Horse Event: Jureren kun je leren: oa. Mara de Vries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Horse Event: Jureren kun je leren: oa. Mara de Vries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 23:31

"Jureren kun je leren"
Helaas alleen deel 1: het rijden, kunnen zien en de bespreking daarna niet.

Eerst reed Angela Coppens, stalamazone bij Stoeterij de Garshof, een 6-jarige merrie Satine op M1 niveau.
Leuke merrie, echter kan ze in mijn ogen niet tippen aan het paard dat Angela eigenlijk zou rijden, Sajouti, maar goed. Ik vond het er best netjes uitzien, af en toe te weinig stelling en buiging en paard mocht in mijn ogen meer swingen, hield zich een beetje strak in de rug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna reed Mara de Vries met BMC Sinatra DVB een proef op Z1 niveau. Mara rijdt volgens de omroepster pas 10 dagen op dit paard. Je kon af en toe inderdaad zien dat er wat miscommunicatie was, maar aangezien ze hem dus nog maar net rijdt, deed ze het erg netjes.

Eerst het mooie hoofdje van Sinatra
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marsie

Re: Horse Event: Jureren kun je leren: oa. Mara de Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:29

Ik had idd ook al meegekregen dat Mara op Sinatra gaat rijden, maar had 'm nog nooit gezien. Mooi paard zo te zien! En idd erg netjes voor de 10 dagen dat ze 'm pas rijd...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:32

ik had ze gezien jah, vond het niet erg interessant (tis voor mij nu duidelijk dat dressuur dus echt niet mijn ding is ) jammer van die miscommunicatie(s) bij de laatste combinatie.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:10

Marsie schreef:
Ik had idd ook al meegekregen dat Mara op Sinatra gaat rijden, maar had 'm nog nooit gezien. Mooi paard zo te zien! En idd erg netjes voor de 10 dagen dat ze 'm pas rijd...

volgens mij rijdt ze m wel wat langer al, want 10 dagen geleden stond er al een foto op dat ze ging trainen bij johan hinneman. en dat doet ze echt nog niet als ze nog niet zo opelkaar zijn ingespeeld. Daarnaast heeft ze nu al een wedstrijd gepland, ik geloof van t weekend, en een startkaart heeft een maand nodig om aangevraagd en die is al binnen, dus ik twijfel aan het feit dat ze m pas 10 dagen rijdt, maar dat maakt verder niet uit, vindt het alleen raar dat hij dat zei.
verder vind ik het leuke foto's hoor,alleen jammer van die miscommunicaties, tja, komt wel goed hoor

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:13

Ik was er ook en heb die twee ook zien rijden maar helaas ook alleen deel 1 is er iemand die naar deel 2 geweest is en weet wat de jury van de gereden proeven vond en wat voor punten ze gekregen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:42

je kan op een aantal foto´s van mara zien dat ze elkaar nog niet zo heel goed kennen, maar voor die 10 dagen vind ik het er netjes uitzien

mooie foto´s trouwens

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:50

missmiekie schreef:
Marsie schreef:

volgens mij rijdt ze m wel wat langer al, want 10 dagen geleden stond er al een foto op dat ze ging trainen bij johan hinneman. en dat doet ze echt nog niet als ze nog niet zo opelkaar zijn ingespeeld. Daarnaast heeft ze nu al een wedstrijd gepland, ik geloof van t weekend, en een startkaart heeft een maand nodig om aangevraagd en die is al binnen, dus ik twijfel aan het feit dat ze m pas 10 dagen rijdt, maar dat maakt verder niet uit, vindt het alleen raar dat hij dat zei.
verder vind ik het leuke foto's hoor,alleen jammer van die miscommunicaties, tja, komt wel goed hoor

*zet bril op en kan het nu pas lezen * grin *

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:50

voor 10 dagen ziet het er goed uit. Die sinatra heeft een mooi hoofd. had dat dier nog nooit gezien

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 14:09

gietepiet schreef:
Ik was er ook en heb die twee ook zien rijden maar helaas ook alleen deel 1 is er iemand die naar deel 2 geweest is en weet wat de jury van de gereden proeven vond en wat voor punten ze gekregen hebben?

