springpaard@dressuurwork in roze , netjes ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

springpaard@dressuurwork in roze , netjes ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:37

Dit is Lore met Prinses. Prinses is een springpaard maar lore rijdt er nu vooral dressuur mee. De eigenaars hadden het hoofdstel mee om in te vetten dus moesten we een manege-hoofstel gebruiken met een ietwat ander bit. Prinses accepteerde het niet erg en protesteerde nogal , maar toch heb ik nog enkele mooie foto's kunnen trekken...

Commentaar en opbouwende reacties worden erg op prijs gesteld

Afbeelding

poetsen

Afbeelding

de eigenaars houden een beetje van roze

Afbeelding

En ze staat er mee , toch ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na een tijdje zag zijn hoofdje er zo uit ( foto's staan niet op volgorde )

Afbeelding

wie rijdt er daar in de andere piste ?

Afbeelding

vind ik persoonlijk goed getrokken van mij maar jammer dat ik zijn voeten niet meeheb.

Afbeelding

even overleggen ..

Afbeelding

en dat vervelende bit toch

Afbeelding

Afbeelding

Lore kijkt een beetje sipjes , want het voelde echt niet lekker , het rijden , zei ze. Alhoewel ik het er nog mooi vond uitzien.

Afbeelding

Dit vind ik bv een mooi beeld ..

Afbeelding

weeral zijn hoofdje ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op deze foto zei ze : ' hoh t gaat echt nie vandaag "

Afbeelding

Afbeelding

dat beentje

Afbeelding

Afbeelding

lange teugel ( foto's stan echt totaal niet op volgorde )

http://www.zippyvideos.com/2740142561275106/filmpje1/

een filmpje van 2 dagen ervoor...

Er komen nog meer foto's maar dan zet ik een link naar een ander topic. Aangezien ze nog aan het uploaden zijn...

Groetjes Mieke

Thirza

Re: springpaard@dressuurwork in roze , netjes ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:39

wat voor een bit heeft ie? ik kan het niet thuisbrengen
ik zou zelf nog eerder denken dat ie verkeerd om zit maar kan er helemaal naast zitten.

verder leuke foto's.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:41

hmm wel een leuk paard om te zien, ik vind het hoofdstel er niet echt prettig uit zien zo, en dat bit al helemaal niet.. heeft het zo niet een hefboom-werking? of zeg ik nu iets heel stoms.... ik weet niet wat voor bit ze normaal gewend is?

maar ondanks dat ziet het er op de meeste foto's wel onspannen uit, maar ze loopt niet bepaals recht en in aanleuning, ze duiktm op de voorhand, en lijkt wel door het been heen te vallen steeds, dus nog heel veel succes ermee !!!

ik hoop dat het over een tijdje beter gaat.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:47

is dat deke harrys horse elite?? hoe heet die kleur?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:49

viewtopic.php?f=10&t=470917

het vervolg

@orisse_gipsy : het bit is een dun bitje en dat paard heeft normaal een erg dik bit , dit bit werkte dus scherper in in de mond. Het is geen hefboom dus erg schadelijk was het niet en het was maar eenmalig.
@summerfeel : dat is harry's horse ja ik weet niet hoe die kleur noemt.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:54

volgens mij heeft dit bit ongeveer net zo'n werking als een pessoa bit, met van die ringen...

maar goed als het eenmalig was, misschien gaat het met dr eigen bitje wel veel beter!

