Babar (ijslander) weer @ work na zomerpauze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helen88

Babar (ijslander) weer @ work na zomerpauze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 21:33

Babar had in de zomervakantie een pauze van 6 weken, stond lekker op de wei, en nu ben ik sinds een week of 3 weer met hem bezig.
Hij pikt het allemaal super snel weer op en loopt nu bijna beter dan voor de vakantie, vorige week ging het echt súper, vandaag weer ietsje minder, maar er zijn alsnog wat leuke foto's uit gekomen.

Mijn houding is eh... niet zo goed , ik weet niet wat ik mezelf nu weer heb aangeleerd, maar ik moet mijn onderbenen meer naar achteren houden en RECHTop zitten. Haha echt elke keer als ik foto's maak heb ik wel weer een andere tic.

Babars zwakke punt is dat hij een erg stijve achterhand heeft, van nature een vrij slechte houding en de neiging heeft zich in zijn rug vast te zetten. Op sommige foto's lijkt het alsof hij zijn mond opendoet, maar hij is altijd druk aan het kauwen op zijn bitje.

Tips zijn hartstikke welkom, maar we doen allebei ons best.

Afbeelding
Babar voor het rijden, vrolijk als altijd.

Afbeelding
Als eerste Claudine erop, de dochter van de eigenaresse van Babar en mijn beste vriendin.

Afbeelding
töltje

Ik ben volgens mij niet echt een fotografeer talent, want alle andere foto's van Claudine zijn mislukt, op de rest van de foto's zit ik er dus op.

Afbeelding
drafje

Afbeelding
arbeidstempo tölt, neusje mag er wat meer uit.

Afbeelding
middentempo tölt

Afbeelding
snel tempo tölt, dat kan de camera niet meer helemaal aan. Hier zie je wel hoe hij zich vast zet, daar moeten we nog aan werken, maar hij wordt er wel altijd goed wakker en actief van achteren van.

Afbeelding
drafje

Afbeelding

Afbeelding
en weer tölt

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het kan allemaal nog een stuk beter, maar als ik kijk naar foto's van een jaar of een half jaar geleden ben ik toch wel trots hoor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KDKVUJWK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UF3DJR7O
schaam schaam

Marja1988

Re: Babar (ijslander) weer @ work na zomerpauze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:43

wat een mooie manen heeft ie zeg
heb verder weinig verstand van ijsco's dus daar geen commentaar voor/over

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:24

Leuk ponytje, en erg leuke foto's..

Idd. ik heb ook geen verstand van ijslanders =) dus commentaar moet iemand anders maar geven

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:27

Ziet er goed uit!!

xredfordxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:39

heej!

leuke foto's ....pony heeft wel een leuk apart kleurtje!!

~xxx~

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:41

Helen, ik vind hem echt een stuk vooruit gegaan sinds die keer dat ik hem gezien heb. Vooral op de foto van het middentempo zet hij zijn achterbeen er goed onder en maakt hij meer buiging in het been. Op die foto kan je ook goed zien dat hij zijn rug wat opbolt en dus niet stijf vastzet. Ook vind ik dat hij meer buiging heeft in zijn achterbenen met de draf en ook veel beter geconcentreerd is. Goed werk !

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 22:48

Oeh dankje Nado, fijn om te horen dat jij hem ook beter vind lopen.
En de rest ook bedankt.

Ik zit me trouwens net af te vragen waarom er eigenlijk geen galopfoto's bij zitten, ik heb meerdere keren gegaloppeerd hoor maar er zijn gewoon geen foto's van denk ik, vraag me niet waarom.

Hier nog een topic met foto's van na het rijden viewtopic.php?f=53&t=469197

Zoeyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:11

Leuke foto's! Ziet er netjes uit! Het valt me wel op dat zijn zadel erg ver naar voren ligt. Ligt zijn schouder wel vrij genoeg om lekker te tölten? Merk je dat niet aan de tact?

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 19:01

Ja het zadel ligt inderdaad wat ver naar voren, ik vraag me af waarom, want tijdens het opzadelen heb ik het zelfs nog een stukje naar achteren geschoven, misschien volgende keer de staartriem ietsje strakker doen.
Ik heb er in elk geval in de tact niks van gemerkt.

Zoeyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:40

Ow dat is in ieder geval wel handig, die van mij verliest meteen tact als het zadel naar voren schuift. Misschien moet jouw wat opgevuld worden? Dat is bij mij de reden dat ie schuift

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:31

Hmm op zich is hij niet zo heel erg lang geleden nog opgevuld, maar ik zal het nog een checken.

Enne, je mag ook heus wel iets zeggen als je geen verstand hebt van ijslanders, het blijven paarden en de basis is voor een groot deel precies hetzelfde vind ik.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:38

leuke ijs! idd mag zn neus er wat meer uitkomen ja, verder vind ik het er wel goed uitzien, misschien je haden iets hoger zetten en wat meer gedragen..

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 19:55

Ik snap wat je bedoelt met mijn handen, vooral op de 4e foto houd ik ze heel lelijk vind ik, aan de andere kant heb ik altijd geleerd dat je onderarmen 1 lijn moeten vormen met je teugels, en dat is hier wel zo, dus tja, ik weet het niet.

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:07

Leuke foto's zeg, leuk paardje.
Ik ga volgende week voor het eerst op een ijslander rijden, ik ben heel benieuwd !!

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:47

HA, de tegenprestatie! Ziet er goed uit joh, je hebt hem helemaal los en nageeflijk gekregen. Zo verkeert zit je er niet op hoor, ik kan niks ernstigs ontdekken als ik eerlijk ben!!! Ik zou zeggen: Ga vooral zo door!