Mijn (bijrijd)paard wil het bos niet in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Mijn (bijrijd)paard wil het bos niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 14:59

Hallo allemaal, ik heb een probleempje met mijn bijrijdpaard. Wij krijgen hem met geen mogelijkheid het bos in. De pensionstal ligt in het bos, dus je loopt er meteen in. Je kan ook via een andere kant het bos in, dan ga je het erf af, 5 minuten langs de weg en dan het bos in. Van het weekend heb ik geprobeerd via het erf naar het bos te komen. Met veel moeite kregen we hem van het erf. Vervolgens liep hij netjes langs de weg, maar toen hij naar links het bos in moest ging hij in zijn achteruit, stijgeren etc. Met een groep paarden gaat het wel, maar alleen ho maar, hij vertikt het gewoon. Wie weet raad?

Tessa40

Re: Mijn (bijrijd)paard wil het bos niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:02

Neem iemand op de fiets mee, zodat hij daar steun aan heeft.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:13

van het weekend heb ik mijn vriend en de eigenaresse van het paard meegenomen (weliswaar lopend) boeide hem niks, eigenaresse heeft hem zelfs vastgehouden, hij vertikte het! Zijn er mensen met ervaring met paarden die gewoon niet alleen het bos in willen (en dus alleen met een groep het bos in kunnen)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:35

Misschien moet je niet te veel in 1x willen, klinkt gek. maar ik ken paarden die dus ook niet met een stok het erf af te slaan zijn. Hobbel eens rustig gewoon langs het bos, aangezien de stal midden in het bos ligt, ga gewoon na het rijden lekker uitstappen langs het bos, lang teugeltje en laat maar kijken.
Probeer zo nu en dan of hij het bos zelf in wil, lukt dat niet, probeer het morgen weer.