Amber & Stupa @ Haflingerweekend in Ermelo!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Amber & Stupa @ Haflingerweekend in Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 18:43

Gisteravond zijn we weer thuisgekomen van het Haflingerweekend in Ermelo. Dit is een jaarlijks evenement dat door de Haflingervereniging wordt georganiseerd. Op de zaterdag was er dressuur, springen en vaardigheid en op de zondag was er een grote buitenrit van zo'n 5 uur.
Ik had Amber en mij in een impulsieve bui opgegeven en ook stalgenoot Hanneke zover gekregen om mee te gaan. Zelfs haar ouders en de hond gingen mee. Je kunt dus zeggen dat ik erg enthousiast was Alyanne zou ook mee, maar moest van de dokter thuisblijven wegens bijholtenontsteking

De foto's van dressuur. Ondanks extreem vroeg opstaan en vertrekken hadden we eenmaal op het terrein langer werk met vinden en installeren dan we dachten. De proefjes hebben we zonder losrijden moeten doen daardoor. Maar geen man overboord, we hebben er het beste van gemaakt en het heel erg naar de zin gehad!

In recordtempo alles op en aan het paard en de ruiter...
Afbeelding

Hanneke en Stupa. "Ik ga niet langs dat enge kastje!!"
Afbeelding

Hoezo "hoefslag"?!
Afbeelding

Ik voorlezen voor Hanneke. Ja in het blauw. Ik heb geen wedstrijdtenue en was ook niet van plan om dat voor 1 keer 8 minuten proefje rijden aan te schaffen. Maar inmiddels heb ik toch wel de smaak te pakken...
Afbeelding

Daar ergens in dat jasje daar zit ik Amber en ik moesten direct na Hanneke en Stupa.
And we're off... c op de rechterhand hier geloof ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amber vind het allemaal best gezellig terwijl Hanneke het laatste stuk van de proef voorleest.

Afbeelding

Terwijl Stupa stuitert op nieuw terrein, Amber gaat op haar gemak even alles om haar heen bekijken... Ze viel wat stil in de proef, maar ik was ontzettend tevreden!! Ook voordat ik de punten zag. We hadden 151 punten en dat vind ik echt heel netjes zo voor een eerste proefje! Ik heb me nooit zo geinteresseerd voor wedstrijden rijden, maar heb nu toch wel de smaak te pakken gekregen!

Amber en ik deden ook mee aan vaardigheid! Echt geweldig leuk onderdeel!
We krijgen instructies en Amber bekijkt alvast even wat het parcours te bieden heeft
Afbeelding

Na even aarzelen door hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 2 was een sprong met aan weerskanten een parasol. De parasols waren niet zo erg, maar de sprong vond madam teveel moeite...

Hindernis 3 zaklopen ging prima. Hindernis 4: slalommen.
Hindernis 5: in dameszit over de balkjes.

Hindernis 6: een pop over het paard tillen.
Afbeelding

En hindernis 7; met een bekertje water het paard over een zeiltje sturen. Dikke pret, allebei zeiknat
Afbeelding

Ik ben enorm trots op Amber! Ik heb haar vorig jaar beleerd en had toen nooit gedacht dit al allemaal te kunnen met haar! Ze heeft het geweldig gedaan!

Er was ook een parade; 150 Haflingers bij elkaar! Zag er erg mooi uit. Ik kon niet meedoen, omdat tenue verplicht was, dus ik heb lekker staan kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien wij de dag erna nog mee gingen met de buitenrit bleven Amber en Stupa op stal slapen, helaas niet in de wei. Daarom gingen we 's avonds nog even het terrein verkennen en de waterbak inspecteren. Dat vonden Amber en Stupa geen goed idee
Lekker knuffelen in het donker... Was pas om 20.15 hoor, maar het wordt echt al vroeg weer donker!

Afbeelding

De buitenrit leek me geweldig! Met 150 deelnemers had ik een grote groep verwacht, maar er waren maar 15 paarden die meegingen!! Dat vond ik wel wat sneu voor de mensen die het georganiseerd hadden, die hadden er echt heel veel werk van gemaakt. Het was perfect verzorgd! Bij elke oversteek stonden ze er om het verkeer tegen te houden en te vragen of alles goed ging en ze hadden een geweldige pauzeplaats ingericht. De paarden konden vast staan en kregen hooi en er was een waterbak voor ze. Voor de ruiters en menners waren er bolletjes, yoghurt, worst , fruit (maar dat ging meer naar de paarden haha), drinken, slaatjes, echt geweldig!
Het was een heel gezellige groep en het was een heerlijke rit zo op de Veluwe. Onderweg zin er foto's gemaakt, maar die komen nog op internet (op de site van de vereniging).

