Eerst liep ze alleen voor niet goed dan, en laterna toen ze over de draad was gespronge(raar beest) achter ook niet goed lopen.
Maar to the point
Nike zet met rijden dus haar rug vast.Nu zou ik met Nike weer opnieuw beginnen en haar eigenlijk dus herinrijden(heeft veel zelfvertrouwen kwijt) Eerst dus aan de hand gelopen en zo ook disipline bijgebracht. halt = halt enz.
Nu moest ik dus al met rijden beginnen van de mensen waarvan Nike is(verzorgpony) wat ikzelf eigenlijk nog niet wou mja moet naar hun luisteren
Ik had haar van tevoren ook al gelongeert...Eerst alleen stap en daarna een kleins stukje draf en dat iedere keer wat uitbouwen. Ging allemaal goed totdat ze ineens ging bokken/steigeren/springen. Naja toen ging ik dus weer voor de 1e keer op haar rijden.Rijd alleen in stap op haar. En zonder bit (met halster/hoofdstel) Gaat erg goed(voor haar doen)
Ik wil nu dus dat ze haar rug gaat loslaten zegmaar.
Nu ben ik bezig met proberen stelling vragen en iets naar beneden wat al aardig lukt. (ze is naar beneden lopen geleert met zagen wat ik dus niet wil doen)
En vooral voltes/slangevoltes rijden. Van hand veranderen, en nog allemaal figuren rijden.
Daarbij dan opletten/proberen dat ze om mijn been buigt zegmaar.
Misschien weten jullie wat dingen die ik zou kunnen doen/proberen om dus met resultaat dat ze haar rug loslaat.
les nemen is makkelijk gezecht maar dat gaat nou eenmaal niet zo makkelijk + is geen eigen paard en ik wil er ook hulp bij dus niet alleen wat gaan knommele om het zo maar te zeggen
vind ik
)