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:02

OrissE_GipsY schreef:
hmm wel een leuk paard om te zien, ik vind het hoofdstel er niet echt prettig uit zien zo, en dat bit al helemaal niet.. heeft het zo niet een hefboom-werking? of zeg ik nu iets heel stoms.... ik weet niet wat voor bit ze normaal gewend is?

maar ondanks dat ziet het er op de meeste foto's wel onspannen uit, maar ze loopt niet bepaals recht en in aanleuning, ze duiktm op de voorhand, en lijkt wel door het been heen te vallen steeds, dus nog heel veel succes ermee !!!

ja ik denk dat dit wel voor een deel klopt... als ik contact nam begon ze enorm rap te dravn... denk ook door het bit want met het andere bitje ging het echt stukken beter marja heb je tips hoe je dat kan vermijden?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:21

nou gewoon haar eigen bit waar ze normaal op loopt dr in hangen, en gewoon rustig rijden, duidelijk en correct zijn met je hulpen geven, stel haar eventueel gerust met je stemhulp... en veel overgangen enzo rijden, als zei harder wil, juist terugrijden en een overgang naar de stap bijv. en dna weer wegrijden, net zo lang totdat het op jou manier en jou tempo is, en dan belonen..

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:25

OrissE_GipsY schreef:
nou gewoon haar eigen bit waar ze normaal op loopt dr in hangen, en gewoon rustig rijden, duidelijk en correct zijn met je hulpen geven, stel haar eventueel gerust met je stemhulp... en veel overgangen enzo rijden, als zei harder wil, juist terugrijden en een overgang naar de stap bijv. en dna weer wegrijden, net zo lang totdat het op jou manier en jou tempo is, en dan belonen..

danku zal ik zekr doen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 07:31

@orisse_gipsy : tof dat je zo'n vriendelijke tips geeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:46

princess69 schreef:
OrissE_GipsY schreef:

ja ik denk dat dit wel voor een deel klopt... als ik contact nam begon ze enorm rap te dravn... denk ook door het bit want met het andere bitje ging het echt stukken beter marja heb je tips hoe je dat kan vermijden?

Ik had me paard dus echt op stal laten staan als ik geen fatsoenlijk bitje had!!! dat is een goede tip denk ik zo.....

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 12:24

@vonneke : dat was ook mijn schuld... ik was expres niet naar mijn paard gegaan om foto's te kunnen trekken en daarom drong ik nogal aan.Dus dat is niet lore haar schuld. En als het maar eenmalig is kan dat echt geen kwaad.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:39

bonitobol schreef:
@vonneke : dat was ook mijn schuld... ik was expres niet naar mijn paard gegaan om foto's te kunnen trekken en daarom drong ik nogal aan.Dus dat is niet lore haar schuld. En als het maar eenmalig is kan dat echt geen kwaad.

Wanneer je er vaker mee rijdt wel dan? Je moet er mee kunnen omgaan, en ik begrijp het nut niet hoor van 1 keer er in hangen. Ik geloof niet dat dit bit er voor het eerst in hangt. Het maakt mij niet uit het ziet er verder wel redelijk uit maar vind de reden een beetje vaag!

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:45

Als iedereen elkaar nou eens niet zo aanvalt over een bit.. Ze zal haar reden ervoor wel hebben ofniet ?
Het is eigen keus wat voor bit iemand in de mond van zijn/haar paard stopt, ik zeg niet dat ik er altijd mee eens ben maar wil je iemand ook af gaan zeiken als er een hulpteugel gebruikt wordt ?
Sorry hoor maar dat vind ik te ver gaan, ieder zijn eigen rijstijl ofniet ?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:10

zo, dat is een scherp bit! Die hefboom werking ziet er wel aardig hard uit..
Maar goed, dat is aan julie
Ik vind het een erg mooi gebouwd paard, leuk hoofdje..
volgende keer misschien ergens een trens vandaan zoeken?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 16:57

@amie_x_mij : wij wilden dit helemaal niet... Maar er was geen ander bit dat we konden gebruiken aangezien de meeste manegepony's in de les gebruikt werden en de paarden ook. Eigenaars lenen niet graag spullen uit. Het was maar eenmalig , de ruiter was zeer zacht met haar handen dus erg veel hinder hadden we niet ondervonden.

@steph : dankuwel .. het is inderdaad niet onze gewoonte om sterke bitten in onze paarden te hangen ... het was een eenmalige noodoplossing.

