Maar ik kom nu op een probleem. Ik kan hem nu netjes rondsturen, mooi nageeflijk, kan zelf bepalen wat zijn hoofdhouding is, ... Meneer loopt netjes ontspannen en dit gaat allemaal goed in stap, draf en galop begint ook steeds beter te gaan. Maar als ik nu een overgang maak bv draf - stap komt hij even omhoog en gaat daarna weer meteen nageeflijk. (stap-draf blijft hij wel ontspannen)
Gisteren er wat op geoefend en dat ging ook al een stuk beter. Maar als ik stap of draf naar halthouden wil gaan mag ik het vergeten. Meneer houdt zn hoofd in de giraffenlook en vanaf hij een bepaald punt heeft bereikt kan ik niets meer doen. Hij is enorm sterk en als ik "speel" bij het halthouden lijkt zijn mond wel dood of houd hij vast. Terwijl hij in stap/draf/galop op hele minimale hulpen reageert. Gisteren hebben we er bijna de hele les erop geoefend en toen kwam hij wel omhoog tijdens de overgang maar toen hij stil stond kwam hij af en toe nageeflijk.
Nu ben ik benieuwd wat jullie hieraan zouden doen? Ik kan uren blijven spelen/wachten soms maar hij zet gewoon zijn hals erop en ik mag het vergeten.. Als hij uiteindeling nageeft laat ik hem ook volledig met rust en beloon hem.
wat moet ik dan doen?