Rijtechnisch in negativiteit/positiviteit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Rijtechnisch in negativiteit/positiviteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 08:00

Ik vind het onvoorstelbaar dat er hier op bokt zo negatief met elkaar wordt omgegaan...

Waarom gaan jullie niet bij elke vraag of opmerking eerst van het positieve uit om er dan vervolgens op in te gaan?

Is daar een reden voor?

De Nederlandse paardensport kent zoveel verschillende facetten, er is voor ieder een eigen manier als je wilt...

oosterhoff

Re: Rijtechnisch in negativiteit/positiviteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:49

helemaal mee eens. Oordelen zonder dat je een paard /combinatie hebt gezien is wel erg makkelijk voor de gemiddelde bokker.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:22

Ik vind ook dat er vaak negatief gereageerd wordt.
sommige mensen denken, dat ze het uitgevonden hebben.
zo komt het bij mij over, maar kan ook een questie zijn van elkaar verkeerd begrijpen.

je ziet voornamelijk bij de topics met hulpteugels, dat er fel gereageerd wordt. ikzelf ben geen voorstander, maar ook geen tegenstander van de hulpteugel.
ik kan soms heel positief reageren als ik het idee heb, dat er goed mee om wordt gegaan, maar ik kan ook heel bot reageren als ik het idee heb, dat een hulpteugel wordt gebruikt om het paard alleen maar in de krul te krijgen.

toch zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:04

denk dat het vaak ook het probleem is dat je de gezichtsuitdrukking van mensen niet ziet. Zo kan ik absoluut rot uit de hoek komen, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel. Als je me op dat moment zou zien, zou je begrijpen dat ik alles met een vrolijke glimlach op mn gezicht schrijf. Maar als iemand het leest, kan het toch behoorlijk rauw overkomen,omdat ze dat gezicht niet zien.
En wat betreft het positieve en het negatieve... tja, daar kan ik maar 1 ding op zeggen: Ga je uit van het positieve, kan je zeer onaangenaam verrast worden... Ga je echter bij voorbaat al uit van het negatieve, dan ben je voorbereid, en kan het alleen maar meevallen...
maja, dat zal dan ook wel met de achtergrond van de persoon in kwestie te maken hebben...
Groetjes, Lacuna

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:12

Ik vind het ook jammer dat de topics in het algemeen of kort of gelijk negatieve discussies zijn. Vooral in rt is dat jammer, omdat je daar toch komt om iets op te steken (ik tenminste wel ).

Volgens mij heeft het er vooral mee te maken dat de meeste mensen de aanval als de beste verdediging zien van hun eigen ideeen...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:28

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat veel topics bijvoorbeeld gesloten worden omdat ze volledig uit de hand lopen. Of dat mensen bij de grond afgebrand worden naar aanleiding van dat ze uiteindelijk het lef hebben fotos te plaatsen.
Mensen moet je in hun waarde laten niet meer en niet minder.
Sommige mensen kunnen zelf bijvoorbeeld niet geweldig rijden maar wel heel goed zien., aanvoelen of vertellen en uitleggen. En dan denk ik so what.

Je probeert mensen te helpen maar krijgt vaak het deksel op je neus. Zo zijn er al veel mensen die bokt uberhaupt de rug toegekeerd hebben.
Ikzelf ben bijvoorbeeld qua houding een hele slordige ruiter. Ik zit met bolle schouders en moet er keihard voor werken om daaar weg te komen. Nu ben ik niet zon wedstrijdruiter en persoonlijke omstandigheden hebben mij ook lang van concours weggehouden. Als je dan nog maar L2 bent in sommige ogen mag je al helemaal niet met tips over bijvoorbeeld een Z rutier komen want dan rijd je zelf nog niet eens de spreekwoordelijke bokt-woord "een deuk in een pakje boter".

En dat is zo jammer. Zodra het bij sommige mensen stil valt in euuuuuhhhh gaat het direct ja maar jij dit en jij dat. Zo ook in de topic travers. Daar schrijft een meisje over dat ze in de DVD van anky zag dat die dat ook in stap aanleert, valt er een andere schrivjer direct over de houding van dat meisje en dat ze met schoenen rijd.

Belachelijk gewoon laten we toch fijn discusieren zonder persoonlijk negatief te worden. We willen allemaal leren en fijn praten over onze vriend het paard.

Mireille fijn dat je dit topic geopend hebt dit was een vraag waar ik ook al lang mee zit.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 14:40

Graag gedaan Kafue...

Je hoeft het lang niet met iedereen eens te zijn maar op een volwassen manier discussieren kan iedereen wat van leren. En leren kan je van iedereen.