Deze is van de aankomst:
Hanneke en Stupa voorop, Amber en ik erachter.
Afbeelding

Amber en Stupa weer in de trailer.
Afbeelding
Ze hebben elkaar helemaal gevonden dit weekend. Het is dat Stupa een jeweetwel hengst is, anders kwam er vast en zeker een liefdesbaby van die twee Ze waren zo lekker aan het knuffelen met elkaar, ze zochten echt steun bij elkaar op vreemd terrein, dat was leuk om te zien.

Al met al een geweldig leuk weekend! Volgend jaar gaan we zeker weer! Voor alle Haflingereigenaren op bokt is het een absolute aanrader; een heerlijk weekend met een hele fijne sfeer en een goede organisatie!
Laatst bijgewerkt door Alet op 19-09-05 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Stinkmodder

Re: Amber & Stupa @ Haflingerweekend in Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:53

Leuke foto's! Goed gedaan

Die parade ziet er ook gaaf uit

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:10

Jaaa, de hoeveelheid deelnemers aan de buitenrit was triest te noemen, heel erg jammer en dan vooral voor de mensen die zo enorm hun best doen het te organiseren. Maar goed, het was toch een erg leuke groep om een rit mee te maken, heb veel lol gehad! En inderdaad super georganiseerd!

Haha de dressuur was wel even een dieptepuntje, maar goed....we weten nu dat Stupa vanuit elke gang een pirouette kan maken

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:14

Wat een leuke foto's!!!!! Super!

Het enige wat ik nu denk is: WAS IK MAAR MEEGEGAAN!!!

Volgend jaar

En leuk Alet, dat je dressuur nu zo leuk vindt! We gaan gewoon goed oefenen, dan heb je volgende keer een WP!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:23

mooie foto's alet!
zo te zien was het erg gezellig!

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:29

heey, alet en hanneke
leuke foto's hoor!!
volgende keer wil ik ook mee
groetjes

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:32

Ah lachen!! Volgend jaar toch maar ff kijken of we een chauffeur kunnen vinden haha! Nog ff en dan ben je ook een dressuurmiep hehe...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:35

Wat een leuk verslag Alet!
Dat hindernissen parcours ziet er erg grappig uit! Ik moet zoiets thuis ook eens opzetten, kijken hoe mijn dame er op reageert! Super dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad!

Issor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:03

Heej wat leuk dat je er ook was! Ik wou ook gaan, maar was er helaas niet. Amber ziet er goed zeg!
komt ze nog eens bij Kreuze of niet?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 21:06

Ik had het goed naar de zin in Noorddijk bij Kreuze, maar waar ik nu sta met Amber is niet meer te evenaren bovendien kan ik het niet maken om Amber en stupa uit elkaar te halen
Volgend jaar moet je er echt bij zijn hoor! En meedoen aan de buitenrit want die was echt geweldig!

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:51

Hey leuke foto's! Vooral die vaardigheid, doe je goed hoor met zo'n jong paardje, volgens mij heeft Amber een heel fijn karakter.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 17:13

Amber heeft inderdaad een heel fijn karakter, er zit echt geen kwaad in haar. Ze deed zo goed haar best! Allemaal nieuwe dingen en ze heeft zich voorbeeldig gedragen.
Bedankt voor alle leuke reacties

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:16

Ziet er gezellig uit!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:27

heey Alet! Het ziet er echt heel erg leuk uit! Leuk verslag ook
Echt jammer dat ik niet meekon ik heb weer wat gemist
Maar volgend jaar kom ik wel kijken en word ik niet ineens ziek

haffiesbedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:45

Hi Alet!
Dat ziet er erg gezellig uit, zo'n weekend tussen de hafjes! Volgend jaar wil ik ook mee!
Netjes gedaan je eerste proef en dan al bijna een WP, ik zou gewoon lekker wedstrijden met haar gaan rijden!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 16:13

Hee Marije! Ja moet je echt doen, ik heb het ontzettend naar de zin gehad. De vereniging heeft meerdere wedstrijden in het vooruitzicht, ik ga als het een beetje kan lekker meedoen en ervaring opdoen met Amber!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:15

leuke foto's!! en zondag was super he? volgende keer gaan we wel even meer meeten!