Welk bit is geschikt voor mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Welk bit is geschikt voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 10:55

Ik rij Odessa nog steeds met het allereerste bustrensje wat ik voor haar gekocht heb (waarmee ze ook beleerd is). Het is een ontzettend dik bit (zo dik ben ik nooit meer tegen gekomen). Odessa is van zichzelf een paard die erg constant is met haar hoofd. Ze is behoorlijk stug. Ze kan enorm vast pakken in haar kaak en kauwt vanzichzelf vrijwel niet. Ze kan het me ook ontzettend moeilijk maken door het bit vast te pakken.

Mijn instructrice zei dat ik maar eens een ander bitje moest gaan proberen omdat ze dit bitje wel erg makkelijk vast kon pakken en omdat het wel een erg dik bit is. (Ze vermoed dat het te dik is, en dat het daarom niet prettig is voor mn merrie)

Ik ben helemaal niet thuis in de bittenwereld, heb nooit anders gereden dan met een basis bustrens. Kan iemand mij advies geven over wat voor soort bitje ik het beste voor mn paard kan aanschaffen? (ik ben erg anti erg scherp inwerkende bitjes)

Steph__

Re: Welk bit is geschikt voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:57

Ik zou gewoon bij een bustrens of een watertrensje blijven, maar dan een wat dunner model..

Kijk ook eens naar de africhtingsbitten van K&K misschien is dat wat.. Eventueel dubbelgebroken, maar alleen als dit echt nodig is..

__PSM__

Re: Welk bit is geschikt voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:59

je kan het altijd proberen, ik ruil regelmatig van bit, probeer anders een dubbelgebroken iets dunner bitje! Veel succes