Ik had Amber en mij in een impulsieve bui opgegeven en ook stalgenoot Hanneke zover gekregen om mee te gaan. Zelfs haar ouders en de hond gingen mee. Je kunt dus zeggen dat ik erg enthousiast was
Alyanne zou ook mee, maar moest van de dokter thuisblijven wegens bijholtenontsteking
De foto's van dressuur. Ondanks extreem vroeg opstaan en vertrekken hadden we eenmaal op het terrein langer werk met vinden en installeren dan we dachten. De proefjes hebben we zonder losrijden moeten doen daardoor. Maar geen man overboord, we hebben er het beste van gemaakt en het heel erg naar de zin gehad!
In recordtempo alles op en aan het paard en de ruiter...
Hanneke en Stupa. "Ik ga niet langs dat enge kastje!!"
Hoezo "hoefslag"?!
Ik voorlezen voor Hanneke. Ja in het blauw. Ik heb geen wedstrijdtenue en was ook niet van plan om dat voor 1 keer 8 minuten proefje rijden aan te schaffen. Maar inmiddels heb ik toch wel de smaak te pakken...
Daar ergens in dat jasje daar zit ik
Amber en ik moesten direct na Hanneke en Stupa.And we're off... c op de rechterhand hier geloof ik.
Amber vind het allemaal best gezellig terwijl Hanneke het laatste stuk van de proef voorleest.
Terwijl Stupa stuitert op nieuw terrein, Amber gaat op haar gemak even alles om haar heen bekijken... Ze viel wat stil in de proef, maar ik was ontzettend tevreden!! Ook voordat ik de punten zag. We hadden 151 punten en dat vind ik echt heel netjes zo voor een eerste proefje! Ik heb me nooit zo geinteresseerd voor wedstrijden rijden, maar heb nu toch wel de smaak te pakken gekregen!
Amber en ik deden ook mee aan vaardigheid! Echt geweldig leuk onderdeel!
We krijgen instructies en Amber bekijkt alvast even wat het parcours te bieden heeft

Na even aarzelen door hindernis 1
Hindernis 2 was een sprong met aan weerskanten een parasol. De parasols waren niet zo erg, maar de sprong vond madam teveel moeite...
Hindernis 3 zaklopen ging prima. Hindernis 4: slalommen.
Hindernis 5: in dameszit over de balkjes.
Hindernis 6: een pop over het paard tillen.
En hindernis 7; met een bekertje water het paard over een zeiltje sturen. Dikke pret, allebei zeiknat

Ik ben enorm trots op Amber! Ik heb haar vorig jaar beleerd en had toen nooit gedacht dit al allemaal te kunnen met haar! Ze heeft het geweldig gedaan!
Er was ook een parade; 150 Haflingers bij elkaar! Zag er erg mooi uit. Ik kon niet meedoen, omdat tenue verplicht was, dus ik heb lekker staan kijken.
Aangezien wij de dag erna nog mee gingen met de buitenrit bleven Amber en Stupa op stal slapen, helaas niet in de wei. Daarom gingen we 's avonds nog even het terrein verkennen en de waterbak inspecteren. Dat vonden Amber en Stupa geen goed idee

Lekker knuffelen in het donker... Was pas om 20.15 hoor, maar het wordt echt al vroeg weer donker!
De buitenrit leek me geweldig! Met 150 deelnemers had ik een grote groep verwacht, maar er waren maar 15 paarden die meegingen!! Dat vond ik wel wat sneu voor de mensen die het georganiseerd hadden, die hadden er echt heel veel werk van gemaakt. Het was perfect verzorgd! Bij elke oversteek stonden ze er om het verkeer tegen te houden en te vragen of alles goed ging en ze hadden een geweldige pauzeplaats ingericht. De paarden konden vast staan en kregen hooi en er was een waterbak voor ze. Voor de ruiters en menners waren er bolletjes, yoghurt, worst
, fruit (maar dat ging meer naar de paarden haha), drinken, slaatjes, echt geweldig!Het was een heel gezellige groep en het was een heerlijke rit zo op de Veluwe. Onderweg zin er foto's gemaakt, maar die komen nog op internet (op de site van de vereniging).
Deze is van de aankomst:
Hanneke en Stupa voorop, Amber en ik erachter.
Amber en Stupa weer in de trailer.
Ze hebben elkaar helemaal gevonden dit weekend. Het is dat Stupa een jeweetwel hengst is, anders kwam er vast en zeker een liefdesbaby van die twee
Ze waren zo lekker aan het knuffelen met elkaar, ze zochten echt steun bij elkaar op vreemd terrein, dat was leuk om te zien.Al met al een geweldig leuk weekend! Volgend jaar gaan we zeker weer! Voor alle Haflingereigenaren op bokt is het een absolute aanrader; een heerlijk weekend met een hele fijne sfeer en een goede organisatie!

Super dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad! 

ik heb weer wat gemist