Daar was ik ook beniewd naar
Naast mij zat een Z-jury en die was mee aan het punten.
Die kwam voor Angela (M1) op 145 punten en Mara (Z1) 167 punten geloof ik. Niet echt denderend dus.
Hij vond dat beide paarden niet echt soepel liepen. Bij allebei vond hij de schouderbinnenwaarts slecht. Hij zei: Ze zetten hem gewoon scheef op de hoefslag, maar stelling en buiging?????

Zal vanavond wel eens even kijken. Volgens mij had ik ook een foto van de schouderbinnenwaarts van Mara, maar ik zit nu op mijn werk dus kan hem er nu niet opzetten. Zal ik vanavond even doen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 21:48

Hierbij nog twee foto's van Mara in de schouderbinnenwaarts.

Afbeelding

Afbeelding

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:50

Mooie foto's. Volgens mij rijd ze hem al wel langer..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:54

die man heeft dan idd gelijk... helemaal geen buiging en stelling ensow... :S kan die van mij dan veel beter, terwijl ik nog gewoon op B niveau rijdt haha

xxxxxxxx

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:07

angela is een erg goede amazone..!

verder mooie foto;s!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:41

Leuk paard die Sinatra, maar startkaart kun je toch al wel eerder aanvragen? Wie weet had ze de papieren al wel eerder... Of doet ze HC mee?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:44

HC ehm neej dat denk ik niet, als je een startkaart aanvraagt lijkt het me logisch dat je het paard toch wel een aantal keer hebt gereden?? haha
die schouderbinnenwaarts, kan idd wel wat meer stelling en buiging gebruiken,daar heeft die jury wel gelijk in

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:47

Wat voor punten zouden ze moeten hebben volgens de mensen die het deden? want 145 & 167 is wel erg laag

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:27

Mooie foto's waarop idd goed te zien is dat de sb onvoldoende is..

Kijk dat DVB amazones met helm op (moeten) rijden is bekend maar is het niet wat 'overdone' door iedereen met helm op dit Horse event te laten rijden,Imke ,Ed, en Laurens??

Vast niet uit vrije wil

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:40

Ik heb zaterdag 2e deel van jureren kun je leren gezien. Iedereen was verbaasd over de hoge punten die gegeven werden door de internationale juryleden. De M2 proef kreeg toen 172 punten en de M1 181. Die gaan echt van een 10 uit. Volgens hun was het 3/4 sporen zijn van een SB/ travers het verschil tussen een 9/10. en ging het vooral om de takt en de stelling en buiging. Gaven bv ook een 8 voor een volte 10 meter in galop. Zei iemand ja maar hij mag veel meer sprong hebben. Jury: klopt dan had ze een 10 gehad,
Die jury's moeten ze eens regionaal laten jureren!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:51

lijkt me een goed idee Fleurtje !!!
Ben ik ook wel voor!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:02

Hah lekker dan..laat die hier ook maar eens komen jureren

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:23

Fleurtje100 schreef:
Ik heb zaterdag 2e deel van jureren kun je leren gezien. Iedereen was verbaasd over de hoge punten die gegeven werden door de internationale juryleden. De M2 proef kreeg toen 172 punten en de M1 181. Die gaan echt van een 10 uit. Volgens hun was het 3/4 sporen zijn van een SB/ travers het verschil tussen een 9/10. en ging het vooral om de takt en de stelling en buiging. Gaven bv ook een 8 voor een volte 10 meter in galop. Zei iemand ja maar hij mag veel meer sprong hebben. Jury: klopt dan had ze een 10 gehad,

neem van mij aan, dat ze als ze zelf jureren toch weer gewoon op safe(,4,5,6,7) gaan zitten hoor!!

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:24

En weet iemand ook hoe de proeven op zondag beoordeeld waren?

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:38

he mara mooie fotows hoor, maar had ik al gezegd haha

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:54

Leuke foto's en leuke paardjes

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 23:51

Fleurtje100 schreef:

Omgekeerd werd in een andertopic al geopperd om ZZGP juryleden eens in de basis te laten jureren,kijken wat dat opleverd