Het is zoveel leuker zo...

Dank jullie wel voor het begrip.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:47

Ik denk dat het probleem voor een gedeelte veroorzaakt wordt doordat veel mensen heel erg gedreven bezig zijn met de paardensport en daardoor oogkleppen op hebben.

Doordat mensen zo overtuigd zijn van hun eigen methodes vergeten ze wel eens dat er ook andere manieren zijn om hetzelfde resultaat te bereiken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:11

ben het helemaal met jullie eens, ik bekijk alles eerst aandachtig en als ik vind dat er iets fout is, dan probeer ik dit zo vriendelijk mogelijk te vertellen, ook vind ik dat er een heleboel mensen hier vreselijk prestatie gericht zijn (ben zelf ook wedstrijdruiter maar wel voor de lol) en dit vergeten mensen wel eens als ze bijv. iemand beoordelen die egt voor de lol rijd.

ik vind mensen zijn mensen, die maken ook fouten maar waarschijnlijk niet altijd express dus behandel ze dan ook niet zo

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 01:32

Lacuna schreef:
denk dat het vaak ook het probleem is dat je de gezichtsuitdrukking van mensen niet ziet. Zo kan ik absoluut rot uit de hoek komen, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel. Als je me op dat moment zou zien, zou je begrijpen dat ik alles met een vrolijke glimlach op mn gezicht schrijf. Maar als iemand het leest, kan het toch behoorlijk rauw overkomen,omdat ze dat gezicht niet zien.
En wat betreft het positieve en het negatieve... tja, daar kan ik maar 1 ding op zeggen: Ga je uit van het positieve, kan je zeer onaangenaam verrast worden... Ga je echter bij voorbaat al uit van het negatieve, dan ben je voorbereid, en kan het alleen maar meevallen...
maja, dat zal dan ook wel met de achtergrond van de persoon in kwestie te maken hebben...
Groetjes, Lacuna

Helemaal mee eens

Ik denk ook dat het te maken heeft met de toon waarop je zelf iets zelf leest. Die bepaald hoe je iets opvat.
Soms worden dingen die niet negatief bedoelt zijn, maar wel als negatief gelezen worden, omdat de gene die het leest er zelf een negatieve gedachte over heeft. Of zit niet lekker in zijn /haar vel.
Of wel om iemand anders zijn mening gaat vragen, maar dan alleen wil horen, wat hij/zij op dat moment horen wil.
Het is gewoon een feit dat iedereen op een andere manier over dingen denkt en dat iedereen het op zijn of haar manier goed probeert te doen. Zoveel mensen zoveel meningen. En heel veel wegen naar Rome.
En soms kunnen dingen verkeerd opgevat worden, die wel goed bedoeld zijn. En een andere keer word er echt gekat en af gezeken.
Belangrijkste vind ik dat je iedereen in zijn/haar waarde gelaten word.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 01:46

Natuurlijk heeft het ook vaak te maken met goed lezen wat de ander zegt. Je komt bijvoorbeeld vaak TS-en tegen die zich aangevallen voelen door goedbedoelde adviezen.

Maar je ziet heel veel topics verzanden in welles nietes verhalen en dat vind ik persoonlijk nogal jammer want daar leer ik dus niets van .

Als je bijvoorbeeld ook het topic over scheldpb's naar moderators leest, dan krijg je wel eens het gevoel dat bokt geen forum voor mensen met dezelfde passie is, maar een plek waar je je ego de ruimte kan geven.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 07:15

Scheldpb's???????? Nee toch........!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:49

Jazeker SchepPB's, bedreigingen en dergelijke niks nieuws. Maar dat mag allemaal en als je een MOD erover aanschrijft en om hulp vraagt krijg je te horen dat je op het uitroepteken moet drukken als je het er niet mee eens bent.

Iemand die mij telkens moest hebben in topics heeft mezelfs als drie officiele waarschuwingen bezorgt en dus drie bans.
Jammer hoor. Probleem ook dat vaak de verkeerden gepakt worden. Ik zou zo bijvoorbeeld niet snel weer fotos plaatsen, teveel gezeur over gehad. Terwijl we toch allemaal happy zijn met onze paarden en onze fijne hobby.
Maar zie je dat op concours en thuis langs de kant en in de stallen ook niet vaak, die ellendige jalouzie en afreageerakties van mensen?

Heel erg jammer de glans gaat eraf. Inderdaad mensen in hun waarde laten en iets minder ja maar jij kunt het zekf ook niet. Dat is ja niet het punt.