@ditchie : Er is ook geen nut van het er ene keer in te hangen. Als je alles goed gelezen had , had je vast ook gelezen dat het maar 1 keer was omdat er niets anders was. Jowel dit bit hangt er voor de eerste keer in , geloof het of niet maar paarden kunnen zeker zonder zwaar bit aan de hand lopen !! Ik snap jouw probleem niet hoor !!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:29

amie_x_mij schreef:
zo, dat is een scherp bit! Die hefboom werking ziet er wel aardig hard uit..
Maar goed, dat is aan julie
Ik vind het een erg mooi gebouwd paard, leuk hoofdje..
volgende keer misschien ergens een trens vandaan zoeken?

had ik het dus toch goed gezien van die hefboom werking, ik vond het er ook al uitzien net als bij de werking van een passoa bit zeg maar...naar mijn id dan... maaar ik ga niet verder hameen op dat bit hoor, als hun zeggen dat het voor 1x was, ik had het zelf ook niet gebruikt, en het lijkt me ook sterk dat op heel de stal geen gewone trens te vinden was, maar dat laat ik verder achterwege

ik geef gewoon de tips die ik verder geven kan, en ik zeg de dingen die ik zie, meer kan je toch niet doen, het blijvgen tenslotte foto's en dus moment opnames.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 11:13

@orisse_gipsy : het is een pension dus niet een echte manege. Er zijn dus maar een beperkt aantal manegepony's en paarden. Er was 3 uur les. Wij kwamen tijdens het 2de uur. Het eerst uur was een beginnersuur met allemaal kleine pony's dus geen bitten voor het paard. Enkel calimero's bit ging en dat was dus dat bit. Eigenaars wilden geen spullen uitlenen. We konden ook geen bitten gebruiken van de les erna andrs konden we maar 20 minuten rijden.

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:19

dat bit was maar voor ene keer dat paard gaat er niet van dood hoor! normaal rijd ze met de eigenaar ook met een straf bit en martingaal ik rij met een gewoon hoofdstelletje maar nu net vandaag met een straf bit in ... ze gaat er heus niet van dood. gelieve geen commentaar meer op dat bit volgende keer zet ik fotos met simpel bit...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:51

Ik heb totaal geen moeite met dat bit. Wel met de armen en handen van de amazone. Probeer echt je handen rechtop te zetten en je ellebogen bij je zij te houden (met knik). als je handen rechtop staan, kun je elastisch je polsen buigen. Dat gaat niet met platte handen. Een platte hand is dus per difinitie star. Je moet dan bewegingen maken met je hele arm wil je meegaan met de bewiging of een halve of hele ophouding maken. Er mankeert hier en daar ook wat an je beenhouding en je hele zit komt eigenlijk zwak over. Ik begrijp de hele serie foto´s niet waar je niks doet of alleen zijn mooie hoofdje toont. Een daarvan is wel genoeg zou ik denken.
Er zitten wel hele mooie momenten bij van mooie samenwerking.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:17

ik vind het een heel leuk paard om te zien maar ik denk dat het rechtrichten beter zal gaan als de ruiter minder naar links zakt

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 20:25

Lusitana schreef:
Ik heb totaal geen moeite met dat bit. Wel met de armen en handen van de amazone. Probeer echt je handen rechtop te zetten en je ellebogen bij je zij te houden (met knik). als je handen rechtop staan, kun je elastisch je polsen buigen. Dat gaat niet met platte handen. Een platte hand is dus per difinitie star. Je moet dan bewegingen maken met je hele arm wil je meegaan met de bewiging of een halve of hele ophouding maken. Er mankeert hier en daar ook wat an je beenhouding en je hele zit komt eigenlijk zwak over. Ik begrijp de hele serie foto´s niet waar je niks doet of alleen zijn mooie hoofdje toont. Een daarvan is wel genoeg zou ik denken.
Er zitten wel hele mooie momenten bij van mooie samenwerking.

Dat begrijp ik maar dat was een fout bij het uploaden. Enkele verkeerde getallen aangeklikt waardoor ik veel dezelfde foto's uploade... Maar zo storend is dat nu ook weer niet denk ik...