Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En nee, die zweep en sporen heb ik dus niet nodig, we gaan al hard genoeg 
*
*

schoentje schreef:Ik denk dat je dat soort verkeerde mensen bij elke tak van de sport hebt. En dat geprik en getik met sporen en aweep word ook zeker wel bij de dressuursport gedaan!
Deze mensen gaan niet ver komen in de sport, omdat je paard voor je moet willen werken, een ongelukkig paard kan niet presteren.
Ik ben totaal niet tegen sporen en zweep, rij zelf ook altijd "bewapend' de ring in, mits ze goed gebruikt worden, een paard moet natuurlijk wel respect voor een ruiter hebben, maar moet dat op een eerlijke manier krijgen.
*
.patries_kjp schreef:schoentje schreef:Ik denk dat je dat soort verkeerde mensen bij elke tak van de sport hebt. En dat geprik en getik met sporen en aweep word ook zeker wel bij de dressuursport gedaan!
Deze mensen gaan niet ver komen in de sport, omdat je paard voor je moet willen werken, een ongelukkig paard kan niet presteren.
Ik ben totaal niet tegen sporen en zweep, rij zelf ook altijd "bewapend' de ring in, mits ze goed gebruikt worden, een paard moet natuurlijk wel respect voor een ruiter hebben, maar moet dat op een eerlijke manier krijgen.
AMEN
*sorry dít kon ik even niet laten*