Yannick heeft al op een paard gezeten..........toen Anky er niet was en dat vond ze niet leuk . Ze wil idd dat het geheel zijn eigen keus is. Lijkt me een heel goede beslissing.

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:18

KimS schreef:
De Future Guys, wanneer waren die misschien?? Ik heb Claudia en Stefanie gezien, dan die Fries en de mini, en dan Anky. En dan was het toch gedaan, of niet?
xxx

de Future Guys kwamen na die Spaanse en die Spaanse kwam na Anky toen ze haar kur reed., Na de Future Guys kwam die Spaanse weer maar dan in een vaag pak, ik vond daar echt niks aan...

maar ze kwamen in ieder geval na die eerste keer dat die spaanse kwam.
echt gaaf om te zien....

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:42

om eerlijk te zijn vond ik het niet zo heel erg leuk.
ze heeft tegen stephanie maar 2 keer iets gezegd zo'n beetje. ze was de hele tijd met claudia bezig. niet echt eerlijk als je het mij vraagt. en spijtig genoeg vond ik haar kur op muziek ook niet zo mooi. ze kon hem amper bij zich houden. en het paard liep ook niet zo zuiver.

de andere shows waren wel erg geslaagd, die fries met mini paardje was wel gaaf, en die future guys waren ook super. en natuurlijk die slotact, die vond ik nog de beste, echt heel heel erg knap gedaan

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:36

KimS schreef:
hey
ja we zaten op hardhouten planken, en dat voor drie uur pijnlijk
maar we zaten dan wel op de eerste rij

Anky antwoordde dat hij niet op een paard zou gaan voor hij het zelf vraagt. Als hij het wil en echt wil rijden, gaat ze hem natuurlijk steunen zoveel ze kan. Maar als hij wil gaan voetballen of wat dan ook, dan mag hij dat zeker ook doen
xxx

Waha ik ga naar haar volgende clinic dus dan weet ik alvast dat
ik een lekker kussentje nodig heb

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:49

Dat met diej Fries en Diej Shetlander(Peppe) is vet hé Dat heb ik pas geleden ook gezien Ik vindt Peppe helemaal geweldig Probeer me Shetje het nu ook te leren En dan Met Kim me new-forestjes ook maar denk niej dat het zo mooi wordt als dat met Peppe en diej Fries

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:59

de clinic op zich vond ik wel heel leuk!
stephanie kreeg idd niet zo heel veel aandacht, erg jammer!
Claudia dr paard was ik niet zo weg van, wel een enorm voorbeen, maar vond dat hij vanachter veel te weinig deed, bijv bij uitgestrekte draf en passage(heb ook geen idee hoe oud dat paard is hoor!!)Kan altijd nog beter worden natuurlijk.

Die pepe vond ik veel te lang duren, werd ook erg geroezemoesd op de tribune!
Maar goed, we waren er weer een avondje mee weg he!?

En wat de Kur van Anky betrefd........zo kan iedereen zien dat je ook met een gewoon paard heel ver kan komen!
Nu wordt het altijd maar op de paarden gestoken, de ruiters doen nooit iets fout...tegendeel is nu bewezen!!

Spaanse show vond ik wel heel leuk om te zien!!

LadyRoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:40

Ik ben een keer mee geweest met die mensen van dat vrijheids dressuur volgens mij...maar ik weet het niet zeker.
Was voor een opdracht van school, toen hadden ze een show op het Amsterdamse "strand" voor de premiere van Kingdom of Heaven..ofzo

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 21:17

oei ik wist niet dat er nog wat kwam Hoe laat was het dan zo niet gedaan? Toen wij doorgingen, na Anky, was het al kwart voor elf!!

en idd gaf ze heel wat meer aandacht aan Claudia dan aan Stefanie, was wel spijtig.
Hoe oud Olympic is, weet ik niet juist. reken effe uit, hij is kwpn denk ik.
xxx