endurance demo Horse event

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moragh

endurance demo Horse event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 23:19

Vrijdag is kleine endurance afvaardiging naar het Horse Event in Deurne egaan om daar een demonstratie over endurance te geven.
Het weer was beter dan verwacht, minder mensen dan verwacht, maar al met al toch een geslaagd experiment.
Voor herhaling vatbaar?

Mechteld Geering (bondscoach) praatte een leuk en leerzaam verhaal aan elkaar. Jannet van Wijk (meerdere EK's en WK's) reed mee op Latino, Lisette van Druenen was er op Barek en Joan Eikelboom (Nederlands Endurance kampioene 2004) reed voor deze gelegenheid mijn paard Moreno.
Ik mocht heen en weer rennen met flessen water ed!

Een paar foto's voor een impressie!
Groen met oranje kan dus ook....
Afbeelding
Hier Joan en Lissete rustig stappend door alle chaos van het Horse Event.
Afbeelding
Binnenkomen voor de clinic
Afbeelding
Reno relaxed galloperend tussen alle tenten en dergelijke, alle paarden waren trouwens super relaxed en makkelijk!
Afbeelding
Vetgate:
Afbeelding
Barek en Moreno
Afbeelding
Moreno:
Afbeelding
Barek:
Afbeelding
Latino:
Afbeelding

marina

Re: endurance demo Horse event

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 23:49

Groen en orange gaan best leuk samen !
Leuk verslag, leuke foto's!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 00:16

Leuke foto's inderdaad!
Het is denk ik toch moeilijk om een sport als de endurance te promoten tijdens zo'n event !

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 00:33

Tsja endurance promoten in een bak is natuurlijk erg lastig .

Maar de foto's zien er leuk uit, en ik hoop dat het een geslaagde dag is geweest.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 00:39

Hey, die schimmel heb ik een paar weken geleden nog gegroomd!

Endurance promoten in een bak is ongetwijfeld lastig. Maar ik heb van niet-endurancemensen vernomen dat het erg enthousiast werd gebracht, zo enthousiast zelfs dat je bijna endurance zou gaan rijden als je het nog niet deed!

Best een compliment lijkt me!

Leuk dat de endurance uiteindelijk toch een plekje heeft gekregen op het Horse Event! En Joan staat erg goed op Moreno.

Enne... dat groen met oranje staat ook helemaal niet zo verkeerd hoor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 00:43

Ik verplaats dit topic trouwens even naar HAW vanwege het aantal foto's.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 06:56

Ziet er goed uit hoor!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:54

Hartstikke leuke foto's, net zo leuk als het in het echt was
Jullie verhaal over endurance kwam echt heel lekker spontaan en enthousiast over. Als ik al niet geinteresseerd was is endurance dan wilde ik me zeker na de demo hierin interesseren. Een stalgenootje van mij die ik nooit gehoord heb over endurance had na de demo zoiets van, Leuk dat wil ik ook. En inderdaad om zoiets te presenteren op Horse-event is best wel moeilijk, maar jullie deden het prima
Dat er niet zo gek veel mensen waren heeft te maken met het feit dat het gewoon niet zo druk was vrijdag. Zelfs tijdens anky (normaal toch DE publiekstrekker) zaten de tribunes ook helemaal niet vol.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:54

Leuke foto's
Barek is gaaf

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:16

Jeetje wat leuk. We hebben jullie helemaal niet gezien zeg. Wat balen!
Wanneer en hoe laten waren jullie er?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:01

Volgens mij is die clinic al jaren hetzeflde of niet? Paarden galopperen rond, af en toe stoppen voor een zog. groompunt (lees waterballet) en voor de vet-controle.
Ik heb iig die clinic jaren geleden al een paar keer zo gezien. Ik vond hem inderdaad heel enthousiast, maar een beetje chaotisch, net alsof alles super gestresst is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:04

Normaal gesproken heb je om de 5-10 km een groompunt, daar zit toch wel zeker minstens een kwartier rijtijd tussen. Is tijdens zo'n clinic lastig te realiseren, gok ik. Moet je een kwartier rondjes blijven galopperen door zo'n bak voor er iets gebeurt. En niet iedereen neemt uitgebreid de tijd bij een groompunt, hup een plens water erover en verder.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat er op Horse Event eerder endurance-demo's zijn geweest? Wel ooit op Paard, die grote hippische beurs in de Jaarbeurs Utrecht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:06

Ja die bedoel ik ook. Ben nog nooit op HE geweest. Maar die op Paard was in 2000. Dus dat is best lang geleden. Nee, maar ik bedoel dat die paarden flink aan het doorcrossen waren en dan snel op de rem gingen voor een fles water en meteen weer doorcrosste. Wie weet is het in de hogere klassen zo, dat weet ik niet, maar het gaf niet echt het relaxte beeld dat ik toch wel heb (en heb ervaren) bij de endurance.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:07

Als er bijvoorbeeld een plaatsing bij een kampioenschap van afhangt of mensen willen gewoon lekker doorrijden omdat ze in een fijn tempo zitten, dan wordt er idd geen tijd 'verspild' bij groomplaatsen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:11

Dat snap ik, maar die mensen voor wie je zo'n clinic houdt zijn voorlopig nog niet bezig met kampioenschappen .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:13

Ik zeg toch ook niet dat het alleen bij kampioenschappen zo gaat? Je moet helemaal zelf weten of je de tijd neemt om te groomen, of je nou klasse 1 rijdt of een WK over 160 km. Degenen die op die demo reden, hebben allemaal al wat meer ervaring in de endurancesport en daardoor een bepaald 'referentiekader'. Daarbij: neem je een klasse 1-wedstrijd als uitgangspunt voor zo'n demo, dan ben je IMO ook niet realistisch bezig. Ik neem aan dat demo's van andere disciplines ook niet het allerlaagste niveau lieten zien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:22

Maakt ook niet uit......... ik zeg alleen hoe de demo destijds op mij over kwam. Ieder zo z'n mening lijkt me!

Jammer dat er weinig publiek was. De tribune ziet er leeg uit inderdaad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:31

Het was vrijdag heel erg stil.
Ik heb de demo gezien en vond het erg leuk. Ik denk dat het niet beter gebracht had kunnen worden dan dit.