via een vriendin die nog in Hulst gestald staat, was ik te weten gekomen dat er gisteravond een Anky clinic ging zijn op manege Heikant in Hulst. Natuurlijk wisten we niet dat we van tevoren kaarten moesten bestellen
Naima en ik hebben alle niet-geoorloofde manieren geprobeerd binnen te geraken om vervolgens aan de kassa nog een reddende engel te vinden die ons een kaartje wou verkopen 
We hebben wel 3u op de grond op houten planken gezeten (aauw
) maar het was het waard!Eerst gaf Anky les aan twee combinaties: Claudia Fassaert met Olympic (v Jazz), zij rijdt Prix St Georges. En Stefanie De Frel met ?? (paard van Misha Koot) Stefanie rijdt momenteel Junioren en is ondertussen al 25keer kampioene geworden. Ze traint bij Jo Willems.
Stefanie:
Claudia met Olympic in stap
Claudia met Olympic wijken
Claudia met Olympic in passage
De passage ging echt super, ze hebben ook even getraind op de piaffe en dat zal ook wel goed komen

Foto van Claudia voorop en daarachter Stefanie
Tussen de pauze was er een show van een Fries en een Falabella (of minishetlander?? Pepe) Zij deden kunstjes zoals zitten, steigeren, op het blok staan, spaanse pas, Fries kon ook piafferen / passageren.
Door die ring kon hij ook doorspringen, maar of ik was te laat met klikken, of de camera was te laat

Die kleine kon ook nog onder de Fries doorlopen en tellen (met zijn hoefjes het antwoord "krabben") was wel lief
En Anky met Mistral: ik vond het een mooi paard, maar zeer spijtig dat het paard een vrij slechte galop had, en middendraf?
Ja hij is kijkerig

heel kijkerig
Het werd wel beter na een tijdje. Toen plofte er een ballon en Mistral reageerde er niet eens op.we zaten dicht

héél dicht

Luisteren naar een vraag. (de vraag was: ga je Yannick Janssen ook meteen op een paard zetten of mag hij kiezen welke sport hij wil doen)
jah, dicht he

Sorry voor de vele stapfoto's en dikwijls ook wazig. Maar je hebt nu wel een ideetje hoe het er was.
Ik vond het zeer leuk
(twee keer op één week tijd
) Alleen spijtig dat die commentator begon te vragen over die rechtzaken en de processen enzo. Verknalde de sfeer een beetje... Maar Anky bleef rustig en legde uit over het hoe en waarom. Ik vond ook spijtig dat mensen geen rijtechnische zaken vroegen en alleen over die stelling rond en diep, of over haar zoontje enzo

Volgende keer stel ik een lijst op met rijtechnische vragen, zodat we weer een clinic krijgen over paardrijden en niet over Anky's priveleven

xxx

. Ze wil idd dat het geheel zijn eigen keus is. Lijkt me een heel goede beslissing.