Vision @ work, ijzerloos en met nieuw pad :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Vision @ work, ijzerloos en met nieuw pad :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 22:52

hey
donderdag zijn z'n ijzers eraf gehaald (ivm hoefkatrol) Ik had hem dus niet meer gewerkt sinds woensdagmiddag. Uiteraard gaat hij elke dag (van 's morgens tot 's avonds) op de weide. (for the record: hij is niet mank op zijn hko!)
Hij is idd een klein beetje dik
Commentaar mag! Ik weet wat er moet veranderen. maar jullie mogen dat nog een keer extra vertellen
Hier de foto's:

Even valsspelen Zo kan hij dus lopen zonder mij. (ik mag dus wel een keer gaan leren rijden )
Afbeelding
En de foto's van vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier was mijn pet al afgevallen na de galopwissel Hij werd een beetje heel enthousiast
Afbeelding
Hier ben ik heel trots op Hij was nageeflijk ook al ziet het er zo niet uit. Hij heeft nog niet genoeg spieren om zo rond te (blijven) lopen. ben al blij dat hij de laatste tijd vanachter zo goed werkt.
Afbeelding
En hier had ik net mijn pet op de paal gelegd. Vision was wat enthousiast geworden na een wissel en mijn pet was van m'n hoofd gevlogen
Afbeelding

Met dank aan Naima voor het maken van de foto's!
xxx

Y_DG

Re: Vision @ work, ijzerloos en met nieuw pad :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:56

Hele mooie foto's en echt waar, Vision loopt super! Hij lijkt helemaal anders te lopen dan tevoren! In de positieve zin natuurlijk!

In galop loopt ie idd al meer erdoor en in de tweede foto hieronder zie je dat het al veel verbetert is !

En op de eerste foto loopt ie er ook mooi door en wil ik ff laten zien dat hij echt wel ruimer draaft dan anders! Ik zou zo zeggen: doe zo verder

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Y_DG op 19-09-05 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 23:00

dank je wel! Ik word helemaal blij van dit soort reacties!
xxx

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:00

KimS schreef:
dank je wel! Ik word helemaal blij van dit soort reacties!
xxx

graag gedaan hoor kim!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:03

Ziet er netjes uit hoor, probeer alleen af en toe je tenen wat naar binnen te draaien
Heb jij een donkerblauwe pad gekocht of een zwarte? Ik had namelijk een zwarte en bleek donkerblauw te zijn, hij was niet donkerder te krijgen zeiden ze in de ruitersport zaak..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:04

Ik ken de geschiedenis van jou en je paard niet...maar ik kan uit je stukje tekst wel het een en ander opmaken.

Verder vind ik dat je niet zo min over jezelf moet praten want het ziet er hartstikke goed uit hoor!

Het enige wat 'storende' van het gehele plaatje vind ik je beenligging...mag naar mijn smaak wat meer naar achteren (maar dit komt waarschijnlijk omdat je paard nog een beetje buikig is ).

Veel succes verder!!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 23:13

@ xjessx: dank je wel!
Mijn tenen zijn idd een punt dat heb ik ook gemerkt. Vandaag ging het al een stuk beter, maar het kan natuurlijk altijd nog beter. Op de foto's zie je duidelijk dat het niet altijd lukt
Ik heb trouwens een donkerblauwe pad.

@ Randy01: dank je wel! Mijn beenligging is idd een heel zwak punt. Dat is al jaren zo. Ik heb sinds twee maand een nieuw zadel, waar ik minder steun op heb. Nu probeer ik (als ik er niet op let) mijn knieën te klemmen, en leg daarbij mijn kuiten naar voren. Ik stap nu al los zonder beugels om mijn bilspieren verder te rekken. En heb er vandaag op gelet dat ik niet klemde. op sommige foto's gaat het al vrij goed. Maar tot vorige week was het een grote ramp.
Voorbeeldje :
Afbeelding
schaam

dank je wel voor de reacties!
xxx

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:12

Het ziet er allemaal goed uit hoor! Het commentaar is al gegeven. De pad staat hem super mooi!!!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:21

Wat zit jij geweldig recht op je paard!!! Je bent de eerste van zowat ALLE foto's die ik hier op bokt hebt gezien die de grond niet interessanter vind dan wat er zich voor je afspeelt! WOW, ik vind het er echt goed uitzien. Lijkt me een machtig groot paard ook trouwens (niet op die foto zonder jou erop) maa op de foto's met jou erop wel terwijl jij volgens mij ook niet klein bent?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:24

Hoe bevalt het hoefijzerloos? Heb je al verschil gemerkt?
De foto's zien er in ieder geval goed uit! Ik wou dat ik nog zo lekker rond kon sturen met Iwan! Geniet van hem!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:25

Ze zijn dan toch redelijk goed gelukt, de foto's Nogal nen dieprode gloed van de ondergaande zon
Jaja, Vision loopt idd wel mooi zonder ijzers Doe zo voort Kim
Tot vanavond!

En nogmaals bedankt voor de hulp gisteren

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 15:40

Ik word er helemaal verlegen van! Normaal krijg ik amper reacties op mijn topics met foto's, en dan staat er meestal heel vrijblijvend "leuk paard"
dank jullie wel!

@ WeslyMaksy: dank je wel! Ik ben heel blij met de pad hoor

@ Sees: dank je wel! Ik probeer heel erg op mijn houding te letten, omdat ik het er altijd al moeilijk mee heb gehad.
En leuk dat hij er zo groot uitziet hij is nl maar 1m65 en ik ook

@ lusitano: het bevalt heel goed zo zonder ijzers! Ik merk het verschil erin dat hij zijn voorbenen veel makkelijker voorwaarts kan bewegen en veel lichter is in zijn bewegingen. We hebben gisteren ook voor het eerst over verharde weg gestapt (zo'n 100m over de grind) en hij was zelfs niet gevoelig
En genieten ga ik zeker doen hoor. Vision was ook blij dat hij weer mocht werken na een paar dagen vakantie

@ Naima: ja de foto's zijn nog goed gelukt En die zon erop vind ikzelf prachtig!
Is graag gedaan hoor!
Tot vanavond (ik ben ietsje vroeger want ben nu alweer thuis van school )
xxx

edit: domme typfout